spidelli Napisano 14 Czerwca Udostępnij Napisano 14 Czerwca (edytowane) Cześć, ponieważ w czasie ostatniego wypadu rowerowego trochę sobie poprzeklinałem na swój sprzęt turystyczny, postanowiłem podzielić się swoimi doświadczeniami. Od dwóch lat/dwóch wypadów używam sakw Ortlieb Back Roller Plus. Kupiłem je, ponieważ byłem bardzo ale to bardzo zadowolonym użytkownikiem sakw Gravel Pack, tego samego producenta. Dlaczego tak? Bo Gravel Packi są świetne ale ich pojemność to 25 litrów. W sumie czyli 2x 12,5 litra. Czasami trochę brakowało mi pojemności, nawet mimo wieszania u kierownicy torby Topeak Front Loader, która mogła pomieścić śpiwór i część odzieży (ograniczenia związane z kierownicą typu baranek nie pozwalały na wykorzystanie całej szerokości torby). Troczenie części bagażu w wodoodpornych workach, albo do sakw albo do bagażnika, było dość frustrującym doświadczeniem, bo ciągle coś trzeba było poprawiać, dociągać, przytwierdzać… Tymczasem moja żona po prostu pakowała swoje sakwy, zakładała na rower i irytowała się moją walką z sakwami, tobołkami, paskami... Postanowiłem więc kupić większe sakwy, które pozwolą mi spakować wszystko co potrzebuję bez irytującej improwizacji. Wybór padł na BRP – 2x20 litrów, możliwość dokupienia różnych dedykowanych dodatków jak wewnętrzne organizery czy zewnętrzne kieszenie albo dodatkowa torba na bagażnik spinana z sakwami - i wreszcie – dobre doświadczenia z sakwami GP. Tymczasem jedyną przewagą BRP w stosunku do GP była większa pojemność. Dwie kwestie zostały kompletnie spaprane przez Ortlieba, jakby powierzył projektowanie tych sakw praktykantom: 1) tylko 1 hak dolny, przez co sakwa nie przylega całą powierzchnią do bagażnika i „telepie” na wybojach: Znacznie mniejszy GP ma dwa haki: Na szczęście Ortlieb ma w sprzedaży haki zapasowe. Wyjąłem je dziś z paczkomatu i postaram się dołożyć je do sakw, żeby był po dwa na sakwę. 2) Idiotyczny system zapinania za pośrednictwem paska. Sawkę roluje się, po czym zapina się oba końce do paska. Do zapięcia potrzeba dwóch rąk, więc w tym samym czasie drugi koniec się „rozlata”: Owszem, można to ogarnąć pomagając sobie łokciami, kolanami czy nawet językiem ale w GP było prosto, łatwo i przyjemnie – „żeńskie” końcówki zatrzasków są z boku sakwy, „męskie” mają oczko idealnie pasujące do kciuka – w tej sakwie można zapiąć (przy odrobinie wprawy) jednocześnie oba zatrzaski. Do tego ucho mogłoby służyć do zapięcia paska (o tym w dalszej części tej niby-recenzji). Ucho w GP: Pasek w zamyśle projektantów BRP miał ułatwić noszenie sakw na ramieniu ale jeszcze ani razu nie czułem takiej potrzeby, w dodatku ten ochraniacz na ramię, który ma zabezpieczać przed wrzynaniem się paska w ramię po prostu przeszkadza albo w zapinaniu sakwy albo koliduje z tym haczykiem, który przytrzymuje pas przy sakwie (patrz wyżej): Jest to upierdliwe, jeśli w czasie biwaku zmieni się Wam objętość sakw, bo wypakujecie zakupy albo zjecie wiezione ze sobą liofy i zmniejszy się pojemność sakw, przez co liczba "rolek" do wykonania i trzeba na nowo ustawić długość paska. Niby drobiazg ale jak się jest w niedoczasie, to wszystkie takie pierdoły irytują i opóźniają. Dużo sensowniejszym rozwiązaniem – moim zdaniem – byłoby oferowanie akcesoryjnych (dodatkowych) pasów, dopinanych gdzieś w te "oczka na kciuk" jak w GP - dla tych, którzy noszą sakwy na ramieniu. Mój werdykt: BRP powinien mieć taki sam system zapinania, jak GP + dodatkowe pasy do kupienia. Tyle o sakwach. Ale to nie koniec, jest jeszcze torba Ortlieb E-Trunk. Osobiście nie jestem fanem takich toreb ale żona ma, używa i – jeśli użyję całego uroku osobistego, jaki posiadam – przewozi w niej czasem jakieś puszkowane wyroby 0,5 l nabyte w drodze kupna w napotkanym sklepie. Torba ta ma jednak bezsensowny system montażu. Najpierw jednak rzućmy okiem na system mocowania sakw – jest on pomyślany w taki sposób, że sakwa ma „ucho” do podnoszenia, zupełnie jak siatka na zakupy. Podniesienie sakwy za ucho powoduje jednocześnie otwarcie uchwytów: Po umiejscowieniu sakwy na bagażniku wystarczy puścić uchwyt i odpowiednio wyprofilowane elementy zamykają się na prętach bagażnika: Odczepianie sakwy jest łatwiejsze, bo przy mocowaniu trzeba celować hakami w pręty, a przy demontaży wystarczy po prosty złapać sakwę za ucho i zdjąć z bagażnika (ucho otworzy „zamek” i sakwa wyjdzie bez oporu). Do tej pory - brawo Ortlieb, tak trzymać - intuicyjne, proste, wygodne... Tymczasem, w przypadku tej torby, zastosowano rozwiązanie odwrotne – aby otworzyć „zamki” uszy trzeba dociskać do dołu. Co to oznacza? Zakładanie torby jest proste – celujemy w pręty i nakładamy ją na bagażnik. Pomagają w tym plastikowe uszy, które w naturalnym odruchu naciskamy do dołu, co jednocześnie otwiera zamki i umieszcza torbę we właściwej pozycji na prętach bagażnika; puszczamy uszy, zamki zamykają się, a torba zostaje stabilnie przytwierdzona do bagażnika. Poniżej pozycja „otwarte” (przy czym robimy poprawkę, że zdjęcia wykonano techniką „dogóramynogi”, co oznacza odwrócenie kierunków – widzicie to, co widzi bagażnik patrząc w górę): i „zamknięta”: Do tej pory szło łatwo. Ale demontaż torby bywa już trudniejszy. Jeśli nie macie na bagażniku sakw – jest równie prosty jak zakładanie, chociaż nieco nienaturalne jest otwieranie zamków przez naciskanie uszu do dołu, by potem unieść sakwę. W przypadku demontażu wygodniej byłoby, gdyby system działał identycznie jak przy sakwach – odczepiając ciągnę do góry za uszy, zamki otwierają się, a torba daje się łatwo unieść. Większy problem jest przy sakwach na bagażniku. Być może moja żona ma niewłaściwy bagażnik ale jest to Ortlieb Quick Rack, a więc wszystko w rodzinie i nie powinno być nieporozumień. Jeśli chcecie mieć na bagażniku combo składające się z sakw i tej torby, to musicie sakwy przenieść na dolne poprzeczki bagażnika, tak aby E-Trunk można było zapiąć do górnych. Nie da się inaczej. Ale mimo tego, przy odpinaniu E-Trunka będziecie musieli wykonać nienaturalny ruch naciskania ku dołowi w celu otwarcia zamków, by płynnie przejść do użycia siły w przeciwnym kierunku czyli ku górze - w końcu chcecie torbę zdjąć. I wreszcie czas na sakwy – utrudniają one naciskane uszu ku dołowi, bo Wasze ręce muszą dosłownie wciskać się w sakwy, żeby dało się odblokować "zamki" E-Trunka. Nie jest to ani rozwiązanie optymalne, ani wygodne. Raczej idiotyczne. W tym wypadku wygląda to tak, jakby każdą funkcję E-Trunka i sakw Ortlieba projektowała inna osoba/zespół i wszyscy oni spisali się świetnie ale finalnie wszystkie elementy nie współpracują ze sobą harmonijnie, tak jak nie współpracowali projektanci. Wreszcie nadszedł czas na puentę - cenię sobie Ortlieba, rzekłbym że warto zapłacić nie małe pieniądze za ich wyroby ale jednak trochę poprawek byłoby wskazanych... Edytowane 14 Czerwca przez spidelli 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 14 Czerwca Udostępnij Napisano 14 Czerwca (edytowane) Odnośnie większych sakw polecam obejrzeć ten materiał. Turystce Marysi z kilkudziesięciu kilogramów bagażu zrobiło się kilkanaście I jeszcze filmy instruktażowy jak pakować się na wyjazd: Edytowane 14 Czerwca przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 14 Czerwca Udostępnij Napisano 14 Czerwca (edytowane) Mam nieco inne sakwy Ortlieba ( jakiś coś tam clasic ) ale z takim samym systemem mocowania i zamykania . Na wybojach , wertepach nie tylko się telepią i piłują bagażnik ale ten dolny hak potrafi się wypiąć i sakwa czasem frunie do poziomu . Kiedyś obie na raz pofrunęły i to nie na górskim zjeździe tylko na przejeździe kolejowym . Górne mocowanie na szczęście trzyma dobrze . Na pomysł montażu drugiego haka nie wpadłem , ja radzę sobie przypinając dodatkowo sakwę do bagażnika gumą . Tzn tak na około i to działa nawet w górach . Zamykam sakwę też inaczej . Ogólnie uważam że ten pasek przypinany do boku sakwy może w pewnych okolicznościach o coś zahaczyć , to nie jest bezpieczne . U mnie jedna klamra w sakwie jest męska druga żeńska i po zrolowaniu spinam je ze bezpośrednio ze sobą . Chyba Cross ma taki system spinania . Edytowane 14 Czerwca przez WaGiant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Brombosz Napisano 14 Czerwca Udostępnij Napisano 14 Czerwca Rozumiem, że ten temat ma być takim ogólnym miejscem narzekań na różne, nietrafione pomysły projektantów okołorowerowych, dotyczące każdego sprzętu? Czy może jednak pod nazwą "sprzęt turystyczny" kryją się bardziej sprecyzowane przedmioty, takie jak np. sakwy? Pytam bo nazwa tematu jest mocno ogólna, a jego umiejscowienie na forum już niekoniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca (edytowane) @chrismel Dzięki za materiał, tak - pakowanie to sztuka, zawsze zabieramy za dużo ale są pewne postępy. Z jednej strony wieźliśmy namiot, śpiwory i materace, tak zupełnie "na wszelki wypadek", bo spaliśmy pod dachem ale w "okolicy" długich weekendów czasami trudno złapać nocleg, a nigdy ściśle nie trzymamy się planu, np. na Mazurach jakość dróg i ćwiczenia wojskowe nas wybiły z marszruty; z drugiej zaś - narzędziownik ograniczał się do małego blaszanego pudełeczka po cukierkach (zapasowa linka, hak przerzutki, kilka śrubek itp.) + multitool + najmniejsza możliwa do kupienia buteleczka oleju do łańcucha. Powiedzieliśmy sobie, że następny wypad zaplanujemy już tak, żeby nie brać suportu biwakowego tylko z góry nastawić się na noclegi pod dachem, z możliwością przeprania odzieży (tak teraz robiliśmy). Odpadnie też wożenie malutkiej kuchenki gazowej. Z drugiej strony, jak nas najdzie ochota na biwak, to wtedy zabierzemy ten cały majdan, który ostatnio okazał się zbędny. @WaGiant Tak, zapomniałem, że mi się na wybojach hak wypiął - potwierdzam. Nawet żonie, która pożyczyła ode mnie GP w pierwszy dzień się wypięły dwa haki, później już doszła do wprawy w mocowaniu. Potwierdzam też fakt "obrabiania" prętów bagażnika przez haki - na to mam patent ze starą owijką ale tym razem po prostu nie zdążyłem tego zrobić. W GP też jeden hak się zgubił/wyłamał - stąd potrzeba dokupienia, a przy okazji pomyślałem, że czemu nie kupić ich więcej? To zamykanie bez paska też żona mi proponowała i pewnie dlatego, że ma sakwy Crosso @Brombosz Temat zakładałem z myślą o turystycznych dodatkach do rowerów typu sakwy, torby, bagażniki - stąd jego umiejscowienie w tym dziale, jak zresztą zauważyłeś Nie chodzi też tylko o biczowanie, również o edukacyjny charakter, tak aby ktoś szukający sprzętu mógł przed zakupem poznać zastrzeżenia ze strony osób użytkujących dany przedmiot. I wreszcie - tak byśmy się mogli wymieniać patentami, bo czasami właśnie błąd konstruktora można naprawić w prosty sposób albo znaleźć jakieś dobre obejście. Edytowane 15 Czerwca przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca Jak wspominałem, żona ma bagażnik Quick Rack: W drugim dniu mieliśmy przygodę - ten pręt mocujący bagażnik do sztycy wysunął się z mocowania i bagażnik poleciał z sakwami do tyłu. Oczywiście mój błąd - trzeba to było sprawdzić przed wyprawą (ale miałem problemy z bagażnikiem na samochód i to mnie pochłonęło przed samym wyjazdem). W każdym razie konieczna była szybka naprawa "na trasie" i problemem okazało się umiejscowienie śrub mocujących: Dostęp do tej po lewej stronie jest utrudniony - jeśli zwolnimy zapięcie ze sztycy, wówczas jest możliwość obrotu na pręcie poprzecznym bagażnika i dostęp robi się łatwiejszy ale generalnie, moim zdaniem, te śruby powinny być od góry. Zauważyłem teraz, że mam pręt odwrotnie względem instrukcji, przełożę i zobaczę czy jest poprawa. Chociaż nie, instrukcja dopuszcza oba warianty: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca I jeszcze raz sakwa BRP - urwało mi się mocowanie tego paska na zewnątrz sakwy, który pozwala przytroczyć coś do niej po zewnętrznej stronie - ja chciałem przytroczyć niepotrzebną mi już kurtkę mocno przeciwdeszczową - chciałem ją porządnie ściągnąć bo takie miękkie tobołki lubią się wymykać - i niestety urwałem ucho mocujące: Będę starał się sprawdzić, jak działa ta legendarna gwarancja Ortlieba, bo było to w ramach "zwykłego użytkowania" zgodnie z przeznaczeniem - nie jest to rozcięcie, przetarcie itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 15 Czerwca Udostępnij Napisano 15 Czerwca 11 godzin temu, spidelli napisał: 1) tylko 1 hak dolny, przez co sakwa nie przylega całą powierzchnią do bagażnika i „telepie” na wybojach: Dwie rzeczy mnie zastanawiają: - dlaczego górne haki tak wąsko rozstawione - im szerzej tym stabilniej powinno być - dlaczego dolny skierowany w górę - przecież sakwę wkłada się od góry, więc tak skierowane haki będą łapać pręt tylko końcówką, więc ryzyko wypadnięcia większe Mam Ortlieb City o pojemności nie wiem jakiej (dostałem jako torba konferencyjna - najlepsza jaką można dostać 💪) i Basil niewiadomy model (kupiona w 2013). Pierwsza prawie idealna, gdyby nie zapięcie bez regulacji. Jakby zatrzaski były na regulowanym pasku, to by było łatwiej się upchnąć, a tak traci się pojemność na mocniejsze zrolowanie, żeby zatrzaski sięgnęły. Druga ma większa pojemność i zatrzaski na regulowanych paskach. Ale sposób mocowana do bagażnika zawalili po całości: - brak jakiegokolwiek mocowania na dole (wspomagam się dokupionym paskiem i jakoś troczę do bagażnika, mało wygodne ale działa) - zwykłe haki na górze - blokada na kluczyk, która nie zawsze trzyma Szczęście w nieszczęściu jeden hak urwał się w 22, a "belka" mocująca idealnie przyjęła haki Ortlieb-a: Tak czy inaczej zastanawiam się nad czymś pojemniejszym i ciut wygodniejszym (zatrzaski z regulowanymi paskami), bo w tym roku chyba nie będę miał możliwości puszczenia części rzeczy samochodem. Bagażnik Thule Tour Rack XT Jeżeli rama nie ma punktów mocowania, to dosyć dobry wybór ale koniecznie od razu z bocznymi ramkami, bo inaczej sakwy nie są stabilne i potrafią wpadać w koło/kasetę. Ramki nie są idealne i tak stabilne jak standardowy bagażnik, ale zdecydowanie poprawiają sytuację. Wpadkę zaliczyli w sposobie mocowania do bagażnika, niby jest opcja szybkiego odczepienia i podniesienia ale ja się boję że coś połamię i koniec końców odkręcam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca Cytat dlaczego górne haki tak wąsko rozstawione - im szerzej tym stabilniej powinno być Co do zasady to tak ale rzuć okiem na fragment instrukcji bagażnika - dolna poprzeczka jest dość wąska, a na górną mocowany był E-Trunk. Cytat dlaczego dolny skierowany w górę - przecież sakwę wkłada się od góry, więc tak skierowane haki będą łapać pręt tylko końcówką, więc ryzyko wypadnięcia większe Znowu masz rację ale hak w dół się nie sprawdził - szukaliśmy najlepszej stabilności metodą prób i błędów. I niestety trzeba było po założeniu sakwy dopasowywać i dociągać hak. Zobaczymy jak to wyjdzie z dwoma hakami + owijka. Byłem swego czasu napalony na ten bagażnik ale z ramkami to już się robi droga impreza ale ostatecznie zniechęcił mnie film na YT - gościowi pękła ramka bo coś tam stukało o siebie. Może znajdę ten film to podlinkuję. A czy Ty coś takiego zauważyłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gof Napisano 15 Czerwca Udostępnij Napisano 15 Czerwca To ja się podzielę wrażeniami z torby na bagażnik Roswheel Tour Trunk. Jest to jedna z niewielu (być może jedyna) torba na bagażnik z rolowanym zamknięciem na rynku Europejskim, która nie jest prawie kilogramowym grzmotem jak wypusty Ortlieba czy Topeaka. Dziadowski system mocowania na rzepy - tego się spodziewałem i byłem gotów poprawić go jakimiś trokami. Natomiast co zadecydowało o zwrocie torby to że jakiś geniusz zaprojektował ją z jednostronnymi klamrami. To znaczy że można zrolować ją albo 2 razy, za mało dla pewnego zabezpieczenia przed wodą, albo 4, gdzie zwijamy sobie połowę torby. Poza tym mam wrażenie że jej pojemność jest sporo mniejsza niż deklarowana przez producenta, ale tego już nie mierzyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca (edytowane) @gof A co powiesz na tę torbę: YVES 2.0 - racktime SYSTEM BAGS < link do strony. Kupiłem żonie na prezent, czekamy teraz na adapter (niestety niemal wszyscy producenci mają swoje patenty wymagające adapterów, alternatywą są rzepy, o których piszesz albo ten system Ortlieba z mojego wpisu). Oglądaliśmy też torby Ibery ale ich adapter wymaga bagażnika długości 24,5 cm a Quick-Rack to by było może na styk i nie chcieliśmy ryzykować. Ten fragment to do @zekker, byłem chwilę poza domem i pisałem w telefonie, a zwykle wtedy moje wpisy tracą na wartości Chodzi oczywiście o bagażnik Thule. Godzinę temu, spidelli napisał: Byłem swego czasu napalony na ten bagażnik Edytowane 15 Czerwca przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaGiant Napisano 15 Czerwca Udostępnij Napisano 15 Czerwca Wracając do Ortlieba . Ja dolne haki mam skierowane w bok , bo tylko tak rurka bagażnika może dojść do końca . Dlatego też pomysł z dwoma hakami raczej się nie uda . Górne mocowania tak szeroko jak pozwoli na to bagażnik czyli prawie max , a sakwa i tak lekko się telepie na wertepach . Tego nie czuć w czasie jazdy ale widać po bagażniku . Myślę że projektant przewidział użytkowanie na dobrych niemieckich drogach , a jak ktoś chce inaczej to musi kombinować . U mnie gumy załatwiły sprawę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gof Napisano 15 Czerwca Udostępnij Napisano 15 Czerwca @spidelli wygląda lepiej niż te co wymieniłem, ale mam wrażenie żę byłaby za wysoka i zahaczałbym nogą przy wsiadaniu/zsiadaniu. No i nie jestem fanem tych wszystkich systemów click-in. Ostatecznie kupiłem Old Man Mountain Juniper Trunk, za którego zapłaciłem oczy z głowy w jakimś niemieckim sklepie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca @gof Wygląda na tyle ciekawie, że moja żona nie może zobaczyć tego wątku Mocowanie na pasy, dociągane i zapinane tymi klamerkami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 15 Czerwca Udostępnij Napisano 15 Czerwca 1 godzinę temu, spidelli napisał: Co do zasady to tak ale rzuć okiem na fragment instrukcji bagażnika - dolna poprzeczka jest dość wąska, a na górną mocowany był E-Trunk. Wiadomo, też nie mam idealnie, bo trzeba dopasować do miejsca na bagażniku i przesunięcia sakwy, żeby nogą nie zahaczać. 1 godzinę temu, spidelli napisał: Znowu masz rację ale hak w dół się nie sprawdził - szukaliśmy najlepszej stabilności metodą prób i błędów. I niestety trzeba było po założeniu sakwy dopasowywać i dociągać hak. Ja mam ustawiony w bok, zahaczam o pionowe elementy bagażnika. Przy zakładaniu najpierw chwytam dolnym hakiem, a potem osadzam na górze bagażnika. Nie kojarzę żeby mi się wyczepiało (o ile prawidłowo wsadzę, czasem z pośpiechu nie trafię dolnym), ale też większość czasu korzystam z sakwy w mieście. W Thule nie pamiętam teraz jak ustawiałem, na pewno coś przestawiałem, żeby dopasować. 1 godzinę temu, spidelli napisał: A czy Ty coś takiego zauważyłeś? Nie kojarzę, ale jak wyżej za dużo z tym bagażnikiem nie jeżdżę, tyle co na pociąg i od pociągu (chyba w sumie nawet 100km nie zrobiłem na razie). Super stabilne te ramki nie są i pewnie pod większym obciążeniem i większym przebiegu coś może strzelić. A drogi niestety jest, ale w fullu nie mam zbytnio alternatywy. Jak szukałem to były chyba tylko dwa modele do wyboru, z czego tylko ten z możliwością montażu z przodu. Historia kupna też ciekawa, bo przeglądałem oferty w internecie i kręciłem nosem czemu tak drogo (jak dobrze pamiętam około 350zł bez ramek). Nie byłem przekonany i poszedłem do stacjonarnego zobaczyć jak wygląda, w końcu pytam ile - 400 ale damy zniżkę jak z internetu i wyjdzie 369 - macie kasę biorę 🤣 Teraz niestety mam zgryz, bo zmieniłem błotnik na Mudrocker-a i się bagażnik nie chce zmieścić, ale jeszcze nie próbowałem solidniej kombinować. Może się skończy nauką jazdy z sakwami na widelcu. 16 minut temu, WaGiant napisał: sakwa i tak lekko się telepie na wertepach . Tego nie czuć w czasie jazdy ale widać po bagażniku Nie unikniesz tego, haki musiały by być elastyczne i wkładane na wcisk, żeby wszystko ciasno siedziało. Odnośnie wycierania się bagażników, to uroki aluminium. Są fajne lekkie, ale materiał miękki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gof Napisano 15 Czerwca Udostępnij Napisano 15 Czerwca @spidelli Tak, 4 osobno przyszyte paski tak że można go sobie wycentrować nawet na węższym bagażniku. System zamykania na jeden pasek nie rzucił mnie na kolana, materiał lubi się rozwijać pod nim nawet jak jest mocno ściągnięty, no ale dzięki temu calość jest niższa. Rozważałem doszycie do jednej krawędzi troka z klamrą i zrobienie z tego zamknięcia w stylu Crosso, ale mam wrażenie że problem zanika z czasem, gdry materiał się wyrabia i traci sztywność. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca @zekker Zobacz w ofercie SKS - mają bagażnik Infiniti na tylny widelec - prawie go kupiłem, tu chyba jeden z Kolegów na forum go ma i chwali. Tzn. pewnie kupię tego SKSa ale na razie nie planuję nic większego na fullu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca (edytowane) 5 godzin temu, spidelli napisał: urwało mi się mocowanie tego paska na zewnątrz sakwy 39,99 zł kompletny zestaw naprawczy (cały zestaw pasków, śrub i klamer), wprawdzie potrzebuję tylko od strony żeńskiej klamry ale w zasadzie nie mam wyboru. Stealth auxiliary closure strap QL2.1, black (ortlieb.com) < linka do strony producenta. Ortlieb - można narzekać ale trzeba lubić Edytowane 15 Czerwca przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 16 Czerwca Udostępnij Napisano 16 Czerwca 20 godzin temu, spidelli napisał: Zobacz w ofercie SKS - mają bagażnik Infiniti na tylny widelec Raczej będzie za wąski. Dedykowane błotniki mają maksymalnie 75mm, mój 93mm. Na zdjęciach i filmach ie widać, żeby miał 2cm szerokości zapasu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 24 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 24 Czerwca (edytowane) Ok, pisałem o moim urwanym uchu od sakwy i że znalazłem zestawy naprawcze: Niestety, nawet przez worek czuć, że to inny element - to nie jest miękki pasek tylko kawałek cienkiego plastiku. Prawdopodobnie dałoby się to jakoś złożyć do kupy ale nie będę się siłował. Sklep rowertour, gdzie kupiłem sakwy podjął wątek naprawy gwarancyjnej. Zapytano mnie czy będę w stanie sam dokonać naprawy, jeśli przyślą mi element zamienny. Zgodziłem się. Dziś odebrałem przesyłkę: Widać, że też nie jest to 1:1 bo ten nowy pasek jest nieco dłuższy, do tego klamerka nieco inna ale pasuje więc w najbliższą sobotę będę miał małą robotę Edytowane 24 Czerwca przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.