jasmin Napisano 18 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca @spidelli nie ma problemu, wątek amortyzacji przodu zamykam na ten czas tym, że wyjeżdzając na trasę >40% kamień biorę koło z grubszą gumą 2.4" , a na trasę w innym razie (asfalt 60%+) biorę koło z gumą 35. Jest to chyba odpowiedź na Twoje pytanie o konwersję 28->27.5 , tutaj nie ma żadnej konwersji po prostu wyciągasz 28 i wkładasz koło 27,5 - różnica w wysokości wyszła +5mm na średnicy 28". BTW - u mnie tarcze jeszcze nie grają 180mm vs 160mm. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca Myślałem o zakupie obręczy i opon 27,5, nawet na Bike Gear Calculator sprawdziłem, że nie stracę na prędkości Opony bym dobrał takie, żeby za dużo nie tracić na asfalcie, a zyskać nieco na amortyzacji, może trochę na trakcji w luźniejszym szutrze, chociaż rower z sakwami zawsze będzie się źle prowadził na niestabilnym podłożu. No ale w końcu ten rower służy mi nie tylko do turystyki sakwowej ale i do jednodniowych wypadów więc temat traktuję jako rozwojowy. Masz rację, w sumie to żadna konwersja, niemniej ciekaw jestem ewentualnych problemów. U mnie przy kole 28" są tarcze 160 na 6 śrub, spokojnie takie obręcze są do kupienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasmin Napisano 18 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca (edytowane) Zastanawiam się czy można ten wątek poszerzyć jeszcze w temacie amortyzacji/ komfortu gravela pod moje potrzeby. Zasadniczo dopowiem , że rower chciałbym mieć na codzień do jazdy asfalt 80% plus kamień 20% oraz powiedzmy 2 razy w roku na wyjazd z sakwami. Chodzi np o dodatki typu sztyca NCX, mostek Redshift, kierownica karbon z niższym dropem, podkładki pod łokcie. np Edytowane 18 Czerwca przez jasmin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca W dniu 17.06.2024 o 08:43, uzurpator napisał: Amortyzacja w gravelu jest zajedwabista. Gravelowy full to naturalna ewolucja olskulowego fulla do XC. Żeby nie było, że jestem hipokrytą. Mój rower grawlolowy. Tutaj na kołach 26", ale mam też bardziej szosowe 27.5 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dargenn Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca A ja mam coś takiego: W instrukcji jest napisane z jakimi elastomerami tego używać, to jest niby 20mm skoku, ale na lekkich szuterkach czuję że działa. W lepszy teren to mam MTB A tutaj materiał marketingowy: Jest to drogie, dałem coś koło 200 euro za to, ale to jest jedyny minus tego mostka. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca Są też chińskie mostki amortyzowane na Ali za około 200-300 zł, ktoś testował? https://pl.aliexpress.com/item/1005007180603749.html?spm=a2g0o.productlist.main.3.4dd22dc1vVZXxx&algo_pvid=5a99ceb8-dafe-4d5b-acfb-7155635757f1&algo_exp_id=5a99ceb8-dafe-4d5b-acfb-7155635757f1-1&pdp_npi=4%40dis!PLN!271.91!271.91!!!475.70!475.70!%40210388c917187074955985584e1216!12000039721103179!sea!PL!0!AB&curPageLogUid=vctDqynW7zFJ&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasmin Napisano 18 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca (edytowane) 1 godzinę temu, uzurpator napisał: Żeby nie było, że jestem hipokrytą. Mój rower grawlolowy. Tutaj na kołach 26", ale mam też bardziej szosowe 27.5 0 Można powiedzieć tj gravel MTB, czy klamkomanetki szosowe pasują do przerzutek mtb np do Deore LX? Pasowało by mieć 3 gravele: a) MTB jw (napęd górski, full) b) gravela gravela opony 40mm - 60mm, ewentualnie skok przód 60mm c) gravela szosę twardy, opony <=35mm 1 Czy tam jest siodło ze sprężyną? Szukam czegoś wygodnego. Byłem na mierzeniu 4litery bikefittera; kości 120 - czyli tyle co 95% populacji męskiej i wskazał na siodło 143, oczywiście za 500 Specialized Power; Właśnie troszkę na nim jeździłem w sobotę i mnie tak wytrzepało że zacząłem szukać amortyzacji. 2 Co to za kierownica ? Ja próbuję skonfigurować o gravel gravel - typ b z opcją wyprawową - bagażnik i błotnik tył. Edytowane 18 Czerwca przez jasmin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca To graweLOL czyli rower toczący się żwirem ze śmiechu, mięciutkie pieścidełko... sam miałem semifatgrawela, czyli grawelplusa 😀 przód 3,0 29, tył 2,8 na 27,5... Baranek to tylko kierownica.... raczej ciężko nazwać rasowym grawelem starego fulla czy mojego cudaka. klamka szosowa shimano 10 działa na skoku starego LX z czasów 9s z kasetą już 10s 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca W dniu 17.06.2024 o 09:53, jasmin napisał: A czy ktoś ma doświadzenie z przejścia widelca z aluminium na carbon ? Jest to odczuwalne ? Miałem aluminiowy widelec z prostymi goleniami w rowerze z oponą 2.1 cala. I miałem szosę z widelcem karbonowym o klasycznej konstrukcji z łukowato wygiętymi goleniami, na oponach 25c. Ten pierwszy nawet przy dość niskim ciśnieniu w oponie mtb powodował dyskomfort w nadgarstkach. Na niekorzyść mojego doświadczenia przemawia to że to był mój pierwszy widelec sztywny używany po całej masie amortyzatorów. Natomiast drugi był już w użyciu po długim okresie adaptacji i przyzwyczajania to drewnianych rowerów szosowych. Różnica była na korzyść drugiego zestawu co do tłumienia wibracji, tylko że ja w pierwszym przypadku "zderzyłem się" z kompletnym brakiem amortyzacji po raz pierwszy. Najlepszym amortyzatorem który ma wybierać drobnicę jest szeroka opona na niskim ciśnieniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasmin Napisano 18 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 18 Czerwca Czyli co wozimy pompkę i dobijamy po wyjeździe z lasu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 18 Czerwca Udostępnij Napisano 18 Czerwca Wielokrotnie o tym myślałem ale nigdy nie robiłem - z lenistwa. A pompka must have... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Czerwca Udostępnij Napisano 20 Czerwca W dniu 18.06.2024 o 14:11, jasmin napisał: Czyli co wozimy pompkę i dobijamy po wyjeździe z lasu ? To teoria. W praktyce przypuszczam że robi to prawie nikt. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 20 Czerwca Udostępnij Napisano 20 Czerwca Ja raz zrobiłem odwrotnie prowadzony guglem, dużo asfaltu wiatr w plecy, zaraz po tym wujek G wysłał mnie w ostępy leśne i piachy i... męczyłem się ale nie chciało mi się odpuszczać ( z 2 B na 4B w oponie maraton 2,15 ) wierzyłem że asfalt powróci, w sumie bardzo długo nie wracał :))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
musimisie Napisano 4 Września Udostępnij Napisano 4 Września Odświeżę wątek, bo ostatnio ten temat zaczął mnie interesować. Myślę, że moje doświadczenie z gravelem mogę oprzeć na wyścigu Wisła 1200. Dobre bibsy, siodełko, karbonowa sztyca i podkładki żelowe oraz opony 43mm + lemondka sprawiły, że przejechałem ten odcinek bez żadnej kontuzji. Po przejechanych singlowych odcinkach dedykowanych MTB stwierdzam, że nawet bardziej kluczowe od amortyzacji jest po prostu kierownica MTB (myślę, że z taką kierownicą czułbym się dużo pewniej). Inną kwestią są korzenie, niestety parę razy zdarzyło mi się przy szybkiej zjeździe uderzyć w korzeń i tak się zastanawiam, co w takich wypadkach najlepiej się sprawdza. Amor 40mm czy opona 50mm. amortyzowany mostek chyba nie ma znaczenia przy takim uderzeniu, chociaż może spowoduję, że baranek się nie obróci:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 4 Września Udostępnij Napisano 4 Września Zmieniłem oponę z 40c na 52c i jest różnica, ale dopiero regulacja ciśnienia robi robotę. Marzy mi się system pompowania w trakcie jazdy, bo to co super na wertepy jest strasznym mułem na asfalt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 4 Września Udostępnij Napisano 4 Września (edytowane) 22 minuty temu, musimisie napisał: uderzyć w korzeń Przecież amory po to powstały, żeby kompensować uderzenia. Amortyzowany mostek działa na drobnicę. Inna sprawa, że jak walniesz akurat w korzeń pod złym kątem to nawet full Cię nie uratuje jak przód pójdzie bokiem edit. Ale zmiana ciśnienia w oponach podczas jazdy to by było wreszcie coś sensownego, na miarę amora czy myk-myka. Edytowane 4 Września przez kipcior Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 4 Września Udostępnij Napisano 4 Września (edytowane) Nie trzeba marzyć - starczy poguglać. Chwila i już znalazłem - kompletny system samopompujących kół z pompkami w piastach napędzanymi ruchem roweru (bez zasilania) firmy Gravaa - elektronika tylko włącza sprzęgło na czas pompowania - poza tym bez oporów. Guziczek na kierownicy, aplikacja na smartfona, integracja z Garminem. Ponoć hit na Paris-Roubaix. Dokopałem się, że w wersji do XC (opona 2.25) pompuje 0.3bar na minutę jazdy i bierze 2-4 W mocy zależnie od ciśnienia (tylko gdy dobija). Wersja gravelowa (obręcz 25mm) daje szybszy przyrost przy oczywiście węższej oponie. Było dostępne z różnymi bębenkami DTSwiss i boost oraz nie boost. Sklep jednak nie działa - nowość była ogłoszona w 2021 - cena na start 3000Euro za parę, masa 1990g (ale chyba z tarczami, bo muszą być ich specjalne - koszt 250g na koło). W archiwum internetowym widać, że było oferowane jeszcze wiosną 2024. Już w 2015 był podobny system, ale znacznie cięższy i się nie przyjął. To chyba też padło. Edytowane 4 Września przez Wojcio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.