Tomasz34456 Napisano 2 Czerwca 2024 Napisano 2 Czerwca 2024 Witam, całe życie jeździłem na starych góralach, lecz od pewnego czasu bardziej się wkręciłem w dłuższe wypady rowerowe. Z tego powodu myślałem dużo, żeby wejść w świat lepszych rowerów i zacząć swoją przygodę z eskerem 1.0, który mieści się w budżecie 3 tysięcy. Interesują mnie głównie wyprawy po asfalcie na czas. Rzadziej po szutrach. Co myślicie o tym rowerze pod kątem takiego przeznaczenia. Chętnie posłucham również o innych propozycjach. Z góry dziękuje za porady Cytuj
Mihau_ Napisano 2 Czerwca 2024 Napisano 2 Czerwca 2024 Cytat Z tego powodu myślałem dużo, żeby wejść w świat lepszych rowerów i zacząć swoją przygodę z eskerem 1.0, który mieści się w budżecie 3 tysięcy. Nic "lepszego" w nim nie ma. Zamiast krossa stawiałbym raczej na to https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-60-pd38835/ 1 Cytuj
Greg1 Napisano 2 Czerwca 2024 Napisano 2 Czerwca 2024 9 godzin temu, Tomasz34456 napisał: Interesują mnie głównie wyprawy po asfalcie na czas I wybierasz rower z dziurawym napędem 1x10? Ten linkowany powyżej Felt jest dużo lepszy niż ten Esker 1.0 MS bo ma przynajmniej szosiwy napęd (mimo, że podstawowy 2x8 Claris ale zawsze lepsze to niż jakieś 1x10 ze skokami między zębatkami o 3-4 zęby), karbonowy widelec i sztywne osie 1 Cytuj
clavdivs Napisano 3 Czerwca 2024 Napisano 3 Czerwca 2024 Felt ma kasetę 11-34, więc nie przesadzal bym że tam jest idealne stopniowanie. 1 Cytuj
rowerowe_lowe Napisano 3 Czerwca 2024 Napisano 3 Czerwca 2024 a nie myślałeś o romecie? https://prorowery.pl/pl/p/Rower-gravelowy-ROMET-FINALE-2023/1005050?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw0_WyBhDMARIsAL1Vz8vbQgt_rWHsfr0G8bBzyaQT_11hanbIUxOSUFdCn1PuhNJ5QdO3OtYaAlO3EALw_wcB 1 Cytuj
Greg1 Napisano 3 Czerwca 2024 Napisano 3 Czerwca 2024 4 godziny temu, clavdivs napisał: Felt ma kasetę 11-34, więc nie przesadzal bym że tam jest idealne stopniowanie. Na asfalt? Nie przesadzam, na asfalt - a tak zamierza jeździć autor wątku - jest znacznie lepsze, mniej dziurawe niż 9-rzędowe 11-42T w Eskerze. Miałem rower z Clarisem 2x8 i po asfalcie jeździło się bardzo dobrze. Jedyną wadą tego Clarisa (ale ja miałem wcześniejszą wersję 2400) było to, że czasem spadał łańcuch z korby 1 Cytuj
clavdivs Napisano 3 Czerwca 2024 Napisano 3 Czerwca 2024 (edytowane) W tym przypadku stopniowanie jest podobne. Z tą różnicą że w napędzie 9 mamy 42t. Edytowane 3 Czerwca 2024 przez clavdivs Cytuj
Greg1 Napisano 3 Czerwca 2024 Napisano 3 Czerwca 2024 Faktycznie, identyczne - odrzucając skrajne przełożenia w napędzie 2x8 masz 14 efektywnych biegów a w Krossie tylko 9 z czego najlżejsze na dużych przekosach: vs. https://gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=34,50&RZ=11,13,15,17,20,23,26,34&UF=2220&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed vs. https://gear-calculator.com/?GR=DERS&KB=40&RZ=11,13,15,18,21,24,28,34,42&UF=2200&TF=90&SL=2.6&UN=KMH&DV=speed Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.