Skocz do zawartości

[Pedały] Jakie budżetowe platformy


Rekomendowane odpowiedzi

Na początku zastanawiałem się kupić coś z Ali. Szczególnie polecane są tu MZYRH i ThinkRider na 3 łożyskach maszynowych. Ale wyczytałem że zaślepiki są aluminiowe, delikatne i są częste przypadki urwania gwintu. Także zdarza się, że odkręcają się i gubią. Jak z tym jest? 

Można te zaślepki  zastąpić czymś trwalszym ze sklepu metalowego? Żeby nie było tak, że pedał zaraz będzie do wyrzucenia przez głupią zaślepkę. 

Aluminiowe czy nylonowe? W pedałach z nylonu zaślepka jest przykręcana do plastikowego gwintu obudowy, czy jest to inaczej skonstruowane?  Nie martwię się, że pedał może się połamać, bo aluminium też nie jest jakieś wyjątkowo trwałe, ale jeżeli nie jest to przyklejane, ale na gwintach w plastiku, to z doświadczenia wiem, że na pewno długo  nie pożyje. 

Ile kosztuje przyzwoite  budżetowe łożysko maszynowe w Polsce, czy za wielkim murem? W Polsce na portalu aukcyjnym widziałem cenę 17 zł z szt. Jeżeli takie są ceny łożysk, to za 6 szt. można kupić komplet pedałów. 

Wiec mam dylemat, gdzie tu jest marketing i wyciąganie kasy a gdzie rzeczywiście można więcej wydać,  mieć przyjemność z jazdy i spokój na lata. Czy kupować pedały z dobrymi tanimi łóżyskami maszynowymi (jeżeli takie istnieją) i je co jakiś czas wymieniać (oczywiście z trwałą zaślepką), czy klasyczne z łożyskami kulkowymi, ślizgowymi czy mix wszystkich i co parę lat wymieniać na nowe a stare  na śmietnik?

Jeżdżę rekreacyjnie, metalowe piny moga być (będzie potrzeba to zeszlifuje, wygładzę). Interesuje mnie trwałość i najlepszy stosunek jakości do ceny. 

 


 

Edytowane przez morfeusz1805
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz na myśli piny. W polecanych 3-łożyskowych mzyrhach są stalowe. To zwykłe śruby m3 + nakrętki z plastikową kontrą. Można to kupić na wagę jak pogubisz, groszowe sprawy. Warto też w nowych pedałach dociągną z wyczuciem te śruby.

Odnośnie łożysk to w tych rozmiarach co w tych pedałach markowe łożyska kosztują krocie ze względu na niewielką popularność. Tam wchodzą 4szt. 6700-2RS (za kilkanaście zł 10szt. dobrej jakości na ali) oraz 2szt. 686-2RS lub 2Z (tu mogą być te z blaszkami) - te kupowałem poniżej 10zł za 10szt. Ale żadnych z tych dokupionych nie użyłem bo te fabryczne w pedałach są bardzo żywotne.

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. 
Tak wiem, że te piny to zwykłe śruby. Czy mi się wydaje, czy te śruby M3 są z nakrętkami które są w zagłębieniach? Czy łatwo później taką nakrętnę zakręcić skoro chowa sie ona w wydrążonym otworze (przynajmniej te w nylonowej wersji)? 

Piny (śruby) można kupić, ale co z nakrętkami kontrującymi jeżeli pęknie albo się zgubi? Mówisz, że to plastik? W pedalach aluminiowych też jest z plastiku? Ciężko mi uwierzyć w trwałośc tego wszystkiego. 
Masz model nylonowy, czy aluminiowy? Długo jeździsz? Nakrętna kontrująca nie odpadła, gwintu nie zerwałeś? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakrętki są metalowe z plastikowymi wkładkami kontrującymi. Równie łatwo dostępne co śruby. W pudełku z pedałami jest też kilka zapasowych. Nakrętki wchodzą w korpus w otwory sześciokątne więc nie ma najmniejszego problemu z odkręceniem/dokręceniem - korpus trzyma nakrętkę. Szybciej przekręcisz gwint w śrubie m3 niż zrobisz jakiś ślad w tym miejscu trzymającym nakrętkę w korpusie. Tu masz kilka zdjęć jak to wygląda...

20240619_172600_resize.jpg

20240619_172619_resize.jpg

20240619_172633_resize.jpg

 

A tu masz jeszcze fotę jak wyglądają bebechy... (w mzyrh są jak na moim foto, w ThinkRider obróbka pozostawia trochę do życzenia)...

image.thumb.jpeg.0a5ee0cb6ae8068f190795eec42ccc54.jpeg

 

Odnośnie trwałości to mam tego typu pedały w kilku rowerach od 5-6 lat. Nigdy nawet pinu nie zgubiłem. Mam też alu, w tym również markowe... no i nylon po roku intensywnego użytkowania wygląda jak nowy a alu jak ogryzek.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem parę filmów porównawczych na YT chińskich pedałów, rozbierania ich i różnic, więc mam jakieś teraz wyobrażenie. 
1. Z jakiego materiału jest zrobiona  czarna zaślepka u góry na drugim zdjęciu? Rozumiem, że jest wkręcana w nylonową obudowę z gwintem? Właśnie o tej zaslepce mówiłem, że czesto gwint jest zerwany i ludzie ją gubią. Jak to wygląda w praktyce u ciebie, łatwo to uszkodzić? 

2. Jak ze szczelnością pedałów i czernej uszczelki  na końcu? W porównaniach mówią, że jest bardzo słabej jakości, krucha i słabo spełnia swoje zadanie. Tylko nie wiem, czy to dotyczy wszystkich chińskich marek. 

3. Inne chinskie firmy różnią się jakością, czy nieważne co kupisz, ale żeby miało 3 łożyska maszynowe a jakość  i tak będzie podobna? 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tam przede wszystkim najpeirw wkręcaną oporę łożyska ustalającego oś pedałów i dopiero na koniec jest wkręcana zaślepka. Pasowanie i długość gwintów bardzo przyzwoite. Jak nie będziesz ciągnął wieszając się na kluczu nie zerwiesz. W tej konstrukcji nigdy nie spotkałem zerwanego gwintu. Natomiast jeśli zaślepka stanowi jednocześnie oporę łożyka to jak najbardziej. W tych 3-łożyskowych mzyrh jie spotkałem się z takim uproszczeniem.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Guma miękka, przylegająca ale powiedzmy sobie szczerze to raczej bryzgoszczelność niż wodoszczelność. W każdym razie wody w środku nigdy nie uświadczyłem a jest też dodatkowa bariera w postaci smaru oraz uszczelnienia własne łożysk. 

Zaślepka oczywiście alu.

Miałem dużo różnych pedałów od chińczyka rego typu ale mzyrh mz-926 oraz mz-928 to produkty premium.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
4 godziny temu, Greg1 napisał:

Rizwodzicie sie nad chińskimi tanimi pedałami jakby to było nie wiadomo co, prom kosmiczny co najmniej - kto w pedałach za 40 czy 60 zł przejmuje się z jakiego materiału jest zrobiona jakaś zaślepka 😁

Rozwodzimy się dlatego żeby wzbudzić w tobie  zainteresowanie  na forum chińskimi pedałami i zaślepkami  żebyś ty w tym czasie  nie jezdził rowerem. 
Jeżeli wywalenie 100 zł bez możliwości zwrotu a później ewentualnie śmietnik i nie jest ci to  problemem. to ok, nie każdy lubi rozbijać się na proawo i lewo  stówkami. 

Edytowane przez morfeusz1805
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2021 mam model 926. Jak przyszły to rozebrałem, nasmarowałem czerwonym smarem i skręciłem. Po 2 latach z ciekawości rozebrałem - smar jak nowy, czerwony, zero błota wewnątrz. Wyczyściłem , dałem obficie nowy, skręciłem, zapomniałem. Jazda 12 miesięcy w roku niezależnie od pogody, zdarzało im się nurkować w kałużach i błocie. Po takiej jeździe często myjka. Zaślepka alu - ona nic nie robi poza 'zaślepianiem' ... nie wiem jak to może się popsuć. But się świetnie trzyma na pinach.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...