Lubaxd Napisano 11 Czerwca 2024 Napisano 11 Czerwca 2024 Hej Tak jak w temacie podrzucam zdjęcia obręczy, dzisiaj na nowo zakładałem tubelessa i zorientowałem się że powietrze ucieka centralnie z obręczy. Jeżeli jest pęknięta to pakować się w wymianę całego koła czy samej obręczy ? Koła to Cube GR 2.3. Jeżeli koło jest na sztywnych osiach to czy da się go używać w systemie center-lock ? Jeżeli bębenek piasty jest na kasetę 11 rz. to mogę na nim zamontować kasetę 8rz. ? Czy to ma prawo działać czy muszę kupić koło pod bębenek piasty 8 rz. ? Cytuj
leejoonidas Napisano 11 Czerwca 2024 Napisano 11 Czerwca 2024 To pęknięcie to jest łączenie obręczy, dokładnie po przeciwnej stronie obręczy powinień znajdować się wentyl. Jeśli przez to pęknięcie ucieka powietrze to podklej to taśmą, może być nawet przeźroczystą biurową i wywiń taśmę na zewnątrz obręczy, po założeniu opony i napompowaniu odetnij resztę wystającej taśmy spod opony. System Centerlock dotyczy mocowania tarczy hamulcowej i sztywna oś nie ma tutaj nic do rzeczy. Piasta z bębenkiem na kasetę 11 rzędów przyjmie kasetę 8 rzędów. 1 Cytuj
KSikorski Napisano 11 Czerwca 2024 Napisano 11 Czerwca 2024 Teraz, leejoonidas napisał: Piasta z bębenkiem na kasetę 11 rzędów przyjmie kasetę 8 rzędów. Jeśli to piasta pod szosowe 11 rzędów, to będzie wymagać podkładki pod kasetę 8 rzędów. 1 Cytuj
Lubaxd Napisano 11 Czerwca 2024 Autor Napisano 11 Czerwca 2024 (edytowane) Już doszedłem do tego że to łączenie obręczy, i rzeczywiście jest to miejsce z którego ucieka powietrze ale i z wentyla. Dzisiaj zakładałem tubeless na nowo bo stara taśma się odklejała plus nowe opony próbowałem założyć, dwa szczelne nawinięcia taśmą na koło plus na zakładkę, podczas pompowania na sucho do 3,5 bara powietrze zaczęło uciekać przez wentyl oraz z łączenia obręczy. Pierwszy raz zaobserwowałem takie zjawisko. W takim razie pytanie. Co mogło pójść nie tak ? Dodam że moje koła są tubeless ready jednak obręcz przy wentylu nie jest wyprofilowana (nie wiem czy powinna być nawet), na wentyl zakładam o-ring i nakrętkę. Gdy nakrętkę ścisnę mocno to o-ring wychodzi spod nakrętki, gdy za lekko - jest nieszczelny. 28 minut temu, leejoonidas napisał: System Centerlock dotyczy mocowania tarczy hamulcowej i sztywna oś nie ma tutaj nic do rzeczy. Chodziło mi o szybkozamykacz uczę się Edytowane 11 Czerwca 2024 przez Lubaxd Cytuj
Dokumosa Napisano 12 Czerwca 2024 Napisano 12 Czerwca 2024 Prong na wentyle nic nie daje. Skręć mocno to co masz. Jeśli powietrze spitala szybko bez uszczelniacza to opona źle siadła i/lub podczas zakładania opony podwinęlą się taśma. Cytuj
leon7877 Napisano 12 Czerwca 2024 Napisano 12 Czerwca 2024 (edytowane) Zachciało ci się tubeless to masz 😛 To jest oczywiście łączenie i łączenie musi być, przecież obręcz nie jest odlewana z jednego kawałka tylko łączona w połowie. Jeżeli tamtędy ci ucieka powietrze to znaczy że ta obręcz do tubeless sie nie nadaje. Ja bym na twoim miejscu się nie wygłupiał i normalnie założył dętkę. Albo szukaj lepszych obręczy. Edytowane 12 Czerwca 2024 przez leon7877 Cytuj
Sobek82 Napisano 12 Czerwca 2024 Napisano 12 Czerwca 2024 Po zalaniu mleka i dojechaniu powietrza- zamień ch na b, wszystkie ubytki w oponie, obręczy winny się zabliźnić/uszczelnić. Jeździć obserwować życia nie żałować. Cytuj
Lubaxd Napisano 12 Czerwca 2024 Autor Napisano 12 Czerwca 2024 46 minut temu, leon7877 napisał: Ja bym na twoim miejscu się nie wygłupiał i normalnie założył dętkę. Albo szukaj lepszych obręczy. Koło już jeździło na dwóch kompletach opon w systemie tubeless więc nie tutaj leży problem. @Sobek82 co oznacza "zmień ch na B" ? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.