tobo Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca Przeczytaj "instrukcję dowolnego hamulca hydraulicznego". Hamulec ma być używany wg producenta wyłącznie z dedykowanymi klockami tego producenta. To czy będzie to problem zależy od kilku rzeczy, w tym od sprzedawcy. Jeśli hamulec np się zeszcza przez zacisk a ty używasz go z zamiennikami to dostarczasz hebel do sprzedawcy raczej razem z klockami. A to może być powodem odrzucenia twoich roszczeń. Jeśli autor wie tyle ile wie czyli ma żadne doświadczenie to lepiej żeby wiedział jakie potencjalnie ma konsekwencje założenia czegoś innego. Mnie to lotto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca Wrzucisz fragment o tym mówiący? Przeczytałem cały plik "Podręcznik Użytkownika" zacisków 4770 i nie ma tam słowa o używaniu zamienników. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca @tobo https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/slx-m7100/BR-M7100.html User manual 1, tylko taka notatka: Cytat For maximum performance we highly recommend SHIMANO lubricants and maintenance products Gdzie ten zapis o wyłącznym używaniu z klockami shimano? Dają tylko rekomendację, bo dziwne żeby polecali nie swoje produkty. No chyba że uważasz, że wymiana elementów zużywających się to ingerencja w konstrukcję hamulca. Dodatkowo, uważasz, że SwisStop, Kool-Stop, Galfer i jeszcze kilka innych często polecanych marek, robią klientów w balona, powodując utratę gwarancji? Shimano nijak by nie reagowało na masę dostępnych zamienników? Serio, nie rób se jaj. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca UAdditionally, this warranty will be void if • Using parts from other manufacturers in conjunction with the Shimano brake system. Słyszałeś hasło "use only genuine Shimano parts"? "Utratę gwarancji spowoduje używanie części od innych producentów w połączeniu systemem hamulcowym Shimano". Shimano nijak nie reaguje bo nie musi. Jeśli ma na coś patent a ty użyjesz tego rozwiązania to wtedy zaingerują bo Reaguje na podróby. Skąd wniosek że chodzi o ingerencję w konstrukcję? Nie, chodzi o to że producent X zaprojektował, stworzył i testował produkt X w określonej konfiguracji i oznacza to że hamulec to system w którym jest hamulec, tarcza i klocki. To znaczy że każdy producent stosuje tylko określone typy okładzin klocków, czyli np magura nie stosuje w swoich klockach wersji metalicznych. Shimano w przypadku tych zacisków zaleca stosowanie tylko klocków własnej roboty i tylko organicznych. To oznacza że jeśli właściciel zastosuje inne klocki niż oryginalne to problemy z hamulcem, tarczą czy czymkolwiek są na jego głowie. Mi to wisi czy ktoś użyje oryginalnych czy nieoryginalnych. Zasugerowalem żeby miał to na uwadze. To samo dotyczy zalewania układów innym olejem mineralnym niż Shimano czy używania olejów do amortyzatorów innych niż dedykowane. Ingerujesz w konstrukcję ? Nie. Wpływa to na działanie? Może. Nie przestrzegasz zaleceń więc ponosisz potencjalne konsekwencje. Autor jest "zielony", więc dobrze żeby wiedział. Ja mam styczność z takimi ludźmi na co dzień, zadają różne pytania i trzeba dać im zgodne z realiami odpowiedzi. Co z tym zrobią? Pojęcia nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca @tobo idąc Twoim tokiem rozumowania to moje wszystkie samochody utraciły gwarancję bo : nie mają oryginalnych klocków i nie śmigają na fabrycznych najgorszych siurach w misce olejowej czy skrzyniach biegów. W rowerach to samo - nie mają gównianych fabrycznych klocków tylko o klasę lepsze tak samo ze środkami smarnymi. I teraz co najciekawsze ...... fabryczny serwis sam wymienia na przeglądach materiały dostarczone przez mnie i nie mają z tym problemu . Wszak spełniają czy to oleje czy klocki specyfikację producenta czy nawet ją przewyższają. I nie ma problemów z respektowaniem gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Pisałeś o instrukcji użytkowania/użytkownika, a tam jest tylko to co cytowałem. Teraz cytujesz jakieś zapisy skąd? Przydałoby się źródło. Tutaj nie ma takich warunków: https://bike.shimano.com/en-EU/information/warranty.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon7877 Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Mam u siebie hamulce Shimano BR-MT200 - takie były seryjnie w rowerze. No i co, to jest 3 rok jeżdżenia i jeden z nich kwalifikuje się do wymiany - okładziny nierówno się ustawiają, co powoduje szybsze zużycie klocków. Gorszym problemem były tarcze seryjnie tam montowane (Shimano RT10), przednią musiałem wymienić na taką pod klocki metaliczne/półmetaliczne bo klocki mi się ścierały do zera po 2-3 tygodniach. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca To nasmaruj tłoczki, to będą pracowały równo. Drugiego akapitu nie rozumiem zupełnie. Niskie modele tarcz nie ścierają klocków, a właściwie ściera tylko jedna strona, więc nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon7877 Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca (edytowane) Chodzi o to, że do tych tarcz nie dało się zamontować klocków z metalu (odporniejszych na ścieranie). A te, które się dało ścierały się w max 2 tygodnie do zera. Mowa zwłaszcza o przednich hamulcach, które u mnie zawsze ścierają się dużo szybciej. Dlatego trzeba było kupić lepszą tarczę i zamontować do niej lepsze klocki. Nie był to zresztą zbyt duży wydatek. Czemu ścierają się tak szybko - mogę tylko podejrzewać że większa masa robi różnicę + dość dynamiczna jazda, wyhamowanie zestawu (rowerzysta + rower) o masie ~120 kg z 45-50 km/h jednak generuje większe tarcie niż powiedzmy 60 kg. 3 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: To nasmaruj tłoczki, to będą pracowały równo. Nie wiem czy w tym wypadku się da, jeden serwis to sprawdzał i stwierdzili że trzeba wymienić hamulec. Ja sie na tym do końca nie znam, może jeszcze skonsultuję się w innym serwisie. Możliwe, że próbowali to nasmarować i nic to nie dało. Z tego powodu klocki zużywają się nierównomiernie Edytowane 10 Czerwca przez leon7877 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Z tymi tarczami to ściema. Możesz normalnie nawet do RT10 montować metaliczne. Chodzi o to, że tarcza się zużyje. Tyle że ta tarcza kosztuje grosze, więc nie szkoda na dobrą sprawę. Tłoczki trzeba lekko wysunąć, przetrzeć IPA i następnie płynem hamulcowym lub smarem do tłoczków. Wcisnąć i powtórzyć procedurę dwa czy trzy razy. To naprawdę pomaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bob555 Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca W dniu 5.06.2024 o 20:39, mkavj napisał: .....Właśnie pierwsze co zapytał to ile kosztuje rower. Dalej powiedział, że wymieni je na Shimano dior 250 zł/szt i odrazy do wymiany jeszcze tarcze za 150 szt. Wszystko prowadziło do tego, że miałem wymienić cały system hamulcowy za 1000 zł w rowerze za 1300. W necie znalazłem hamulce shimano mt 200 za stówę szt i tarcze 50-90 zł/szt. Po tym pojawiło się logiczne pytanie czy czasem nie chce mnie naciągnąć? Co moglibyście poradzić mi ? Z góry dziękuję Bynajmniej nie twierdzę, że te nowe hamulce to zły produkt. Z drygiej strony nie patrz na części na OLX. Ludzie często zmieniają coś w nowym rowerze, odsprzedają nowe części za 50% ich wartości. Ciężko oczekiwać iż serwis ma w takich pieniądzach poszukać w oficjalnym kanale dystrybucyjnym jakąś część, sprzedać ją i jeszcze udzielić gwarancji. Z drugiej strony sprzedawcy (nie ważne czy serwisy rowerowe, czy sklepy z cementem) nabywają produkty od dysrybutorów z dużymi bonusami. Niby serwis zarabia na usłusze wymiany części, ale czasem drugie tyle zarobi na marży za produkt, który wymienił. Wracając do meritum sprawy. Jeżeli zaprowadziłeś rower do serwisu w celu naprawy hamulców, a oni Tobie wymienili je na nowe bez pytacia Ciebie czy akceptujesz koszty, to tak - serwis naciągnął na koszty klienta. Może serwis sądził, że kupiłeś ten rower za kilka tysięcy i że zainwestowanie tysiaka w naprawę to mała kwota. Może mieli jakieś leżaki magazynowe na półce i w końcu znalexli jelenia, któremu udało się wcisnąć dany (jakikolwiek on by nie był) produkt. W każdym bądź razie powinni zdzwonić i spytać czy akceptujesz kosztorys. Może wystarczyłaby regulacja i odpowietrzenie lub wymiana samych okładzin. W aucie miałem wymieniane końcówki przewodów przy hamulcach. Nie trzeba od razu całego układu hamulcowego razem z pompą ABS i sterownikiem na nowe wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leon7877 Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca (edytowane) Godzinę temu, Krypto.Szosowiec napisał: Chodzi o to, że tarcza się zużyje. Tyle że ta tarcza kosztuje grosze, więc nie szkoda na dobrą sprawę. No tak, ta tarcza kosztowała chyba coś poniżej ~100 PLN. W sumie nie powiedziano mi że nie można, tylko że ta tarcza się nie nadaje do takich klocków. Edytowane 10 Czerwca przez leon7877 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca W Biostern kosztuje 28 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.