Skocz do zawartości

[9000 zł] Szosa endurance, którą wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono!
Planuje przesiąść się z gravela (romet aspre 1) na szosę, gdyż 95% moich wypraw to typowy asfalt, 5% to bruk lub drogi utwardzone.
Obecnie w moim romku najbardziej brakuje mi przełożeń przy zjazdach i podjazdach, mieszkam w górzystym terenie.

Nie jestem zawodowcem, trasy jakie jeżdżę to ~50km 2-3x w tygodniu + ~100km przy weekendzie.
Pozycja na romecie całkiem mi odpowiada choć dużo ludzi twierdzi że jest bardzo sportowa

Rozważam zakup poniższych rowerów:

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/al/endurace-7/3705.html

lub

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-gf-comp-105-disc-2024/

Główna różnica jest taka że sensa full carbon, canyon aluminium. Tylko pytanie czy przy mojej jeździe w ogóle to odczuje? Nie chodzi mi o prędkość a bardziej o tłumienie drgań. Czy faktycznie rama karbonowa tak dobrze je tłumi?
Z SENSIE nie podoba mi się malowanie, czerwony kolor dla mnie mógłby nie istnieć, niby tylko kolor, ale przy takiej kwocie chciałbym coś na co patrzę z uśmiechem :D

Może w podobnym budżecie jest coś jeszcze wartego uwagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budżecie i przy założeniu akceptacji zakupu z zagranicy masz duży wybór, popatrz na stronach z promocjami etc. Kup rower który Ci się podoba, to zachęca do jazdy :)

Nie kupiłbym aluminowego roweru szosowego za 8k PLN, oferta canyona jest po prostu słaba przy tym modelu.

Czy rama karbonowa dobrze tłumi - nie spodziewaj się jakiegoś przeskoku, ale będzie lepiej niż przy ramie z aluminium.

Jeżeli brakuje Ci przełożeń (nie napisałeś jakie masz), to w szosie mogą być jeszcze twardsze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożenia mam 2x8 (46/34T; 12-32T); bardziej brakuje mi przełożeń przy zjazdach.
Co z zagranicy byłoby wartego uwagi w takim budżecie?
Planuje zakup na firmę więc wolałbym z PL, jeśli jednak jest coś lepszego nie koniecznie u nas również rozważę.
Na jakie firmy zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym budżecie tylko karbon, alu za ponad 8k to jakieś nieporozumienie. Tak jak wspomniał @olo850 różnica jest w zależności od ramy większa bądź mniejsza, ale jest. Dużo daje też sama sztyca karbon. Obadaj jeszcze superiora xroad na ramie karbonowej. Ta Sensa wychodziła tez chyba w innym malowaniu....zobacz w centrumrowerowym. To jak na zjazdach brakuje to szukaj czegoś z blatem 50 lub 52. To znajdziesz w każdej niemal szosie. Jak zakup na firmę to raczej z PL. Chciałem kiedyś kupić coś z canyona na firmę, do zrobienia, ale trochę rzeźby więc odpuściłem.

Edytowane przez nossy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego porównujesz ten stack? Do Rometa aktualnego? Teraz jeździłeś z jaką ilością podkładek? 11 mm to nieduża różnica na stacku.

Pamietaj że to tylko jeden wymiar i musisz go rozpatrywać razem z długością roweru.

Odnośnie zagranicy - nie wiem, tam okazyjne zakupy trwają chwilę i się zmieniają, przejrzyj sklepy, wrzutki na pepperze, etc. Część sklepów włoskich, hiszpańskich wystawi fakturę VAT-EU, część nie.

Edytowane przez olo850
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównuje do mojego rometo i SENSY GF (w malowaniu czerwonym), mają taki sam stack
Reach w każdym rowerze jest praktycznie taki sam (różnica 2mm)

Teraz jeździłem bez podkładek, jedynie skrócony mostek z fabrycznych 130 na 80mm i odwrócony na + (6st)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dla pełnego obrazu powinieneś wziąć poprawkę na to o ile w górę pozycję podnosił mostek 80mm plus 6 stopni oraz ustalić wymiar mostka w Sensie, to drugie zawsze można zmienić. Nie sądzę żeby stack w Sensie był problemem.

Czy ta Sensa to taka super propozycja pod względem cenowym - w tym segmencie chyba niekoniecznie, zwłaszcza że chyba też nie jesteś specjalnie przekonany. Twa przykłady z brzegu, nie patrzyłem na geo:

https://www.sergedutouron.com/velo-look-765-optimum-2-disc-105-mix-shimano-wh-rs171-a18069.html

https://www.bicispasaje.es/bicicletas/14781-123342-bicicleta-wilier-0-sl-disc-105.html#/250-colores_todos-negro_rojo/1302-tallas_wilier_carretera-m_de_170_a_180_m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, nossy napisał:

To jak na zjazdach brakuje to szukaj czegoś z blatem 50 lub 52. To znajdziesz w każdej niemal szosie.

Ale trzeba też patrzeć na najmniejszą zębatkę kasety. Jeśli obecnie jest korba 46/34 i kaseta 12-32, to najszybsze przełożenie jest wolniejsze niż np. 44/11. Szosowe 52/12 jest wolniejsze niż trekkingowe 48/11. W obecnym rowerze, zanim kupisz nowy, możesz założyć kasetę 11-30 lub nawet 11-28 (jeśli 34/28 wystarczy na podjazdy) i różnica na zjazdach i z wiatrem będzie odczuwalna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...