Kuba95 Napisano 22 Czerwca Udostępnij Napisano 22 Czerwca Założyłem nowe hamulce Magura mt5 (czterotloczkowe), moc hamowania jest całkowicie do niczego (dziwi mnie to bo opinie mają bardzo dobre). Oczywiście klocki dotarłem, troszkę się poprawiło ale dalej tragedia, odpowietrzony prawidłowo nie zatłuszczone itp, klocki wymieniłem na inne i to samo. Nawet tylny hamulec jest zdecydowanie za słaby mimo tarczy 180mm. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? W testach te Magury są bardzo zachwalane, podobno mocy im nie brakuje, sam ważę 65kg. U znajomych w rowerach nawet z jakimiś najtańszymi Shimano moc hamowania jest taka jak trzeba. Chcę wymienić np na slx (do kupienia aktualnie za ok 600zł) tylko dwutłoczkowe. Czy 4 tłoczkowe dają coś poza nieco większa siłą hamowania? Mają dużo większą pojemność cieplną? Aktualne Magury po dłuższym zjeździe w Beskidach tylny hamulec wysiada już z przegrzania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 22 Czerwca Udostępnij Napisano 22 Czerwca Problemy Magury to często miedzy innymi nieodpowiednie do nich tarcze-klocki. Co do opinii to wielu się tego pozbywa z wszelakiej maści powodów a jest ich trochę. W rowerach u tych co trochę się ścigają sporo jest modeli Shimano albo przynajmniej klamki a reszta Magury. Wielu w ogóle miało by Shimano bo to najpewniejsze heble ale mają jeden minus czyli nie pasuje im praca klamki. Kto ma to gdzieś albo lubi taką pracę to tylko Shimano. Na szlakową jazdę spokojnie 2 tłoki starczą. Coś z jazdy po dzikusach zwłaszcza ostro w dół, sporo ścianek tylko 4 tłoczki. I nie chodzi o silę tylko efektywność układu gdzie ręce mniej się męczą na takich zjazdach z 4 tłoczkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kuba95 Napisano 7 Sierpnia Autor Udostępnij Napisano 7 Sierpnia Założyłem na przód na próbę slx 4tloczkowe z nowymi klockami żywicznymi i po dotarciu siła taka sama jak w magurach. Więc winne muszą być tarcze bo co innego. Zauważył ktoś ze tarcze posiadające więcej nacięć słabiej hamują? Miał ktoś taki przypadek, że po wymianie tarcz na jakieś markowe hamulce zaczęły wreszcie poprawnie hamować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 8 Sierpnia Udostępnij Napisano 8 Sierpnia (edytowane) Tak dla przypomnienia. Wklejone z internetow. Na zolto moj komentarz Magura: Edytowane 8 Sierpnia przez JWO 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.