artie Napisano 20 Czerwca Udostępnij Napisano 20 Czerwca Specialized twierdzi, że to najlżejszy aluminiowy rower MTB z pełnym zawieszeniem. [Fotki z https://bikerumor.com/specialized-chisel-fs/] Cennik czerwiec 2024: Chisel Shimano - 12400 zł: - widelec Rockshox Recon Silver RL, damper X-Fusion PRO-02, naped głównie Deore, dropper TranzX Chisel Comp Shimano - 15700 zł: - widelec RockShox SID, damper RockShox Deluxe Select+, napęd Deore/SLX, dropper TranzX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 20 Czerwca Udostępnij Napisano 20 Czerwca Sensowny jest chisel comp shimano (w moich oczach). Ta wersja katalogowo kosztuje 15 700zł i waży 12,86kg. Odpowiednikiem jednej z najbardziej opłacalnych marek w tej zbliżonej cenie katalogowej (15 399zł) jest canyon lux trail CF6, kluczowe komponenty (zwłaszcza zawieszenie) są wyższej klasy i waży 13,10kg, mimo że carbonowy. Jak bym miał wybierać to bym miał zagwozdkę, chyba musiałaby sylwetka zadecydować 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 20 Czerwca Udostępnij Napisano 20 Czerwca Pospolite aluminium za 12,5 tys z Reconem... mam jakieś dziwne wrażenie, że w tym konkretnym segmencie klienta ma się już za kompletnego frajera. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 20 Czerwca Udostępnij Napisano 20 Czerwca (edytowane) Patrząc po konstrukcji ramy to tego aluminium pospolitym nazwać nie można, rura podsiodłowa to już wyższa szkoła obróbki plastycznej, ale faktycznie ta wersja bazowa z Reconem Silver wygląda tragicznie. Edytowane 20 Czerwca przez KSikorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca Wolałbym amelinium z klasycznym prowadzeniem linek niż to dziadostwo przez stery. Więc z tych dwóch, dla mnie wybór jest prosty, kto twierdzi inaczej na pewno nie miał jeszcze "przyjemności" jeździć na rowerze z tym czymś 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca Przelot przez te pupiane Acrosy to faktycznie totalny kanał . W dodatku coraz więcej producentów brnie w ten kanał jak kiedyś w PF 30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artie Napisano 21 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca Z tego co widzę na zdjęciach to kable nie idą przez stery, tylko klasycznie w ramę. Cena - no cóż, Spec zawsze się cenił. Ciekawe jak to jeździ - jeśli tak jak Epic to może warto poczekać na promocję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca Przelot przez stery ma canyon, którego użyłem jako podmiot porównania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artie Napisano 21 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 21 Czerwca Ah ok, teraz wszystko jasne. Tylko czy to jest aż tak uciążliwe? Dajmy na to - nie planujesz wymiany hamulców. Pancerze wymienia się raz na 2-3 lata? To chyba nie jakiś mega problem? Nie mam takiego rozwiązania więc zgaduję, ale na chłopski rozum to jedynie dodatkowa godzinka roboty raz na 2 sezony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca Fajny rower. Geometria dość zachowawcza, z sensem dopasowana do skoku. Jak będą takie promocje jak w tym roku to może być bardzo ciekawa oferta. W końcu szlifowane spawy a nie napaćkane jak u większości producentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca 25 minut temu, artie napisał: Ah ok, teraz wszystko jasne. Tylko czy to jest aż tak uciążliwe? Dajmy na to - nie planujesz wymiany hamulców. Pancerze wymienia się raz na 2-3 lata? To chyba nie jakiś mega problem? Nie mam takiego rozwiązania więc zgaduję, ale na chłopski rozum to jedynie dodatkowa godzinka roboty raz na 2 sezony? Tu nie chodzi o wymianę Stery Acrosa mają plastikowy center ring, który non stop łapie luzy, trzeszczy a w najgorszych wypadkach się po prostu kruszy. Wyobraź sobie, że jak kupiłem elektryka canyona (którego odesłałem przez to g...) to jeżdząc nim w Bielkich enduro trailsach musiałem kasować luzy co 3 zjazdy, a po całym dniu jazdy po powrocie rozpędzenie roweru i wciśnięcie hamulca skutkowało efektywnym zająknięciem ramy. Jednym słowem, tragedia i nie znam osoby która mając to nie narzeka na to rozwiązanie. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca Mega wada - alu tylni trójkąt i brak zawiasu w okolicy osi.. zawieszenie pracuje na zasadzie zginania się rurek aluminiowych. Prędzej czy później się to złamie zmęczeniowo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca Przez 18 lat mieliśmy z żoną Gary Fishery z takim rozwiązaniem. Nie pękły. Dodam, że aluminium było klejone, a nie spawane. Może pęknie, ale raczej później. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca 18 lat temu nie było takich rozwiązań. Pojawiły się 7-8 lat temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca Były 22 lata temu. Takiego miałem. https://www.olx.pl/d/oferta/rower-gary-fisher-sugar-3-gs-CID767-ID10CYiJ.html?reason=extended_search_extended_category widać na olx, że kilka przeżyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca (edytowane) Ale tam było takie coś: Tylny trójkąt całkiem sztywny w dodatku dolne rury połączone grubą rurą. Przesuwał się natomiast punkt obrotu na linku przy łączeniu z damperem. W tych współczesnych wszystko bazuje na elastyczności rurek. O ile w węglu ma to jeszcze sens bo to materiał elastyczny i można zadać taką charakterystykę, że pracuje w jednej płaszczyźnie tak w przypadku alu ludzie narzekają, że koło tylne ucieka (buja się na boki). Edytowane 21 Czerwca przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca (edytowane) Większość aluminiowych rowerów XC ma takie wahacze, jakoś nie słychać, żeby łamały się na potęgę. Spec, Orbea, Merida, Scott, itd. Sparki to nawet w karbonie miewają tylny trójkąt z alu. Edytowane 21 Czerwca przez some1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca @Documosa, piszesz do inżyniera jak działa rower, który ten miał przez 18 lat. Do tego ilustrujesz zdjęciem podobnym, ale innym. Rurki tylnego trójkąta pracowały sprężyście. Były z innego stopu niż rama i były klejone do haków. Punkt obrotu na linku przestawiało się aby zmienić skok (coś jak dziś flipchip) - nie kompensowało to pracy zawieszenia. Podaję to jako przykład, że dawno temu były podobne rozwiązania jak w Chiselu. Mniej łożysk, mniejsza masa. Żeby dodać oliwy do ognia, ten Gary miał tuleje, a nie łożyska toczne i to też działało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca (edytowane) @some Raczej nie. Dla przykładu: Giant wszędzie ma maestro na 4-zawiasie Orbea Oiz obecnie tylko w węglu, inne modele - wielozawias Trek Top Fuel - wielozaeias (punkt obrotu w osi koła), Supercaliber - węgiel Canyon Lux - tylko węgiel Edytowane 21 Czerwca przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca Giant właśnie wprowadził nowy model Faith z zawieszeniem Flexpoint, który właśnie gnie widełki. Wcześniej wprowadził to w Stance. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca Widać "moda" na skrajnie tanie fs się udziela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca @Dokumosa https://primal.pl/pl/p/ORBEA-OiZ-H10-29-1x12-XT-M/1181 https://www.merida-bikes.com/pl-pl/bike/4067/one-twenty-300 https://www.scott.pl/produkt/1623/11976/Rower-Spark-920-TR I na koniec nawet trochę podobny https://www.specialized.com/pl/pl/epic-comp-evo/p/155039?color=239079-155039 Spec już dawno temu miał aluminiowego Epica, obecnie Epic jest full karbą, to marketing "wynalazł" Chisela FS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 21 Czerwca Udostępnij Napisano 21 Czerwca @Dokumosa @Wojcio Potwierdzam, gary fisher sugar ma tylny trójkąt oparty o elastyczność tylnego trójkąta. Kinematycznie nie miałoby się to prawa obrócić gdyby było całkiem sztywne, promień obrotu końca wahacza i promień obrotu wspornika dampera wykreślają znacząco różne ścieżki. Powyższe potwierdzam obserwacją osobistą, mam taki rower w rodzinie pod opieką. 21 lat uginania nie robi na nim wrażenia. O elastyczności wahacza wspomniane jest w teście bikeboard'u z 2003 roku. https://photos.app.goo.gl/aiLPTgg8JyK28upe9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca pierwsze skojarzenie z tanim fullem od dartmoor'a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.