Skocz do zawartości

[oring pod pierścień wentyla tubeless] Gdzie dokupić zajechany oring pod wentyl tubeless ? + kilka innych pytań


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

PYTANIE 1. Gumka która uszczelnia wentyl tubeless już mi się zjechała więc potrzebuje nowej a najlepiej to paru żebym miał na zapas, ktoś ma jakiś patent gdzie to najlepiej kupić aby nie przepłacić ? To tylko kawałek okrągłej gumy więc myśle gdzie to zdobyć żeby nie przepłacać za "dedykowane" do tubeless.

PYTANIE 2. Jakiej taśmy używacie do tubeless ? Nie chodzi mi tu o oryginalne tylko np. Tesa itp.

PYTANIE 3. Mam klucz do nypli "słoneczko" wczoraj jeden wyrobiłem więc chce kupić sobie jeden klucz a porządny. Na słoneczku rozmiary były opisane 9,11,12,13,14,15 itp. Ja używałem 14 jednak jak ta wartość ma się do rozmiarów nypli lub kluczy innych producentów ?


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Mentos napisał:

Jeśli mowa o tym o ringu który idzie pod nakrętka to on nic nie uszczelnia i tak naprawdę do niczego nie jest potrzebny. No może by nie rysować nakrętka obręczy.

W moich obręczach jest obowiązkowy akurat, moja obręcz nie ma specjalnego profilu wyrobionego pod wentyl tubeless a mimo to obręcz jest przystosowana do tego systemu, bez niego powietrze podczas pompowania uchodziło właśnie z tego miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentyl ma się uszczelnić bezpośrednio na taśmie, czyli na zewnętrznej powierzchni obręczy.
Jeśli potrzebujesz oringa od wewnętrznej strony obręczy, to znaczy że wentyl nie jest szczelny tam gdzie ma być.
To znaczy, że pompujesz ciśnieniem oponę oraz przestrzeń wewnątrz obręczy, tak nie powinno być.

Co do taśmy to każda taśma tkaninowa dobrze działa, na przykład Scapa 3120 (ale taśma marki "Very Best" z allegro nie jest gorsza).

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, KSikorski napisał:

Wentyl ma się uszczelnić bezpośrednio na taśmie, czyli na zewnętrznej powierzchni obręczy.
Jeśli potrzebujesz oringa od wewnętrznej strony obręczy, to znaczy że wentyl nie jest szczelny tam gdzie ma być.
To znaczy, że pompujesz ciśnieniem oponę oraz przestrzeń wewnątrz obręczy, tak nie powinno być.

Co do taśmy to każda taśma tkaninowa dobrze działa, na przykład Scapa 3120 (ale taśma marki "Very Best" z allegro nie jest gorsza).

Mówię o tym o ringu który zakłada się na zew. stronę obręczy i jest dociskany pierścieniem, od wew. strony nic nie montuje po prostu zakładam wentyl i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lubaxd koledzy chcą powiedzieć, że:

  • od wewnątrz taśma ma być ciasno dopasowana do wentyla i go uszczelnić w tym miejscu z pomocą mleka, 
  • uszczelka na zewnątrz nie uszczelnia systemu a jedynie chroni przed rysowaniem obręczy przez pierścień trzymający wentylek, 

Jeżeli u Ciebie nie trzyma ciśnienia to:

  • zmień taśmę uszczelniającą, 
  • zrób małą dziurkę na wentyl, najlepiej rozgrzanym gwoździem albo czymś ostrym, 
  • wsadź wenty, dokręć.

Jeżeli to nie trzyma ciśnienia to możesz spróbować innego wentyla. Na przykład możesz mieć to co jest wewnątrz o kształcie prostokąta a dla Twojej obręczy lepsze będzie okrągłe. 

 

Screenshot_1.jpg

Screenshot_2.jpg

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...