MBane Napisano 22 Czerwca Udostępnij Napisano 22 Czerwca Czołem załoga, aktualnie jeżdżę Giantem Roam 1 po zmianach: zmiana widelca na Sztywny Ritchey Carbon Wsc ok 600 gr zmiana napędu przód z 2x10 na 1x10 - aktualnie Shimano Cues 42T - z tyłu kaseta 11-42 Shimano i przerzutka M4100 De Facto troche robił sie troche z tego "gravel" z prostą kierownicą. Aktualnie jestem w fazie dłuższych wycieczek i chcę troche wydłużyć dystans i ponabijać kilometrów ( wycieczki po ok 100 km )- stąd pojawił sie pomysł dalszego upgradu i pójścia w baranek.( pozycja za kierownicą, możliwość zmiany chwytów itp ) Geometria Roama mi bardzo odpowiada, a nie chce zmieniać całego roweru na nowy. Do upgradu bym potrzebował: kierownica, klamkomanetki, zmiana hamulców?; przerzutka, kaseta Pytanie teraz w co pójść i aby działało to sensownie i nie kosztowało milionów monet? Patrze na używane części, tez mogą być nowe - budżet jest elastyczny 1,5-2 tys. ? Nasuwa sie od razu Apex 1x11- jakie hamulce? i jakie byłyby takiej zmiany koszty? Ewentualnie może ktoś może podsunąć pomysł na jakiś sensowny setup, który sie sprawdzi? Pozdro Michał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 22 Czerwca Udostępnij Napisano 22 Czerwca Cytat Geometria Roama mi bardzo odpowiada, a nie chce zmieniać całego roweru na nowy. No właśnie, teraz ci odpowiada a baranek miejsce chwytu przesunie o 10 cm do przodu 28 minut temu, MBane napisał: Do upgradu bym potrzebował: kierownica, klamkomanetki, zmiana hamulców?; przerzutka, kaseta Wszystkiego bo grupy mtb nie są kompatybilne z szosowymi/gravelowymi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MBane Napisano 22 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 22 Czerwca Mihau, dzięki za odzew, zdaje sobie sprawę ze baranek przesunie chwyt do przodu- przymierzałem sie juz i bedzie dla mnie ok - zawsze mogę jeszcze lekko skrócić mostek jak co tam wymiana całej grupy oprócz przedniej korby- biorę pod uwagę - ale dalej bedzie to taniej niż kupno używanego gravela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 22 Czerwca Udostępnij Napisano 22 Czerwca Cytat zdaje sobie sprawę ze baranek przesunie chwyt do przodu- przymierzałem sie juz i bedzie dla mnie ok Że niby do czego się przymierzałeś? Cytat tam wymiana całej grupy oprócz przedniej korby- biorę pod uwagę - ale dalej bedzie to taniej niż kupno używanego gravela Sprzedać to co masz, kupić gravela, nie tworzyć frankensteina. Wywalisz masę kasy a skończysz z niewiele wartym ulepem 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 22 Czerwca Udostępnij Napisano 22 Czerwca Dokładnie jak kolega mówi powyżej - geometria ramy pod baranka jest inna więc szkoda Twoich pieniędzy. Zwłaszcza że jak chcesz kupić grupę pod gravela to koszt wynosi około 3000 + montaż. Potem będziesz musiał dokupić do tego ramę i nie wiadomo co jeszcze więc zrobi się z tego cena nowego gravela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KNKS Napisano 23 Czerwca Udostępnij Napisano 23 Czerwca Giant Roam z barankiem ? To się może nie udać... Szkoda czasu i pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 23 Czerwca Udostępnij Napisano 23 Czerwca Chcesz przebudować rower z flatbara na dropbar aby ... jeździć dłuższe dystanse. To jest dziwne - baran Ci to umożliwi, a brak barana jest przeszkodą? Ja bym pomyślał inaczej: z flatbarem to jest możliwe a dropbar może to uniemożliwić; baran to fajna kiera ale na papierze albo jak jutuber ją zachwala, ale w praktyce to wydatki rozczarowania i bóle Sama realizacja tego może być długa i pełna rozczarowań... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 23 Czerwca Udostępnij Napisano 23 Czerwca 16 godzin temu, MBane napisał: Do upgradu bym potrzebował: kierownica, klamkomanetki, zmiana hamulców?; przerzutka, kaseta Pytanie teraz w co pójść i aby działało to sensownie i nie kosztowało milionów monet? Patrze na używane części, tez mogą być nowe - budżet jest elastyczny 1,5-2 tys. ? Nasuwa sie od razu Apex 1x11- jakie hamulce? i jakie byłyby takiej zmiany koszty? Zwrócił bym uwagę na obecne ustawienia jakie masz teraz, jak długi masz mostek i jego ustawienia, tak by mieć mozliwosc do zmiany ustawień bo wprowadzenie baranka takie zmiany wymusi, jesli obecnie jeżdzisz na krótkim mostku to nie będziesz miał możliwości wsadzenia krótszego. Jak to ma być budżetowa modernizacja pomyślał bym nad taka kierownicą. https://pl.aliexpress.com/item/1005005481568690.html?spm=a2g0o.productlist.main.13.62b910d1m9q6rS&algo_pvid=43214b65-c145-4f5f-8f71-cfda4a6add2f&algo_exp_id=43214b65-c145-4f5f-8f71-cfda4a6add2f-6&pdp_npi=4%40dis!PLN!260.93!260.68!!!62.96!62.90!%40211b801717191364202934271e1faf!12000033257397832!sea!PL!136316099!&curPageLogUid=ZkAwtx1JXYFJ&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A Wymianie podlegała by tylko kierownica i ewentualnie mostek, osprzęt mógł by pozostać ten sam. Skoro jesteś otwarty na eksperymentowanie, by zachować jakieś rozsądne koszty, może pojść w cos co oferują Azjaci, bo wszystko co jest na hydraulikę od shimano, czy sram i ma klamkomanetki kosztuje.? Np. Taki Ltwoo GR 7 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MBane Napisano 23 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 8 godzin temu, grzesiowu napisał: Chcesz przebudować rower z flatbara na dropbar aby ... jeździć dłuższe dystanse. To jest dziwne - baran Ci to umożliwi, a brak barana jest przeszkodą? Ja bym pomyślał inaczej: z flatbarem to jest możliwe a dropbar może to uniemożliwić; baran to fajna kiera ale na papierze albo jak jutuber ją zachwala, ale w praktyce to wydatki rozczarowania i bóle Sama realizacja tego może być długa i pełna rozczarowań... Dzieki za opinie- No tak, brakuje mi troche zmiany pozycji na kierownicy, i pod te 100km przy mojej wadze ( 100kg ) to sie troche juz męczę. Sama realizacja planu wbrew pozorom nie jest taka bezsensowna,zbierając odpowiednie graty Clavdis _ patrzyłem na taką kierownice i przeszło mi to przez myśl,ciekawa opcja Powiem tak- alternatywnie oczywiście myślę o drugim rowerze - przymierzałem sie do Treka Domane r.56- niby wygodna szosa, endurace do nabijania km; posiedziałem, przejechałem sie- jednak jakoś nie chwycił mnie za serce i nie było mi do końca wygodnie. Mam 185cm i 100kg Ciągle patrzę na używki graveli, wygodnych szos ( np Giant Contend ) jednak potrzebowałbym sprzet z bardzo wygodną geometrią ( Silex? )- dlatego pojawił sie pomysł na przerobienie Roama - gdzie koszty i tak nie bedą większe od używanego sensownego gravela Jeśli sie mylę to proszę wyprowadźcie mnie z błędu- ew podpowiedzcie cos wygodnego z barankiem do nabijania km dla takiego ulańca jak ja- wtedy Roama zostawię z oponami 29x2.0 jako drugi rower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 26 Czerwca Udostępnij Napisano 26 Czerwca @MBane Koledzy dobrze prawią, nie napalaj się na baranka, bo ta kierownica dużo nie zmieni, a przysporzy Ci problemów i wiele kosztów. Tym bardziej, że na Roamie jest Ci wygodnie. Masz dużo możliwości na dodatkowe chwyty w płaskiej kierownicy, rogi zewnętrzne, wewnętrzne (bardzo dobry pomysł i wygodny chwyt, testowałem i polecam), lemondka, proponowane wyżej kierownice. Do wyboru do koloru. Baranek nie sprawi, że na dłuższych wycieczkach będzie Ci wygodniej, tym bardziej że pozycję będziesz miał bardziej rozciągniętą, może okazać że będzie jeszcze gorzej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MBane Napisano 28 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca Dzieki Panowie za opinie. Choć nowy oryginalny projekt kusi..to poszukam Gravela, najpewniej używkę, roz. L Na placu boju są : Merida Silex 400 2023/2024 ; Felt Broam 40; Giant Revolt 1/2 Nie bez przypadku wszystkie rowery z geometria powyżej 1,55 - Jesli ktos chce wyrazić opinię to zapraszam:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 2 Lipca Udostępnij Napisano 2 Lipca Cytat Nie bez przypadku wszystkie rowery z geometria powyżej 1,55 - Jesli ktos chce wyrazić opinię to zapraszam:) Opinia - kierowanie się stosunkiem stack/reach to idiotyzm. Różnica stack pomiędzy silexem 2023 a 2024 to 18mm. Bardzo dużo a tobie obojętne który kupisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MBane Napisano 5 Lipca Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca Ok, kupiony Felt Broam 40 - od razu wejdą inne opony, koła w przyszłości. Mam nadzieje ze sie spisze dobrze- opinia ma dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.