Skocz do zawartości

[Pęknięte koło] Czy to koło jest pęknięte ? Czy kupując koła ze sztywną osią mogę korzystać z nich w systemie center-lock ?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej 

Tak jak w temacie podrzucam zdjęcia obręczy, dzisiaj na nowo zakładałem tubelessa i zorientowałem się że powietrze ucieka centralnie z obręczy.

Jeżeli jest pęknięta to pakować się w wymianę całego koła czy samej obręczy ? Koła to Cube GR 2.3.

Jeżeli koło jest na sztywnych osiach to czy da się go używać w systemie center-lock ?

Jeżeli bębenek piasty jest na kasetę 11 rz. to mogę na nim zamontować kasetę 8rz. ? Czy to ma prawo działać czy muszę kupić koło pod bębenek piasty 8 rz. ?
 

27dc1e2e-30db-4702-ace8-27dff4e2c228.jpg

6eaa3905-28eb-4116-b02b-995aa9232281.jpg

7f8ed880-985b-40f1-9851-1b64191c8380.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pęknięcie to jest łączenie obręczy, dokładnie po przeciwnej stronie obręczy powinień znajdować się wentyl. Jeśli przez to pęknięcie ucieka powietrze to podklej to taśmą, może być nawet przeźroczystą biurową i wywiń taśmę na zewnątrz obręczy, po założeniu opony i napompowaniu odetnij resztę wystającej taśmy spod opony.

System Centerlock dotyczy mocowania tarczy hamulcowej i sztywna oś nie ma tutaj nic do rzeczy.

Piasta z bębenkiem na kasetę 11 rzędów przyjmie kasetę 8 rzędów.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Już doszedłem do tego że to łączenie obręczy, i rzeczywiście jest to miejsce z którego ucieka powietrze ale i z wentyla.

Dzisiaj zakładałem tubeless na nowo bo stara taśma się odklejała plus nowe opony próbowałem założyć, dwa szczelne nawinięcia taśmą na koło plus na zakładkę, podczas pompowania na sucho do 3,5 bara powietrze zaczęło uciekać przez wentyl oraz z łączenia obręczy. Pierwszy raz zaobserwowałem takie zjawisko. 

W takim razie pytanie. Co mogło pójść nie tak ? Dodam że moje koła są tubeless ready jednak obręcz przy wentylu nie jest wyprofilowana (nie wiem czy powinna być nawet), na wentyl zakładam o-ring i nakrętkę. Gdy nakrętkę ścisnę mocno to o-ring wychodzi spod nakrętki, gdy za lekko - jest nieszczelny.

28 minut temu, leejoonidas napisał:

System Centerlock dotyczy mocowania tarczy hamulcowej i sztywna oś nie ma tutaj nic do rzeczy.

Chodziło mi o szybkozamykacz uczę się 

 

 

 

 

image.png

Edytowane przez Lubaxd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zachciało ci się tubeless to masz 😛 To jest oczywiście łączenie i łączenie musi być, przecież obręcz nie jest odlewana z jednego kawałka tylko łączona w połowie. Jeżeli tamtędy ci ucieka powietrze to znaczy że ta obręcz do tubeless sie nie nadaje.

Ja bym na twoim miejscu się nie wygłupiał i normalnie założył dętkę. Albo szukaj lepszych obręczy.

Edytowane przez leon7877
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, leon7877 napisał:

Ja bym na twoim miejscu się nie wygłupiał i normalnie założył dętkę. Albo szukaj lepszych obręczy.

Koło już jeździło na dwóch kompletach opon w systemie tubeless więc nie tutaj leży problem. 

@Sobek82 co oznacza "zmień ch na B" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...