freakypzg Napisano 5 Czerwca Udostępnij Napisano 5 Czerwca Cześć, Poszukuję roweru, głównie przeglądam XC oraz Trail’e. Budżet to max 4000zł. Mam 190cm wzrostu więc pewnie 29’ będzie okej, no chyba że na 27,5 też dam radę wygodnie jeździć to też może być. Moje trasy to będą około 60km z czego to 30km/30km asfalt/teren – przy czym równego asfaltu może z 5km będzie, tak to drogi w kiepskim stanie, no i teren, dużo kamieni, szuter, będzie również odcinek leśny. Zastanawiam się nad dwoma trailami: Dartmoor Primal Intro oraz Octane One Sour. Jeśli chodzi o XC to nie przeglądałem nic póki co, jeśli macie jakieś warte rozpatrzenia propozycje to z wielką chęcią zerknę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 5 Czerwca Udostępnij Napisano 5 Czerwca Teraz jest promocja na Rockrider Race 700 (dawny xc100) w Decathlonie - za 3200 zł masz naprawdę niezły rower xc z powietrznym amorem, sztywnymi osiami i napędem Deore 1x11 z Boostem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 5 Czerwca Udostępnij Napisano 5 Czerwca A jak chcesz coś bardziej w stylu Trail, to także w Decathlonie, jest EXPL 700 za chyba 4400 zł. Świetny rower w tej cenie, tylko że do XC mu daleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freakypzg Napisano 5 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca Expl 700 ponad budżet. Mam pytanie do Greg1: tak jak mówisz - xc100 za 3200, a co byś powiedział o Expl 540? Mam jakiś kod rabatowy i w Decathlonie mógłbym kupić nowy za 3600 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 6 Czerwca Udostępnij Napisano 6 Czerwca Tyle że dorzucasz 400 zł i masz rower na innym poziomie niż dwa które wymieniłeś. Dużo lepszy amortyzator, lepsze koła, lepsze hamulce. Jedyna "wada" to koła 27.5". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freakypzg Napisano 6 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca A względem do XC? Bo napisałeś że 700 do XC daleko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 6 Czerwca Udostępnij Napisano 6 Czerwca Chyba nie rozumiem pytania. Napisałeś w temacie XC/ Trail. EXPL 700 to rower typu Trail, na dodatek ze sporymi oponami. Fajny do jazdy w terenie, ale raczej na maratonie to nie masz co nim się pojawiać. EXPL 540 to ta sama "rodzina", tylko ma zwykłe opony a nie +, tyle że według mnie, przy różnicy 400 zł, lepiej wziąć 700 i zmienić opony na nieco węższe. Race 700 to inny typ roweru, bo to XC. Nadal bardzo fajny, ale zdecydowanie na innym poziomie niż EXPL 700. Musisz zdecydować co wolisz. Bo to jednak dwa różne typy rowerów i jazda nimi dość mocno się różni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freakypzg Napisano 6 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca Z EXPL 700 muszę zrezygnować 1200zl więcej względem race 700 i 800zl więcej względem expl 540. zostają mi t dwa race 700 oraz expl 540. Mój cel jest taki żeby był rower dobry na asfalcie - bardzo nierównym asfalcie, oraz dobry do wzięcia w teren, jakieś nieduże skoki tyle co na trasie. mam jakiś kod promocyjny dlatego 540 mogę kupić za 3600. kolejna sprawa to taka że mam 189cm wzrostu i według dwcathlonu to xl będzie dobry, a czy na Lce w przedziale wzrostu 175-185 ciężko by mi się jeździło? co jesli chodzi o amortyzator? Xc100 ma 100mm a 540 ma 120mm. Do lekkiego skakania 100mm jest wystarczające? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 6 Czerwca Udostępnij Napisano 6 Czerwca Już Ci odpisałem na innym forum - ja bym wolał xc100/Race 700 głównie ze względu na obecną cene i lepszy napęd i amor w xc100/Race 700 względem Expl 540. Ewentualnie bym wymienił kierownicę w xc100/Race 700 na taką z lekkim wziosem jak jest w Expl 540 i będziesz miał wygodniej i bardziej rekreacyjnie, mi te proste rury z rowerów xc trochę nie podchodzxą chociaż sam na takiej jeżdżę i mam w garażu już kupioną kierownicę z lekkim wzniosem to jakoś zwlekam z wymianą. Uważam, że w tej cenie Race 700 jest bezkonkurencyjny. Jeśli np. za tydzień cena Race 700 wróci do normy a będzie promocja na Expl 540 i będzie kosztował 3200 zł (częste w Decathlonie) to będę mówił, żeby brać Expl 540, teraz, z tą ceną Race 700 jest najlepszą ofertą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freakypzg Napisano 6 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca Tak, widziałem. A tak jeszcze z ciekawości zapytam, jeśli oba byłyby w tej samej cenie to w którą stronę byś się kierował? Dalej XC100/Race700 dlatego że lepszy amor i napęd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 6 Czerwca Udostępnij Napisano 6 Czerwca Tak. Jedną z najdroższych części w rowerze, jak nie najdroższą jest amortyzator. Jak w przyszlości zamarzy Ci się lepszy amor to będzie Cię to kosztowało ze 2 tys. zł minimum. Napęd jest tańszy w wymianie, takie kompletne Deore 1x11 pewnie z tysiąc kosztuje, więc oceń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freakypzg Napisano 6 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 6 Czerwca Okej, dziękuję, race 700 został zamówiony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.