Skocz do zawartości

[Tarcze hamulcowe] Jakiej marki tarcze i jaki rozmiar do Sram G2 RSC


grzala25

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Kilka suchych faktow na poczatek posiadam rower Fuji Tahoe 1.3  ważę  130km śmigam raczej turystycznie jakieś single, ścieżki leśne itp. Poprzednie hamulce to trp slate T2  z tarczami 160mm które  hamowaly fatalnie.Obecnie nabyłem hamulce Sram G2 RSC  poszukuję  do nich tarcz 200/180 lub 180/180 i tu zwracam się z pytaniem do was z jakimi tarczami najlepiej sprawdzą się G2? I który wariant rozmiaru wybrać?  Co do budżetu to myślę że max 400zl za komplet. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest kwestia, jakie tarcze do jakich hamulców, tylko co może obsłużyć przedni widelec i rama.

W Twoim przypadku, przy wadze 130kg nie ma co iść w pół środki, tylko 200/180mm.

Amortyzator RockShox Rekon TK 29 Air, przyjmie tarcze 200mm z przodu. Co do ramy weryfikacja musi być po twojej stronie, czy adapter się zmieści i jaki (160 -> 180mm).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przy 70kg nie przeszkadza zestaw 200/180 a hamulce to czterotłoczkowe XT. Jak pisano - ograniczenie to widelec, rama, chęć oszczędzania na masie i zdrowy rozsądek przy dostosowaniu do terenu. Jednak w nizinnym starcza mi 160/160 i dwa tłoczki. Słabe hamowanie mogło mieć inne przyczyny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, afly napisał:

To nie jest kwestia, jakie tarcze do jakich hamulców, tylko co może obsłużyć przedni widelec i rama.

W Twoim przypadku, przy wadze 130kg nie ma co iść w pół środki, tylko 200/180mm.

Amortyzator RockShox Rekon TK 29 Air, przyjmie tarcze 200mm z przodu. Co do ramy weryfikacja musi być po twojej stronie, czy adapter się zmieści i jaki (160 -> 180mm).

 

Właśnie też sprawdziłem że widelec przyjmie 200mm  a tył 180m, a jak wygląda sprawa grubości 1,8 czy 2,0 i jaki to ma wpływ na hamowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Wojcio napisał:

Mi przy 70kg nie przeszkadza zestaw 200/180 a hamulce to czterotłoczkowe XT. Jak pisano - ograniczenie to widelec, rama, chęć oszczędzania na masie i zdrowy rozsądek przy dostosowaniu do terenu. Jednak w nizinnym starcza mi 160/160 i dwa tłoczki. Słabe hamowanie mogło mieć inne przyczyny. 

Z mojej perspektywy, przy masie 90kg, przesiadka z układu 180/160 na 180/180 dla roweru XC/Trail dała tak pozytywną zmianę w modulacji i dozowaniu siły hamowania, że żałuje, że zrobiłem to tak późno ;).

Efekt jest taki, że dużo rzadziej blokuję tylne koło uzyskując lepszą kontrolę i trakcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...