MikeSkywalker Napisano 2 Czerwca Udostępnij Napisano 2 Czerwca Aktualnie w rowerze jest NEX E25, 63mm skoku, rura tapered. Zastanawiam się jakie są sensowne opcje na upgrade. Nie sądzę, żeby potrzebował "specjalnych" amorków do e-bike, ale jednak szersze golenie zawsze na plus. Spośród opcji do wyboru, z nazwijmy to warsztatu mam Paragona Gold - jedyne, co byłoby konieczne to zmiana sterów, na takie z redukcją na prostą rurę sterową. Na minus golenie 30mm, ale na plus mocowania błotnika. No i do roweru z którego bym go zwinął nie wcisnę na podmiankę tego Nexa z racji sterówki. Druga opcja to Reba 29, teraz ma 120mm skoku, ale liczyłem że po obniżeniu do 80mm A-C wyjdzie ok. 490, czyli praktycznie tyle samo co ten NEX E25 - który ma 480mm. Reba pracuje świetnie, tylko minusem jest konieczność drutowania jakiegoś mocowania błotnika. Ale rower jest tymczasowo uziemiony, więc mogę ją zwinąć. Z opcji do zakupu - Mobie25 Suntour-a, nie znam tego amorka, ale golenie 32, rura taper, jest opcja błotnika - ma sens. Jest też Raidon XC 80mm - znów minusem brak mocowań. Ewentualnie NRX, NRX E - z takich opcji typowo crossowych. Za wszelką pomoc z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 2 Czerwca Udostępnij Napisano 2 Czerwca Nie ma sensu rzeźbić. 28" Rockshox Paragon Gold RL Lockout Luft Federgabel 65mm ge (4mybike.de) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 2 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca No tak, w tej cenie nie ma co rzeźbić. Sprawdzę jakie są tam stery, znajdę z bieżnią redukcyjną i zakładam Paragona którego mam, a tego zamawiam na zapas To jakiś sprawdzony sklep? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 2 Czerwca Udostępnij Napisano 2 Czerwca Raz tam coś droższego kupowałem. Przyszlo poniżej tygodnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 3 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca (edytowane) A taperowaną rurą zawracać sobie głowę? Bo Paragon w takiej wersji to jakaś egzotyka, z Gianta nic nie pomogli w kwestii modelu sterów, tak żeby szukać samej bieżni redukcyjnej. A jednak przeciętne stery to też jakiś koszt, a nuż taper wyszedłbym wtedy korzystniej. Edytowane 3 Czerwca przez MikeSkywalker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Czerwca Udostępnij Napisano 3 Czerwca Trochę się zgubiłem. Masz rower z rozszerzaną główką do którego chcesz przyzwoity amortyzator trekingowo/krossowy? Czy jednak główka jest pod prostą sterówkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 3 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca Tak, rower z rozszerzaną główkę I tak, potrzebuję do niego przyzwoitego trekkingowego widelca 63mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Czerwca Udostępnij Napisano 3 Czerwca No to w tym sklepie co podlinkowałem za 145EUR znajdziesz paragona gold tapered. Przyzwoite stery to koszt 50zł (ali) albo nieco gorsze w PL do 100zl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 3 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca Człowiek przekopuje internet w tę i z powrotem, a rozwiązanie jest tuż pod nosem, dzięki! Choć, z niewiadomych przyczyn kusi mnie spróbować czegoś od Suntoura, zapytam jutro @ACTIVIAmoże ma coś ciekawego i w dobrej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 12 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca No i jestem troszkę w kropce, czy brać Paragona Gold, czy spróbować NRX-S. Zapasy garażowe przeważają szalę na korzyść RockShoxa, bo pod sztywną oś okazało się że jest tylko koło Boost. Z drugiej strony - chyba sentyment za Duroluxem przemawia na korzyść NRX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Czerwca Udostępnij Napisano 12 Czerwca (edytowane) Na smarze, bez uszczelnień i ze stalową sprężyną negatywną... W duroluxie robotę robi tłumik, który jest nieporównhwalny z nrx-s Edytowane 12 Czerwca przez Dokumosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 12 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca (edytowane) A jeśli chodzi o Paragona - to wersja ze "złotymi" lagami różni się jakoś od tych z czarnymi? Mówimy ciągle o wersji Gold. Edytowane 12 Czerwca przez MikeSkywalker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Czerwca Udostępnij Napisano 12 Czerwca Nie. Tylko złotych nie produkują juz od blisko 10 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 12 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca O ludzie, to takie leżaki jeszcze sprzedają? Dzięki za informację, dobrze wiedzieć Wiem że to tylko amortyzator ale jednak, niezłe zabytki na allegro można znaleźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczupak56 Napisano 1 Lipca Udostępnij Napisano 1 Lipca Apropo rzeźby. Czy da się zmienić skok amortyzatora do np. 70mmz takiego Reba czy SID? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Lipca Udostępnij Napisano 1 Lipca Do 80 ale zależy jaki model reby/sida. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczupak56 Napisano 1 Lipca Udostępnij Napisano 1 Lipca Czyli w moim przypadku przód roweru poszedł by w górę: +1,5cm na skoku amortyzatora + 1,0cm na sterach tapered pod zwykłą główkę ramy Te dodatkowe 2,5cm mógłbym odjąć na podkładkach pod mostkiem i było by mniej więcej na zero. Ma to sens? Geometria pewnie się zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Lipca Udostępnij Napisano 1 Lipca Ale patrzysz po wymiarach nominalnych Crown-to-Axle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.