Miodku Napisano 21 Czerwca 2024 Napisano 21 Czerwca 2024 Hej, zmieniłem swoje priorytety odnośnie poszukiwań roweru. Docelowo miał być cross, ale ciągle mi gravele w głowie. Zaintrygował mnie temat roweru Crossowego na sztywnym widelcu, tudzież jak to jest nazywane gravelem z prostą kierownicą. Lubię czasem szybciej pojechać, a nie chcę sobie też odbierać możliwości zjechania z asfaltu gdy będę podróżował z żoną. Stąd też wnioski o takim typie roweru. Czy w cenie za około 4000 zł znajdę sensowny rower? Wiem, że są Treki Dual Sport, ale z tego co zdążyłem wyczytać nie oferują ciekawej konfiguracji patrząc przez pryzmat wysokiej ceny. Pierwsze co mi się rzuca w oczy to jeden blat w tym typie rowerów - czy przy napędzie 1 x 11 lub 1 x 12 nie będzie mi brakowało przełożeń aby czasem móc jechać z prędkością +/- 30 km/h lub z górki pod 40 km/h i nie musieć pedałować jak chomik? Jest to dla mnie dość istotne tak samo jak komfortowe podjeżdżanie pod wzniesienia. Moją uwagę zwróciły rowery marki MARIN DSX 2024 - https://2wheels.pl/produkt/marin-dsx-2024-2/ DSX 1 2024 - https://2wheels.pl/produkt/marin-dsx-1-2024/ DSX 1 2023 - https://supersportowy.pl/gravel/4233-marin-dsx-1.html#/151-rozmiar_ramy-l oraz marka której nie znam Breezer RADAR - https://2wheels.pl/produkt/breezer-radar-cafe-2022/ Co sądzicie o tych wyborach? Czy taki DSX były w porządku, czy jednak warto dopłacić do któregoś z DSX 1 2023 lub 2024? Jak wypada ten Breezer na tle cenowym? Nie udało mi się znaleźć innych rowerów w tej charakterystyce, chyba że coś pominąłem? Mimo wszystko rowery typowo gravelowe z kierownicą typu baranek odrzucam, nie jest mi to potrzebne. Proszę o ostateczną poradę, dzięki. Cytuj
keltu Napisano 21 Czerwca 2024 Napisano 21 Czerwca 2024 (edytowane) Jeśli DSX to zdecydowanie https://supersportowy.pl/gravel/4233-marin-dsx-1.html#/151-rozmiar_ramy-l - taper, sztywne ośki, lepszy napęd itd. Prędkości z blatem 42T na pewno ci nie zabraknie chyba że jeździsz 50+ km/h. Jeśli chodzi o Marina możesz się także zainteresować klasykiem w postaci Muirwoodsa. Ramą CrMo się nie przejmuj nadal jest sporo lżejszy od crossów w tym budżecie. Bardziej wyprostowana pozycja i przyjmie zdaje się dużo szersze kapcie od DSX'a co może się przydać jeśli się zapuszczasz w las czy na okres zimowy. Edytowane 21 Czerwca 2024 przez keltu 1 Cytuj
Miodku Napisano 21 Czerwca 2024 Autor Napisano 21 Czerwca 2024 @keltu czym się różni Muirwoods w stosunku do DSX? Geometria ramy jest bardziej skierowana na wyprostowaną sylwetkę? Bo wyglądem i kształtem są bardzo podobne, ale pewnie się czymś różnią skoro to dwa różne modele? Cytuj
keltu Napisano 21 Czerwca 2024 Napisano 21 Czerwca 2024 Ja bym powiedział że DSX to taki retro MTB / flat bar gravel pozycja jest na pewno trochę bardziej sportowa, no i jest na ramie Alu gdzie Muirwoods to CrMo. Muirwoodsa naprawdę ciężko określić, można z niego zrobić zarówno ATB, Commutera, wycieczkowca objuczonego sakwami a są tacy co mu wrzucali barana ogólnie bardzo uniwersalny rower. Obejrzyj sobie ten materiał: 1 Cytuj
Miodku Napisano 21 Czerwca 2024 Autor Napisano 21 Czerwca 2024 @keltu Podoba mi się ten rower. Jedyny problem, to widzę że chyba jest wszędzie niedostępny. Cytuj
Miodku Napisano 21 Czerwca 2024 Autor Napisano 21 Czerwca 2024 A co myślicie o serii Fairax? Konkretnie o rowerze - https://2wheels.pl/produkt/marin-fairfax-3-2024/ Również wpasowuje się w mój budżet i wygląda geomoterią podobnie do powyższych. Cytuj
Artur85 Napisano 21 Czerwca 2024 Napisano 21 Czerwca 2024 Muirwoods to fajny rower, no ale co do wagi to jest to ponad 13 kg, więc bez szału. Korba tam to tylko 38 w porównaniu np do DSX (42), więc jak ktoś chce bardzo mocno cisnąć to może brakować przełożeń odrobinę. Miałem muriwoodsa i wg mnie ten rower bardziej nadaje się na wyprawy, czy jazdę w cięższym terenie na szerokich oponach, tam się odnajdzie. Do szybkiej jazdy na asfaltach rozglądał bym się za czymś innym. Warto zerknąć na tego Gianta, jest teraz na przecenach. Giant Escape Disc 1 | Giant Bicycles Polska (giant-bicycles.com) masz napęd 2x więc zakres jest większy, no i wszystko co pozostałę propozycje, carbonowy widelec, niska waga. Z minusów to osie QR, ale Muirwoods też je ma i nietypowy kształt sztycy, co może być problemem w przypadku wymiany lub mocowania jakiejś obejmy (jest to drobiazg, ale trzeba być świadomym). 1 Cytuj
Miodku Napisano 21 Czerwca 2024 Autor Napisano 21 Czerwca 2024 @Artur85 No to teraz mam zagwozdkę, ten Giant też wydaje się ciekawy... Cytuj
Wojcio Napisano 21 Czerwca 2024 Napisano 21 Czerwca 2024 Fairfax vs. DSX - węższa opona, szosowa przerzutka bez sprzęgła - ogólnie gorzej by wjechać w teren. Ja mam DSX1 - super rower, ale słaby suport (wewnętrzny, już miałem problem), ciężkie koła (zmieniłem, fabryka to 2,4kg bez opon, do tego ciężkie dętki). Napęd jest spoko - 40+ to tylko kwestia siły, a na podjazdach jak górski. Dla mnie bardzo wygodna geometria - pochylony nie za wiele, ale naturalne przejście do jazdy na stojąco. Ja dałem jeszcze 3999, wtedy jest OK. Cytuj
Sanali Napisano 21 Czerwca 2024 Napisano 21 Czerwca 2024 na początku maja, za 4500 dziewczyna kupiła DSX 2 (S) - bardzo sobie chwali ale wiadomo to subiektywne odczucie Cytuj
Wojcio Napisano 21 Czerwca 2024 Napisano 21 Czerwca 2024 Właśnie. Jak różnica DSX 1 a 2 jest nieduża to warto brać 2. Ja sobie poskąpiłem. Cytuj
Miodku Napisano 21 Czerwca 2024 Autor Napisano 21 Czerwca 2024 A czy podstawowy DSX jest warty uwagi, czy jeżeli już rozważać Marina to dopiero od DSX1? Cytuj
Artur85 Napisano 21 Czerwca 2024 Napisano 21 Czerwca 2024 Podstawowego odpuść, aluminiowy widelec, napęd tylko 1x9, korba na kwadrat, mało popularne w naszym kraju hamulce. Za wyjściową cenę bez szału, nawet jak by był taniej to znajdziesz lepsze modele. 2 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Czerwca 2024 Mod Team Napisano 21 Czerwca 2024 Dorzucam Cube Road SL i Nulane, czyli nowszy model. Dwa blaty, sztywne osie, akceptowalna masa. Cytuj
Miodku Napisano 21 Czerwca 2024 Autor Napisano 21 Czerwca 2024 (edytowane) Zdecydowałem, że wybiorę między Giant Escape Disc 1 i Cube Nulane: https://www.giant-bicycles.com/pl/escape-disc-1-2023 https://www.rowerowy.pl/cube-nulane-59l-nie-cza-23.html Czy mógłbym prosić o opinię który jest bardziej opłacalny cenowo? Oba mi się bardzo podobają... Edytowane 21 Czerwca 2024 przez Miodku Konkluzja Cytuj
Greg1 Napisano 21 Czerwca 2024 Napisano 21 Czerwca 2024 Cube Nulane ma sztywne osie więc plus dla Nulane. Ale Giant ma bardziej miękki napęd, taki bardziej "grawelowy" z korbą 46/30T i kasetą 11-36T więc jeśli mieszkasz w tetenie górzystym to jest plus dla Gianta. Nulane ma dość twardy napęd szisiwy, co prawda tylko Claris 2x8, więc podstawowy ale twardszy niż Giant. No i jeden bieg mniej bo Giant ma 2x9 Cytuj
Miodku Napisano 21 Czerwca 2024 Autor Napisano 21 Czerwca 2024 (edytowane) @Greg1 Mieszkam w mieście, ale lubię operować biegami aby zachowywać dość równe tempo jazdy czy to po prostej, czy pod górkę, czy też z górki. Ps. Myślisz, że te sztywne osie lub ich brak będzie dla mnie odczuwalną różnicą jeżeli jestem amatorem jazdy na rowerze, który od czasu do czasu lubi sobie po prostu przycisnąć? Tak szczerze, bo zastanawiam się czy warto do tego dopłacać ponad 1000 zł - taka jest różnica między tymi rowerami. Edytowane 21 Czerwca 2024 przez Miodku literówka Cytuj
Greg1 Napisano 21 Czerwca 2024 Napisano 21 Czerwca 2024 Mam kilkuletniego Cube SL Road czyli poprzednika Nulane z czadów jak jeszcze nie miał sztywnych osi i w codziennej, normalnej jeździe tego nie odczuwam. Całe lata miliony ludzi, w tym globtroterów na trekkingach, którzy przejechali miliony kilometrów jeździło na QR-ach. Mam też grawela i mtb ze sztywnymi osiami i w sumie główną ich zaletą jest to, że jak wyjmiesz koło to zawsze trafi w to same miejsce jak je założysz i nie będziesz musiał regulować hamulców tarczoowych, które są bardzo czułe pod tym względem (w mtb sztywne osie są jeszcze wskazane ze względu na katowanie w tetenie). Chociaż ja też już kilka czy kilkanaście razy zdejmowałem koła w Cube i nigdy nie miałem problemów z hamulcami po ich założeniu. No i Ci globtroterzy na trekkingach też jeździli na v-brake. W rowerze tegobtypu to nie jest jakiś must have ale to współczesny standard 1 Cytuj
Artur85 Napisano 22 Czerwca 2024 Napisano 22 Czerwca 2024 (edytowane) Sztywne osie są ok, ale w jakikolwiek sposób nie wpłynie na Twoją jazdę. Napęd jest tu najistotniejszy i na tym bym poprzestał, ten w Escape już bardziej uniwersalny i ma większą liczbę przełożeń, dokładając różnicę w cenie na poziomie 1000 zł chyba bym się nie zastanawiał, tym bardziej skoro wizualnie też Ci pasuje. Edytowane 22 Czerwca 2024 przez Artur85 1 Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 22 Czerwca 2024 Mod Team Napisano 22 Czerwca 2024 Ja bym sobie już nie kupił roweru bez sztywnych osi, nawet mimo tego, że jeździłem lata na QR - tyle, że bez tarcz, i zawsze byłem lekki. Ogólnie są po prostu lepszym rozwiązaniem, co oczywiście nie oznacza, że koniecznie trzeba za nie tysiąc dopłacać. Dla cięższych osób, nieobchodzących się z rowerem jak z jajkiem, są jednak wskazane. Cytuj
Miodku Napisano 25 Czerwca 2024 Autor Napisano 25 Czerwca 2024 (edytowane) Jestem po wizycie w rowerowym Gianta, mieli na miejscu Escape Disc 2 co prawda, ale to ta sama geometria co jedynka, był w rozmiarze L - siedziało mi się na tym wybitnie źle... Niby rozmiar ramy dobrany pod mój wzrost (183cm, przekrok 87cm), a pedałując miałem kolana ponad kierownicę... to chyba model nie dla mnie... No i nadal pozostaję w kropce ostatecznie. Może muszę się pogodzić z tym M_Bike'm i go po prostu nie zmieniać... Edytowane 25 Czerwca 2024 przez Miodku Cytuj
Miro1970 Napisano 26 Czerwca 2024 Napisano 26 Czerwca 2024 Za szybko rezygnujesz. Naucz się podstaw dobierania i ustawiania roweru pod swoje wymiary. Jest taki kanał na YouTube wstalodkompa czy jakoś tak. Tam jest świetny odcinek na ten temat, wyjaśnione od a do z. To nie jest takie proste, że bierzesz tylko tabelkę producenta albo siadasz na sklepowi ustawionym rowerze i podejmujesz decyzję. 90 procent ludzi ma źle lub fatalnie ustawione rowery i nie mają pojęcia, jak się męczą i co tracą. Też byłem w tym gronie. Jeśli jednak będziesz kupował, to koniecznie zwróć uwagę na obręcze i miejsce na opony. Do mieszanej jazdy wg mnie opony minimum 48, 50. Mam w tego typu sztywnym rowerze 48, w drugim rowerze mam identyczne gravelowe 40. Te 48 są może minimalnie wolniejsze na asfalcie, za to dają już odrobinę amortyzacji i patrząc całościowo w mieszanych trasach są szybsze i bardziej komfortowe. Obręcz powinieneś mieć nie mniej niż 24-25 mm, w ostateczności 22 mm. Cytuj
Artur85 Napisano 26 Czerwca 2024 Napisano 26 Czerwca 2024 Cytat Jest taki kanał na YouTube wstalodkompa czy jakoś tak. Tam jest świetny odcinek na ten temat, wyjaśnione od a do z. Wstał Sprzed Kompa, nasz forumowy kolega, potwierdzam i polecam 1 Cytuj
Miodku Napisano 26 Czerwca 2024 Autor Napisano 26 Czerwca 2024 4 godziny temu, Miro1970 napisał: Za szybko rezygnujesz. Naucz się podstaw dobierania i ustawiania roweru pod swoje wymiary. Jest taki kanał na YouTube wstalodkompa czy jakoś tak. Tam jest świetny odcinek na ten temat, wyjaśnione od a do z. To nie jest takie proste, że bierzesz tylko tabelkę producenta albo siadasz na sklepowi ustawionym rowerze i podejmujesz decyzję. 90 procent ludzi ma źle lub fatalnie ustawione rowery i nie mają pojęcia, jak się męczą i co tracą. Też byłem w tym gronie. Jeśli jednak będziesz kupował, to koniecznie zwróć uwagę na obręcze i miejsce na opony. Do mieszanej jazdy wg mnie opony minimum 48, 50. Mam w tego typu sztywnym rowerze 48, w drugim rowerze mam identyczne gravelowe 40. Te 48 są może minimalnie wolniejsze na asfalcie, za to dają już odrobinę amortyzacji i patrząc całościowo w mieszanych trasach są szybsze i bardziej komfortowe. Obręcz powinieneś mieć nie mniej niż 24-25 mm, w ostateczności 22 mm. Myślę, że niewiele dałoby się tam poprawić, nawet kąt skrętu miałem ograniczony bo mi blokowały kolana. Bardzo dziwna geometria ramy. Nie czułem się nad tym rowerze komfortowo. Cytuj
Artur85 Napisano 26 Czerwca 2024 Napisano 26 Czerwca 2024 (edytowane) Ja poleciłem (wprawdzie nie jeździłem ale oglądałem w sklepie) , więc poszukałem jakichś filmików i tu na oficjalnej reklamie Gianta nie wygląda to jakoś nietypowo. Dodatkowo na filmiku mostek jest na minus ustawiony, jak by obrócić to będzie jeszcze wyżej kierownica. Edytowane 26 Czerwca 2024 przez Artur85 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.