xpablo2 Napisano 15 Czerwca Udostępnij Napisano 15 Czerwca Planuję kupić rower enduro w niskim budżecie i ma on amortyzatory x fusion, chciałem zapytać czy są to dobre i wytrzymałe amortyzatory? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 15 Czerwca Udostępnij Napisano 15 Czerwca Używałem aż dwa modele dampera tej marki i nie mogłem narzekać. O2 RCX i O2 RL Pro. Oba działały tak jak kosztowały, czyli bez szału... Ale były niezawodne, proste w serwisie i sprzedały się za tyle, za ile kupiły. Podejrzewam, że drewniana praca pierwszego z nich wynikała ze złego dopasowania dampera do ramy. Drugi chodził dużo lepiej, ale RS Monarch RT3 jest lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c1ach Napisano 16 Czerwca Udostępnij Napisano 16 Czerwca Miałem przedni amortyzator X-Fusion Streat RL2, przejechałem 5 sezonów z ok. 3 serwisami i wciąż nadawał się do użycia 👍 Z zalet niska waga i prosty serwis, natomiast części było ciężej kupić niż do innych marek. Z damperem poszło gorzej, krótko po zakupie padła blokada. Ale poza tym wszystko działało. Nie obawiałbym się pójścia drugi raz w tą markę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 16 Czerwca Udostępnij Napisano 16 Czerwca a co w przypadku jak padnie jakaś uszczelka od komory powietrznej? amor na śmietnik czy gdzieś znajdziemy uszczelki? oczywiście można kombinować szukać i dopasowywać coś w sklepie z oringami ale czasem jest ciężko cos wpasować. xfusion moze byc ryzykowny, już wolałbym coś na suntour. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 16 Czerwca Udostępnij Napisano 16 Czerwca Cyt. "można kombinować szukać i dopasowywać coś w sklepie z oringami ale czasem jest ciężko cos wpasować" Kiedyś reanimowałem znajomemu jakiegoś starego RS, na którym bardzo mu zależeło, a do którego nic się nie dało kupić... Znalazłem hurtownię z o-ringami, dałem im do pomiaru (sam pomiar kosztował kilka dyszek, ale dobrane były z dokładnością do 3 miejsc po przecinku ;)) i musieliśmy kupić po kilkadziesiąt szt. każdej z uszczelek, ale dało się 😛 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 16 Czerwca Udostępnij Napisano 16 Czerwca Zwykle pomaga wizyta w sklepie np. z hydrauliką lub pneumatyką przemysłową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyclicBike Napisano 25 Czerwca Udostępnij Napisano 25 Czerwca W dniu 16.06.2024 o 13:12, Rafał87 napisał: a co w przypadku jak padnie jakaś uszczelka od komory powietrznej? amor na śmietnik czy gdzieś znajdziemy uszczelki? oczywiście można kombinować szukać i dopasowywać coś w sklepie z oringami ale czasem jest ciężko cos wpasować. xfusion moze byc ryzykowny, już wolałbym coś na suntour. Serwisuje co jakiś czas amortyzatory i x-fusionów, jeśli mogę to unikam. Ogólnie są to proste i wytrzymałe konstrukcje podatne nawet na modyfikacje, typu przeróbka skoku, aczkolwiek dzwoniłem do jedynego dystrybutora x fusionów w polsce pytając o uszczelki (spidersuspension jak dobrze pamiętam), to koleś obsługujący x fusiony miał grubo pod deklem. Pomijając że rozmowa zajęła za długo przez wychwalanie tych amortyzatorów, co nie szczególnie mnie interesowało, to za komplet uszczelek wychodziło jakieś 700zł (wartość amortyzatora), a jak miałem pytanie o części zamienne (złamana regulacja w tłumiku), to stwierdził ze mi nie powie, bo nie ma tego na serwisie i musiałby pytać gdzieś dalej, zasłaniając się jakimiś tajemnicami handlowymi i serwisowymi (jeszcze masonerii w tej historii brakuje). Generalnie uszczelki dobrałem w sklepie z łożyskami, aczkolwiek jest to praktyka której nie popieram. Tłumik napawałem tigiem, przyszlifowałem i naprawiłem za ~50zł. Ze względu na problematykę z uszczelkami, unikam tych amortyzatorów, chociaż potrafią znieść dużo i są to przyzwoite konstrukcje. Jak już to szukać w dobrym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Czerwca Udostępnij Napisano 25 Czerwca Jeśli chodzi o częsci fabryczne to jest to u nas taka egzotyka jak ohlins czy bos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker_xc Napisano 2 Lipca Udostępnij Napisano 2 Lipca w domu mam 3 xfusiony: daper w treku, i dwa slanty 34 w dirtówkach synów. Jeden slant od ponad miesiąca w serwisie (gwarancja) w spidersuspension bo coś w nim strzelało, drugi pomimo, że mocniej używany, działa bez najmniejszych problemów. Damper spełnia swoją rolę i jest ok. Zapewne mógłbym go wymienić na coś lepszego, ale kasę wolę wpakować w koła W widelcach lubią odkręcać się tokeny w komorze powietrznej, ale to 5 minut roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.