donjm Napisano 1 Czerwca Udostępnij Napisano 1 Czerwca (edytowane) Dobry wieczór. Mam problem z łańcuchem, który ociera w trakcie jazdy o następną zębatkę (wyższą zębatkę, niższy bieg) ma to miejsce w większości przełożeń. Rower jest nowy, chwilę przed pojawieniem się problemu miał on regulowaną przednią przerzutkę z powodu nadmiernego trymowania (nie przez przekosy), przednia kaseta ciut pływa ale ledwo zauważalnie. Łańcuch wygląda jakby przód trochę ściągał go do wewnątrz. W czym może być problem i potencjalne rozwiązanie? A no i zapomniałem napisać, że w trakcie jazdy czuć na pedałach dziwne "chrupanie" a może jakieś tarcie, słychać je raz przy każdym obrocie. Pozdrawiam i liczę na pomoc. Edytowane 1 Czerwca przez donjm Zapomniałem dodać informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Charvel Napisano 1 Czerwca Udostępnij Napisano 1 Czerwca Spróbuj baryłką przy tylnej przerzutce przekręcić w dowolną stronę z pół obrotu i zobacz czy to coś zmieniło. "Chrupanie" to normalny objaw przy nowym łańcuchu, po około 40-50km przestanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donjm Napisano 1 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca Dzięki, jutro się za to wezmę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 2 Czerwca Udostępnij Napisano 2 Czerwca Inna sprawa, że masz za tłusty łańcuch - pewnie nie usunąłeś wstępnego smaru zabezpieczającego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 2 Czerwca Udostępnij Napisano 2 Czerwca Ruchy baryłką są potrzebne gdy terkocze dół, pod kasetą, gdy gra góra - trzeba poczekać zrobić przebieg, a na razie rzeczywiście zetrzeć szmatą boki łańcucha raz i drugi, ... smar nowego łańcucha łapie szybko piach, dlatego nie musi oblepiać go na około, ale po kilku starciach zrobi bez burz i jazdy na poligonie czy Camel Trophy spokojnie 200-400 pierwszych km. Jeśli rower jest składany przez jakiegoś partacza może mieć łańcuch 7-8s na 9 s kasecie.... można sprawdzić nazwę.... to działa i terkocze długo, choć na końcu się ułoży.... Przy nowym rowerze z planami na używanie intensywne ( końskie naparzanie w korbę) - warto na starcie kupić nowy łańcuch wysokiej jakości... niskie shimano czy sramy nie hałasują, ale szybko rozciągają się, przyspieszając zużycie reszty. Generalnie dobrze mieć od początku najlepszy możliwy łańcuch (w granicach rozsądku) Chińskie kaseta z ali , albo tani wolnobieg potrafią czasami pracować źle w porównaniu z normalnym niewyszukanym Shimano. A zęby na oko ładne i nowe. I to potrafi hałasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 2 Czerwca Udostępnij Napisano 2 Czerwca (edytowane) Podaj specyfikację: ilość biegów i model łańcucha, bo to że rower ma nawet fabryczną specyfikację nie gwarantuje, że wszystko jest takie jakie ma być Po drugie zrób fotkę z większej odległości, ale z takiego samego ujęcia, bo mam wrażenie, że masz krzywy hak (chyba, że ma taki profil). Jakiekolwiek regulacje zaczyna się od prostowania haka właśnie. Chrupanie to ewidentnie piach przyklejony do zbyt tłustego łańcucha. Edytowane 2 Czerwca przez Maciek.B Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.