Sting10 Napisano 12 Czerwca 2024 Napisano 12 Czerwca 2024 (edytowane) Posiadam od 4 lat Indiana Storm X7, ostatnio lekko centrowałem tylne koło, aby zmniejszyć bicie, a dodatkowo lubię trochę więcej przypakować atmosfer(~4,5bar), niż jest zalecane na oponie (2-4bar). I podczas porannej jazdy na jednym z zakrętów po prostu z hukiem podskoczyłem lekko, a biorąc pod uwagę Moją wagę z obciążeniem (~115kg) nie było to do przewidzenia nawet. 1)Który z czynników był głównym powodem tego uszkodzenia? Aby w razie czego ustrzec się w przyszłości przed tym. 2)Jaką polecacie zaplecioną obręcz z piastą w zamian, w cenie budżetowej do okolic może ~400zł? (Jestem gotów wydać więcej dla odczuwalnego komfortu jazdy) Obręcz WTB STP i23 | WNL-3512 | 23-622 | 29"/700C Piasta Shimano Deore FH-M6010 Preferowałbym gotową obręcz, bo zaplatanie wraz z centrowaniem jest dosyć czasochłonne i zawsze coś można zrobić w efekcie końcowym źle. Szkoda trochę piasty, ale jeszcze jej wyrzucać nie będę. Na głównym temacie o obręczach w tym dziale, jest tabelka na której podejrzałem na jaki zakres opon mogę sobie pozwolić, w tym momencie mam 2,15" przy 23mm wewnętrzynej obręczy, dodatkowo mam tarczę hamulcową na centerlock oraz 10-rz kasetę. Trochę przejrzałem alledrogo i prawdopodobnie będzie pasować coś takiego (https://allegro.pl/oferta/kolo-29-tyl-xmx-alu-tarcza-centerlock-8-9-10rz-13912614527), tanie i powinna pasować, mimo, że jest 21mm. Edytowane 12 Czerwca 2024 przez Sting10 Cytuj
leejoonidas Napisano 12 Czerwca 2024 Napisano 12 Czerwca 2024 Dobre. Tak rozwalonej obręczy od nadmiaru ciśnienia w oponie jeszcze nie widziałem, zazwyczaj obręcze pękają od środka wzdłuż, a tu tak ładnie rozwarstwiła się z obu stron. Cytuj
Wojcio Napisano 12 Czerwca 2024 Napisano 12 Czerwca 2024 Nie tylko opona ma maksymalne ciśnienie, ale też obręcz i to jest zależne od szerokości opony. W moich obręczach DT Swiss, to 4,7 bara dla opony 47mm. Dla opony 2,8 to już tylko 2 bary. Dodatkowo ciśnienie w trakcie jazdy wzrasta pod obciążeniem i od uderzeń. Jak chcesz większe ciśnienia, stosuj węższe opony. Cytuj
Sting10 Napisano 12 Czerwca 2024 Autor Napisano 12 Czerwca 2024 https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-shimano-wh-mt500-29-cali-czarne-qr-15662290841 Ten już ma piastę deorkę i wcale nie jest jakoś droższy, nawet szerszy o 1mm od Mojego oryginalnego Cytuj
wolek Napisano 12 Czerwca 2024 Napisano 12 Czerwca 2024 Do tego roweru potrzebujesz koła z piastą pod sztywną oś boost. Cytuj
Sting10 Napisano 13 Czerwca 2024 Autor Napisano 13 Czerwca 2024 (edytowane) @wolekMożesz Mi podpowiedzieć jak coś takiego rozpoznać? W sensie, że dłuższa piasta do 160mm? Moja oryginalna ma 142mm coś jak to (https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-piasta-shimano-fh-m510-29-12x148-micro-spline-31mm-12-rzedow-15675633750) Edytowane 13 Czerwca 2024 przez Sting10 Cytuj
Sting10 Napisano 13 Czerwca 2024 Autor Napisano 13 Czerwca 2024 Mam oryginalną sztywną oś, to potrzebuję po prostu piasty z prześwitem w środku na nią, powyższy model to spełnia, z tego co widzę. Cytuj
wolek Napisano 13 Czerwca 2024 Napisano 13 Czerwca 2024 Piasta OK, bębenek nie ten, kasety nie założysz. Piasta 12x148, bębenek HG. Cytuj
Sting10 Napisano 13 Czerwca 2024 Autor Napisano 13 Czerwca 2024 (edytowane) @wolekA kaseta 12rzędowa z shimano z deore to co najmniej kolejne 250zł Czyli poszukiwanie kompletnego koła potrwa dłużej. Dziękuję serdecznie za spostrzegawczość, wyciągnę z tego na pewno lekcję (https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-shimano-wh-mt500-29-8-11rz-cl-mtb-12x148-boost-15467920636) (https://allegro.pl/oferta/kolo-tyl-shimano-wh-mt500-29-12x148mm-boost-15800751973) Ten wygląda w porządku, centerlock, na ośkę boost(e-thru), na kasetę 10 rzędową, nawet rozmiar 24-622 prawie identyczny do oryginalnego, jedynie znacząca różnica w ilości szprych z 32 do 24. Edytowane 13 Czerwca 2024 przez Sting10 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.