kaido2 Napisano 17 Czerwca Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2 godziny temu, chrismel napisał: Vittoria nie istnieje w oponach gravelowych. Przynajmniej tych z górnej półki. To świadczy tylko o tym, że nie wszystko tam jest. W rozmiarze gravelowym jest np Vittoria Mezcal , jedna z najlepszych opon wśród wielu na jakich miałem przyjemność jeździć . Schwalbe Marathon przy niej to jest opornik. Tak patrze tam i jest np taki Gravelking od Panaracera oznaczony jako TLC. Pod szyldem TLC kryje się SS, SK, EXT na których też miałem przyjemność jeździć i to są 3 różne opony pomimo tej samej mieszanki, które na równym asfalciku mają różne opory toczenia. Najlepiej z nich wszystkich zachowuje się SS nawet w piachu , bo to jest typowa opona z bieżnikiem CX do ścigania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 17 Czerwca Udostępnij Napisano 17 Czerwca (edytowane) @kipcior Już nie. Przerobiłem teoretycznie mnóstwo opon, znalazłem te swoje i straciłem zainteresowanie dalszym drążeniem tematu. 2 godziny temu, Miro1970 napisał: Zaskakujące, że wszystkie modele Vittorii tak słabo tu wypadły, podczas gdy w Centrum Rowerowym zbierają całkiem niezłe opinie. Nie ma w tym nic zaskakującego. Po prostu tak jest i nie ma sensu zastanawiać się dlaczego. Natomiast na opiniach użytkowników ciężko się opierać bo większość z nas nie ma żadnej skali porównawczej. Ja robię około 10.000 km rocznie czyli można powiedzieć że sporo. A ile miałem opon ? W trekingu mam te same od lat. Marathon XR kiedyś, Mondial od wielu lat a zestaw Mondial + Almotion od 3-4 i pewnie już tak zostanie do śmierci (opon lub mojej ). W gravelu miałem trochę więcej bo sam nie wiedziałem czego chcę. Teraz założyłem GP5000 AS, może kiedyś spróbuję Strada Bianca i też finito. A opon, nawet tylko tych topowych, są dziesiątki. Dlatego najbezpieczniej korzystać ze strony BTRR i wyboru dokonywać wyłącznie na podstawie wyników tam podanych. @kaido2 Edytowane 17 Czerwca przez chrismel 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 17 Czerwca Udostępnij Napisano 17 Czerwca (edytowane) @chrismel, ale są też tacy co mają sporo sprzętu w tym i opon, i rotują tym wszystkim w zależności na jaki wyścig dany delikwent się szykuje 10 tys km , w środowisku którym się obracam powiedział bym, że przeciętnie Ze swojego doświadczenia i ilości opon które tez na tej stronie widnieją , a je przerobiłem, mogę stwierdzić, że to nie jest obiektywny serwis 20 minut temu, chrismel napisał: @kipcior Już nie. Przerobiłem teoretycznie mnóstwo opon, znalazłem te swoje i straciłem zainteresowanie dalszym drążeniem tematu. Nie ma w tym nic zaskakującego. Po prostu tak jest i nie ma sensu zastanawiać się dlaczego. Natomiast na opiniach użytkowników ciężko się opierać bo większość z nas nie ma żadnej skali porównawczej. Ja robię około 10.000 km rocznie czyli można powiedzieć że sporo. A ile miałem opon ? W trekingu mam te same od lat. Marathon XR kiedyś, Mondial od wielu lat a zestaw Mondial + Almotion od 3-4 i pewnie już tak zostanie do śmierci (opon lub mojej ). W gravelu miałem trochę więcej bo sam nie wiedziałem czego chcę. Teraz założyłem GP5000 AS, może kiedyś spróbuję Strada Bianca i też finito. A opon, nawet tylko tych topowych, są dziesiątki. Dlatego najbezpieczniej korzystać ze strony BTRR i wyboru dokonywać wyłącznie na podstawie wyników tam podanych. @kaido2 No dobra, a te plusy to jakie , TLC32,35,40 to jakie SS,SK,czy EXT? Pod TLC kryją się 3 modele opon. Jak dla mnie ten serwis to jakaś kupa TLC to jest technologia ( mieszanka etc... ) w której wykonują te opony. Edytowane 17 Czerwca przez kaido2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 17 Czerwca Udostępnij Napisano 17 Czerwca (edytowane) Wiem że tak, kiedyś objeżdżałeś ziemię po równiku w rok, teraz się rozleniwiłeś i robisz to w dwa lata Ale większość rowerzystów jeździ przez pół roku, w tzw. sezonie, przeważnie w weekendy kiedy jest ładna pogoda, więc te przebiegi u nich te pewnie 2000-3000 rocznie max, i ma wyrobione zdanie na temat opon. Dlatego w większości te opinie nie są miarodajne. 21 minut temu, kaido2 napisał: No dobra, a te plusy to jakie , TLC32,35,40 to jakie SS,SK,czy EXT? Gravelking bez dodatkowych oznaczeń to slick. Występuje w dwóch wersjach, zwykłej oraz wzmocnionej czyli plus. Potem masz SS i SS+ (czyli semi slick) oraz SK i SK+ (z bieżnikiem w kostkę). Rozmiary też są, zarówno te podane przez producenta jak i zmierzone faktycznie. Nie doczytałeś uważnie. Edytowane 17 Czerwca przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 17 Czerwca Udostępnij Napisano 17 Czerwca @chrismel,ale to nie ma nic do tego, druga sprawa swoje osiągnąłem, a tez przychodzi czas , żeby na jakiś czas z pewnymi rzeczami zwolnić jeżeli dalej chce się coś robić. Człowiek to nie maszyna,a maszyna tez się zużywa ;). Zawodnicy u mnie w klubie na 8kkm w sezonie potrafią zmieniać 3-4 laczka (bo np wiedza, ze jest mułem), a o startach już nie wspomnę. I jeżeli już większa grupa osób mówi , ze dany kapeć jest padaka, a na stronie w serwisie jest inaczej, no to kto jest bardziej wiarygodny? Dlatego lepiej brać opinię od osób doświadczonych , jak sugerować się stronkami, bo można się nieźle przejechać. Rzeczywiście Gravelkingi z najłagodniejszym bieżnikiem, to po prostu Gravelkingi OK Z tych akurat nie korzystam, bo po co? Stąd umknęło Ale ? Jeżeli już to na stronie powinien być tylko:- Gravelking-: bez TLC i wtedy IMO miało by to ręce inogi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca W dniu 17.06.2024 o 13:14, Miro1970 napisał: W takim razie to ja mam szczęście do tych opon Tufo. No i zapeszyłem hehe. Dziś na wyboistej leśnej drodze pana w tylnym kole. Na szczęście stacja PKP kilkaset metrów dalej, potem rower na bagażnik samochodowy przyjaciółki. Tak się urwała ciekawą wycieczka w okolicach Bełku (polecam!). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 24 Czerwca Udostępnij Napisano 24 Czerwca @Miro1970 Pierwszy raz? Przyzwyczaisz się Ja dzisiaj w sumie sam nie wiem. Trudno powiedzieć, żebym koło przebił, skoro pod koniec dnia miałem z tyłu 2.5 Bar, ale czas temu jakiś pompowałem do 3.8 Bar. No i teraz coś tak nie chciał jechać ten rower. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 26 Czerwca Udostępnij Napisano 26 Czerwca (edytowane) Nie pierwszy, ale pierwszy od blisko półtora roku. Za szybko ci to powietrze zeszło. Edytowane 26 Czerwca przez Miro1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Czerwca Udostępnij Napisano 26 Czerwca W poniedziałek nabiłem znowu do tych ok 3,8 Bar. Dzisiaj rano się ruszyłem i trzyma, jedzie też trochę lżej Nie wiem co się stało ale muszę to przypilnować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.