reykard Napisano 8 Czerwca Udostępnij Napisano 8 Czerwca Cześć, W ubiegłym roku wykonałem konwersję do e-bike mojego dość wiekowego unibike. Wykorzystuję go jako środek lokomocji do pracy (42 km dziennie). Silnik 250 W +++++, alkumulator 24 Ah Przejechalem w ubiegłym roku 6000 km. Tak naprawdę najbardzziej przeszkadzają mi w tym zestawie dwie rzeczy: przedni amortyzator oraz brak hamulca tarczowego. Fabrycznie ma zamontowany widelec SR SUNTOUR NEX 4610. Mam zamiar zamontować do niego przedni amortyzator lepszej jakości. Przy okazji można by również ogarnąć hamulec przedni, wymienić na tarczowy hydrauliczny. Ktoś ma doświadczenie z tego typu modyfikacjami w takim rowerze? Tzn co minimum warto by wrzucić, żeby to miało sens? Zdaję sobie sprawę, że koszt takiego zabiegu przekroczy wartością wielokrotnie samą bazę e-bike, ale chciałbym podejść do tego budżetowo. Drogi po jakich się poruszam to ścieżki rowerowe, las, drogi asfaltowe gminne o niskim natężeniu ruchu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca RST Vibe. Ciężki ale nie wymagający serwisu co kilkadziesiąt godzin. Chyba są tylko taperet więc miskę dolną masz do zmiany i koło. Lagi 34 mm, boost, regulacja powrotu u góry, oczywiście powietrze. Cena około 160-180 euro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reykard Napisano 9 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca A one bywają również jako powietrzno-olejowe? O tych gazowych czytałem tutaj różne komentarze i niezbyt przychylne opinie. Amortyzatory są sprzedawane razem z osią? Jakie konkretnie koła będą do niego pasować? Tył mam 38 cali 2.0, większe/szersze już się nie mieszczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reykard Napisano 9 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca Tył mam 28 cali, nie ma tutaj możliwości edycji posta? Nie jestem pewien, jak to będzie pasować i czy samodzielnie to rozgrzebywać. Może lepszym pomysłem będzie zlecić taki serwis tym, co się na tym znają. Rozkręcą, zamówią części - będą wiedzieli co konkretnie, i po sprawie. Może ktoś, kto ma większe pojęcie o takich serwisach to jakoś orientacyjnie wycenić? Pytam o amortyzator do koła 28 (zaproponowany RST Vibe 800 zł), oraz sensowna reszta typu: tarcza, zacisk, manetka, mostek regulowany (ze względu na rodzaj ramy), i inne niezbędne graty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca (edytowane) Najprościej będzie kupić widelec z prostą rurą sterową i osią 9 mm, tak jak masz. https://e-rower.pl/amortyzatory-przednie/4090-16064-aerial-29-rl-5902175652044.html?_gl=1*17ld7jz*_up*MQ..*_ga*MTA0MTQ4MDY2OS4xNzE4MDAyNzM1*_ga_NY1D2Z0L5N*MTcxODAwMjczNS4xLjAuMTcxODAwMjczNS4wLjAuMA..#/27-kolor-czarny/923-skok-100mm https://www.bike-discount.de/en/rockshox-judy-gold-rl-29-solo-air-100-qr https://allegro.pl/oferta/amortyzator-widelec-rst-blaze-tnl-29-100mm-9mm-15450386300 https://allegro.pl/oferta/amortyzator-29-spinner-300-29er-120mm-c-m-asp13-12109652969 Edytowane 10 Czerwca przez XC100S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reykard Napisano 10 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca Dodatkowym problemem jest brak możliwości zamontowania tarczy hamulcowej na kole, które posiadam, czyli ono i tak jest do kupienia. Chyba, że pozostanę przy tych V-brake co mam, hamują dość dobrze. Poza tym na mojej obręczy nie wykłada się najlepiej opona 2.0. Ale jak tak sobie to wszystko orientacyjnie dodaję, kosztowo nie wychodzi najlepiej i nadal rower du.y nie urywa. Może rzeczywiście podejść do tego budżetowo, bo baza jest słaba. A zakup używki to loteria... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
XC100S Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Tani wideł plus koło plus hebel to 800 plus PLN. Jak sam zrobisz. Coś dobrego to około 1500 PLN za komplet jak sam zrobisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca (edytowane) Wysłałem wiadomość na PRIV. Proponuję RST F1RST 29 Air - 80mm skoku (32mm) + przednie koło na DT Swiss 533d z szprychy Sapim Sprint (czarne) + nyple mosiężne. Piasta na łożyskach maszynowych z mocowaniem pod tarczę 6 śrub - oś 9mm. Tarczę również mogę dorzucić w rozmiarze 160 lub 180mm (Shimano RT76). W sumie to i hamulce hydrauliczne Juicy 7 będą na sprzedaż na klockach EBC Gold. Edytowane 10 Czerwca przez afly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reykard Napisano 10 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca (edytowane) Oczywiście używane graty również mile widziane. Sprawny używany zestaw to najbardziej budżetowe rozwiązanie, żeby mieć coś wyższej półki w rowerze i to jest fakt. Mam tylko obawy co du tych gazowych amortyzatorów. Olejowe mają lepsze opinie. Niby połowa rynku to gazówki, ale jednak wymagają więcej troski. Jak puszczają uszczelnienia to kaplica. Generalnie muszę usiąść i poczytać z czym to się je, bo moja wiedza jest w temacie rowerowego serwisu nikła. Ile taki zestaw klocków EBC kosztuje i na ile wystarcza? Kiedyś kupiłem komplet klocków tej firmy do samochodu. Kosztowały 1000 ,ł na dwie osie i hamowały świetnie, ale skończyły się po 10 tys. km. Edytowane 10 Czerwca przez reykard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Mam EBC Ultimax w Clio III od 80tyś km, oraz EBC Yellow Jeep Cherokee KL, gdzie mają zrobione 60tyś km. W przypadku roweru, to wszystko zależy od ilości i intensywności zjazdów. Na pewno nie giną w oczach. Komplet klocków na jedno koło ~60 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
reykard Napisano 11 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca Właśnie EBC Yellow mi się skończyły po 10 tys. km, może dlatego że tarcze nawiercane i nacinane, a samochód ponad 2 tony. XC100F, AFLY - dzięki za podpowiedzi w temacie. Rower mam stary, konwersja średnio urodziwa, dlatego podszedłem do tematu budżetowo i zakupiłem używane graty, ale w jednym miejscu jako komplet. Większa szansa, na to, że wszystko da się złożyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.