amatork Napisano 14 Czerwca 2024 Napisano 14 Czerwca 2024 Cześć przymierzam się do zakupu roweru crossowego, upatrzone modele to Scott Sub 20 Cross (3900zł) Trek Dual sport 2 Gen 5 (3200zł) Potrzebuje roweru na te wakacje na dłuższe przejazdy, 60-100km co weekend, 60% asfaltu reszta dróżki polne i leśne. Od początku podoba mi się Trek, przymierzałem się do niego i też było komfortowo ale czy te opony pomogą mi pokonywać dłuższe trasy? Chciałbym mieć pozycje w miarę wyprostowaną, ale też lubie pojeździć szybciej na asfalcie, czy znajdę jakiś kompromis. Później rower służyłby mi do jazdy w mieście. Co myślicie o tych rowerach i może macie jakieś inne do polecenia? Z góry wam wszystkim dziękuje Cytuj
Czyzyk80 Napisano 14 Czerwca 2024 Napisano 14 Czerwca 2024 Cześć, mam scotta sub cross 20 , względem tego treka jest na lepszym osprzęcie, w zasadzie porównywalny osprzętowo i cenowo byłby sub cross 40. Mam go od miesiąca i przejechałem na nim dopiero ok. 250 km więc niewiele mogę powiedzieć, poza tym, że póki co nic się w nim nie zepsuło Pozycja nie jest do końca wyprostowana, powiedziałbym, że to taka hybryda między crossem a fitness. Poza plastykowymi pedałami feimina które w zasadzie obracały się jakby nie miały żadnych łożysk i gripów które na dzień dobry wymieniłem na ergony gp5 to na moje potrzeby jest wystarczający. Kupiłem go w zasadzie na codzienne dojazdy do pracy 12 km po mieście i docelowo będę chciał wymienić opony na bardziej szosowe, te kendy które są zamontowane nie są złe, ale generalnie są bardziej na szuter niż asfalt, na asfalcie strasznie buczą. Nie jest też ciężki, mam rozmiar ramy L, i z zapięciem, torbą na ramę i podsiodłową waży 14,5 kg czyli realnie poniżej 14 kg. Ogólnie jak masz możliwość to przejedź się na jednym, drugim czy kolejnych które weźmiesz pod uwagę i wtedy podejmij decyzję. Ja go kupilem w ciemno przez internet i generalnie nie żałuję ale niewykluczone, że na innych jeździłoby się nie gorzej a może nawet lepiej:) Cytuj
Impress Napisano 17 Czerwca 2024 Napisano 17 Czerwca 2024 Osprzęt to nie wszystko. Warto się przymierzyć i wybrać rower, który najlepiej odpowiada pod kątem geometrii a co za tym idzie wygody. Ja mam treka dual sport 2 gen4 i mimo mocno przeciętnego osprzętu (co prawda wymieniłem już kilka rzeczy ale to dla własnej fanaberii) jestem z niego bardzo zadowolony. Po przejechaniu przeszło 2000km nie doświadczyłem żadnych awarii mimo mojej słusznej wagi. Do amatorskiego użytku, o którym wspominasz szkoda by mi było wydawać 7 stów więcej za scotta. Wagowo te rowery są do siebie mocno zbliżone i myślę, że oferują mniej więcej to samo. Pytanie, który Ci się bardziej podoba... Cytuj
sharezz Napisano 18 Czerwca 2024 Napisano 18 Czerwca 2024 jako właściciel DSa 2 sprzed dwóch lat też uważam, ze musisz się przymierzyć, przejechać, a wtedy wybierzesz treka, nie wiem co oni robią z ta geometria, ale jest rewelacyjna... tylko po przeczytaniu opisu nie wiem, czy Gravel Marin four corners nie byłby dla ciebie lepszy. Pozycja w miarę wyprostowana, szybciej na asfalcie... 40% w lesie... 100 km to już jest dość sporo. Jest sporo wygodniejszy, szybszy i ma lepszy osprzęt niż te wspomniane (poza hamulcami, te to padaka). Obecnie mam oba, trekiem jeżdżę z dziećmi z przyczepka, Marinem sam i uważam ze pod twoje potrzeby Marin będzie lepszy. Cytuj
chrismel Napisano 18 Czerwca 2024 Napisano 18 Czerwca 2024 @sharezz załóż sobie klocki Kool Stop D620 do FC i zmienisz zdanie na temat hamulców. Hydraulika to nie będzie ale nastąpi radykalna poprawa. Cytuj
keltu Napisano 18 Czerwca 2024 Napisano 18 Czerwca 2024 (edytowane) https://www.bikeatelier.pl/strona-glowna/4153-rower-mbike-crs-xt.html amor wymieniasz na: https://4mybike.de/28-Rockshox-Paragon-Gold-RL-Lockout-Luft-Federgabel-65mm-gerade i masz ekstra rower poniżej 4k, zresztą to samo tyczy się tego Treka. Edytowane 18 Czerwca 2024 przez keltu Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.