PMo Napisano 6 Czerwca Udostępnij Napisano 6 Czerwca Cześć, Zastanawiam się nad rowerem, który będzie trochę "do wszystkiego" chcąc uniknąć sytuacji, że okaże się do niczego Obecnie jeżdżę rowerem trailowym Marin Rift Zone 2 29, z którego jestem generalnie zadowolony jeżeli chodzi o stosunek cena/jakość i zastosowanie, do którego był kupowany (leśne single, małe hopki). Amortyzatory 130/125mm są w zupełności wystarczające a nawet na wyrost stąd nie będę miał problemu ze zmniejszeniem ich wielkości. Ale do sedna.. z hopek z powodu licznych kontuzji i wypadku rezygnuję a singli w nizinnym mieście jest na tyle mało że trailówka przestaje mieć sens. Chciałbym zmienić rower, który będzie nadawał się na leśną jazdę XC (jakieś małe lokalne zawody) + sporadycznie 1-2x do roku dłuższa trasa a'la Pomorska 500. Obecny model jest dość cięzki i "ospały" (prawie 16kg) stąd pomysł żeby zmienić na fulla do xc ze skokiem 100/100mm z wagą w okolicach 12-12,5kg. I tutaj pytanie czy na tego typu maratony / dłuższe wyprawy do 100km nada się rower z pełnym zawieszeniem? Przymierzałem się jeszcze do zostawienia obecnego roweru i dokupienia osobno gravela/crossa ale jednak wolałbym zostać przy jednym lepszym rowerze do "wszystkiego", gdyż w większości jazda będzie krótka i intensywna po lokalnych lasach. Na ten moment zastanawia mnie trzy modele z pełnym, zawieszeniem: 1. Kross Earth 3.0 https://kross.eu/pl/rowery/gorskie/mtb-xc/earth-3-0-zielony-czarny-srebrny-polysk 2. Orbea Oiz H20/10 https://bmsbike.com/product-pol-1244377-Rower-MTB-Orbea-Oiz-H10-2023-niebiesko-pomaranczowy.html 3. Cannondale Scalpel Carbon SE 2 https://www.greenbike.pl/rower-gorski-cannondale-scalpel-29-carbon-se-2-w-100-gotowy-do-jazdy-p-6984.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwvIWzBhAlEiwAHHWgvWfE63NRVwaHt4_uEV96tCrzJv-9SQSiEzprm4kKMkptj9MmtxKJLRoCv2cQAvD_BwE Czy może lepiej "odchudzić" i doinwestować obecny sprzęt o lższeje koła, napęd i też się nada na te dłuższe trasy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 6 Czerwca Udostępnij Napisano 6 Czerwca (edytowane) Kibicuje, ale mocno wątpię byś znalazł za 12 tys. fulla ważącego 12 kg. Marin ma ciężką ramę i dość ciężki widelec, koła i opony. Najwiecej zyskasz na kołach i oponach, rower na pewno będzie bardziej zrywny. Myślę że na zestawie koła i opony jesteś w stanie kilogram urwać. Potem już będzie ciężej. Chyba lepiej szukać czegoś lżejszego i z blokadą zawieszenia. Np. https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-cross-country/lux-trail/cf/lux-trail-cf-6/3513.html?dwvar_3513_pv_rahmenfarbe=M138_P03 Edytowane 6 Czerwca przez NerfMe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PMo Napisano 6 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca Z wagą może faktycznie mnie trochę poniosło ale zamysł jest ten sam - ma być wyraźnie lżej niż te 16, więc i 13 powinno zrobić robotę. Kross niby deklaruje 12,5kg w Mce, Orbea i wspomniany Canyon też troche ponad 13. Głównym pytaniem jest czy na takim fullu do xc gdzie geomteria będzie raczej bardziej sportowa będzie wygodnie przejechać jakiś ultramaraton raz od wielkiego dzwona W Marinie same oponki już zmienione i faktycznie jest sporo lepiej, natomiast koszt sensownych kół to okolice 2500zł więc prościej chyba sprzedać i dołożyć na coś nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 6 Czerwca Udostępnij Napisano 6 Czerwca Wygodnie tak, ale efektywnie już nie za bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 6 Czerwca Udostępnij Napisano 6 Czerwca Można poniżej 2 tys. https://www.bike-discount.de/en/dt-swiss-xm-1700-spline-30-cl-boost-29-shimano-micro-spline-wheelset Natomiast faktycznie lepiej szukać chyba czegoś innego pod takie zastosowanie. Nie bardzo chce mi się wierzyć że aluminiowe fulle w tej cenie tyle ważą, ale to by trzeba abylo realnych wag poszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chopmaz Napisano 7 Czerwca Udostępnij Napisano 7 Czerwca Przejechałem ze trzy maratony na Rockrider XC500S. Ale ja się nie ścigam. Nic odkrywczego nie napiszę. Na asfalcie i gładkim szutrze lepiej sprawdzi się gravel, będzie szybszy, na odcinkach gdzie są korzenie, dziury itp przewagę ma full. Ogólnie jeśli nie zależy Ci mocno na czasie to full xc jak najbardziej jest ok na maratony. Z tego co pamiętam, mój waży ok 12,5 kg z pedałami, ale z kołami na piastach i obręczach DT Swiss. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.