kroles Napisano 17 Czerwca 2024 Napisano 17 Czerwca 2024 Cześć, jestem tu nowy, mam nadzieję, że odnajdę się w regułach Przyszła pora na zakup e-bike, jeżdżę głównie po lasach na Jurze do 30km (po liściach/trawie/ścieżkach), albo po bardziej utwardzonych do 50km, od czasu do czasu jakieś dłuższe trasy na wyjeździe. Aktualnie na moim ulubionym starym rowerku z dołożonym TongSeng tsdz2. Minimalne oczekiwania: cichy napęd, czujnik nacisku na pedały. Cała reszta jest negocjowalna. Lubię, jak kierownica jest trochę wyżej. Nie mam pojęcia czego szukać, jakie silniki, na co zwrócić uwagę - pomożecie? Budżet do 12kPLN. Krzysiek Cytuj
skrzypi_mi_siodelko Napisano 18 Czerwca 2024 Napisano 18 Czerwca 2024 Nie moja sprawa, ale zapytam: dlaczego szukasz używanego modelu? Chodzi o eko, czy używany = tańszy? Jakiś czas temu nasłuchałam się opinii, że dawno rowery nie były tak tanie, a różnica pomiędzy ceną nowego a używanego jest bardzo podobna. Pytam z ciekawości, potraktuj jako podbicie tematu. Cytuj
kroles Napisano 18 Czerwca 2024 Autor Napisano 18 Czerwca 2024 Tak, wydawało mi się, że kupię coś lepszej jakości używane w tej cenie, niż nowe - ale jeśli się mylę, to chętnie się czegoś dowiem. Dzięki za zainteresowanie :) Cytuj
WaGiant Napisano 18 Czerwca 2024 Napisano 18 Czerwca 2024 (edytowane) Ja do takich zastosowń szukał bym MTB. Silnik bosh, yamaha albo shimano . To sprawdzone w bojach marki . Jeśli chodzi o używane to też jestem sceptyczny . Za 12tys może markowego roweru ( np trek) nie kupisz ale coś się znajdzie. Popatrz do CentrumRowerowego na ich elektryki . Firmy mniej zname ale i ceny niższe. Jeszcze o silnikach - każda z wymienionych firm robi różne modele . Myślę że tobie te najsilniejsze nie będą potrzebne bo o Górach przez G nie pisałeś. Myślę że moment 60 -65 Nm w zupełności wystarczy. Aku min 500 . Aha , nie wiem co masz na myśli pisząc o cichym silniku. Chyba każdy halasuje . Trochę. Edytowane 18 Czerwca 2024 przez WaGiant Cytuj
kroles Napisano 18 Czerwca 2024 Autor Napisano 18 Czerwca 2024 Dzięki za konkretne wskazówki, poczytam. Czy czujnik nacisku to standard przy tych silnikach? Jak z niezawodnością i hałasem silników tych trzech marek - porównywalne, czy któryś mocno odstaje? Cytuj
WaGiant Napisano 18 Czerwca 2024 Napisano 18 Czerwca 2024 Wrażliwość na hałas to rzecz indywidualna . Jedne bzycza drugie buczą... Czujnik nacisku jest standardem . Im mocniej depniesz tym większe wspomaganie . Te systemy choroby wieku dziecięcego mają już za sobą. Oczywiście wszytko może się popsuć ale wielkich obaw bym nie miał. 1 Cytuj
tobo Napisano 18 Czerwca 2024 Napisano 18 Czerwca 2024 Godzinę temu, WaGiant napisał: Ja do takich zastosowń szukał bym MTB. Silnik bosh, yamaha albo shimano . To sprawdzone w bojach marki . Jeśli chodzi o używane to też jestem sceptyczny . Za 12tys może markowego roweru ( np trek) nie kupisz ale coś się znajdzie. Popatrz do CentrumRowerowego na ich elektryki . Firmy mniej zname ale i ceny niższe. Jeszcze o silnikach - każda z wymienionych firm robi różne modele . Myślę że tobie te najsilniejsze nie będą potrzebne bo o Górach przez G nie pisałeś. Myślę że moment 60 -65 Nm w zupełności wystarczy. Aku min 500 . Aha , nie wiem co masz na myśli pisząc o cichym silniku. Chyba każdy halasuje . Trochę. Pytanie: jak ogarniesz naprawę silników Shimano w rowerze kupionym z drugiej ręki? Czy każdy hałasuje? Różnica jest bardzo duża. Obecnie mam styczność z kilkoma bafangami i z shimano. Bafang , w tym ten w dokładanych zestawach, jest dużo cichszy niż shimano. Cytuj
kroles Napisano 18 Czerwca 2024 Autor Napisano 18 Czerwca 2024 No tak, kwestię serwisu też trzeba rozważyć, rozumiem że w przypadku Boscha i Yamahy lest lepiej niż Shimano? Widzę że mam jeszcze niedaleko serwis Brose, jak one wypadają w porównaniu do Bosch/Yamaha/Shimano, nie zawracać sobie głowy? Cytuj
tobo Napisano 18 Czerwca 2024 Napisano 18 Czerwca 2024 Zrob tak: google -> części do yamahy/brose/shimano/boscha. Albo "serwis silników X" - zadzwoń do sklepów, zapytaj czy serwisują silniki (rozumiem przez to rozłożenie na czynniki pierwsze, czyszczenie, smarowanie. wymianę elementów zużytych dostepność części). Brose występuje w rowerach speca. Chyba(?) dopiero najnowsze są względnie sensowne, wcześniejsze generacje były bardzo awaryjne. Brose jest też w rowerach np Decathlona. 1 Cytuj
XC100S Napisano 18 Czerwca 2024 Napisano 18 Czerwca 2024 (edytowane) Brose są ciche bo mają pasek. Jak nowy to ja kompletnie nie myślałbym który wcześniej się popsuje. https://www.pepper.pl/promocje/rower-e-full-mtb-focus-jam2-67-851601 https://www.pepper.pl/promocje/rower-elektryczny-specialized-tero-x-40-rozmiar-l-849440 https://www.bike-discount.de/en/bike/bike/e-bike/e-bikes-2024/e-mountainbike/?p=1&o=3&n=48 Edytowane 18 Czerwca 2024 przez XC100S 1 Cytuj
burz Napisano 22 Czerwca 2024 Napisano 22 Czerwca 2024 W tej cenie swobodnie mieści się np. taki: https://allegro.pl/oferta/kellys-tygon-r50-grey-29-rama-m-model-2023-13109637904 Nówka sztuka, sensowny osprzęt, świetny cichy silnik, duża bateria. I zostaje ci 500 złotych na drobne wydatki 1 Cytuj
Gość Napisano 25 Czerwca 2024 Napisano 25 Czerwca 2024 W dniu 18.06.2024 o 14:40, kroles napisał: Widzę że mam jeszcze niedaleko serwis Brose, jak one wypadają w porównaniu do Bosch/Yamaha/Shimano, nie zawracać sobie głowy? Brose/Specialized to jedne z lepszych silników ale rocznikowo od 2021 w górę. Zresztą to samo dotyczy pozostałych marek, dopiero ok. ~2021 ta technologia się jakoś ustabilizowała. Cytuj
XC100S Napisano 26 Czerwca 2024 Napisano 26 Czerwca 2024 Nie wiem który to rocznik był a miałem Brose T 70 Nm. Shimano E7000 60 Nm robiło go jak chciało. Zaznaczam że mówię o konkretnej sytuacji, modelu. Nie zawsze jest tak samo i różnice między modelami są znaczące. Brose/Specjalized taki wychwalany a w moim przypadku tylko jeden plus był taki że pasek w silniku powodował znaczną ciszę. I nic więcej dobrego nie powiem. Cytuj
Gość Napisano 26 Czerwca 2024 Napisano 26 Czerwca 2024 "robiło jak chciało" - możesz rozwinąć tę myśl? Cytuj
XC100S Napisano 26 Czerwca 2024 Napisano 26 Czerwca 2024 Brose przez pasek jest płynniejsze. W jeździe miejskiej to całkiem pasuje, treking itp też, ale w lesie mnie to nie pasowało. Ponadto te 70 Nm uzyskiwało się przy wysokich obrotach korby. Shimano E7000 z 60 Nm działał lepiej, jakby to było więcej Nm. Zaznaczam, Brose T 70Nm. Nie wiem jak jest w innych Brose. Teraz mam Bosch CX z 85 Nm i to jest dla mnie potęga. Cytuj
Gość Napisano 26 Czerwca 2024 Napisano 26 Czerwca 2024 Brose T to stary model. Jak ktoś szuka dużych mocy to można polecić chińskie silniki ANANDA, wyciągają po 100 Nm i więcej. Cytuj
XC100S Napisano 26 Czerwca 2024 Napisano 26 Czerwca 2024 100 Nm i łańcuch za 200 PLN do wymiany co 400 kilometrów. Ja uważam że szybkie 85 Nm starcza do wszystkiego. Oczywiście w rowerze gdzie trzeba pedałować żeby jechać a nie w chińskim g ….. z manetką. 2 Cytuj
Gość Napisano 27 Czerwca 2024 Napisano 27 Czerwca 2024 Cytat 100 Nm i łańcuch za 200 PLN do wymiany co 400 kilometrów Albo chcesz mieć dużo mocy, albo nie. Kilka wpisów wcześniej narzekałeś, że Ci w Specu za mało. Cytuj
XC100S Napisano 27 Czerwca 2024 Napisano 27 Czerwca 2024 Nie że za mało a o to że Shimano E7000 daje te 60 Nm bardzo zauważalnie po mocniejszym naciśnięciu na pedały. Oprócz trybu pierwszego wspomagania. Natomiast Brose T z 70 Nm trzeba mocno cisnąć żeby go obudzić nawet na Turbo. Dlatego pisząc używam zwrotu „szybkie 85 Nm” bo w Boschu tak silnik reaguje. I tu 85 Nm jest idealnie do wykorzystania na trybie Tur. Sport czy Turbo spisuje się na zawodach, aż strach pomyśleć co robi Race gdy CX jest tak mocny. Moj przekaz to że silnik silnikowi nie równy mimo tych samych czy b. podobnych danych. Ktoś pisał że Brose T to stary silnik ale Shimano E7000 też jest stary modelowo a jednak różnice są zauważalne. Cytuj
Gość Napisano 28 Czerwca 2024 Napisano 28 Czerwca 2024 Brzmi jak kwestia ustawień softu w silniku. Bosch jest znany z szarpania do przodu, Brose oddaje moc stopniowo, dzięki czemu rower rusza w sposób bardziej naturalny. Osobiście wolę tę drugą opcję. W nowych silnikach z funkcjami smart można już sobie ten parametr ustawić przez aplikację. Cytuj
tobo Napisano 30 Czerwca 2024 Napisano 30 Czerwca 2024 W dniu 26.06.2024 o 19:25, XC100S napisał: 100 Nm i łańcuch za 200 PLN do wymiany co 400 kilometrów. Ja uważam że szybkie 85 Nm starcza do wszystkiego. Oczywiście w rowerze gdzie trzeba pedałować żeby jechać a nie w chińskim g ….. z manetką. Mam 160Nm i najbardziej badziewny łańcuch 11sp czyli sram pc1110 nie wykazuje wyciągnięcia po 1000 km. Miałem ich kilkanaście. Łańcuch pc 1130 nie wykazywał 0.5 do 1500 km Pc xx1 2500 km X01 I xx1 eagle - nie mierzyłem. Cytuj
kroles Napisano 3 Sierpnia 2024 Autor Napisano 3 Sierpnia 2024 Dziękuję wam bardzo za porady. Skończyło się zakupem Bulls E-Stream EVO AM2, na tę chwilę jestem zachwycony, i ubłocony. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.