przemek_bl Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja Jestem po zakupie mojej pierwszej szosy, do wymiany mam owijkę, więc pomyślałem, że za jednym zamachem wymienię sobie kierę na węższą - aktualna jest dość szeroka (góra 44, dół 46), po pomiarach wychodzi mi, że powinienem mieć 40-42 na hoodach. Zastanawiam się czy kupić kierownicę z takim samych wysięgiem, czy lekko mniejszym - aktualnie pozycja na łapach jest dla mnie najmniej wygodna, gdyż w najdalszym prawidłowym chwycie bolą mnie nieco nadgarstki, zwykle łapię trochę wrześniej- tak, że ledwo dosięgam do hamulca i wtedy jest ok. Mam 189cm wzrostu, przekrok 90cm, w rowerze mostek 110mm, a reach kierownicy koło 90mm. Wymiary ramy roweru wyglądają tak: Rozważam reach 77mm, albo 89mm jak mam. Myślicie że zmniejszenie reachu to dobry pomysł, czy lepiej pobawić się ustawieniem klamkomenetek? Przy wyborze rozmiaru ramy byłem tak pomiędzy 58/60, więc wziąłem mniejszy- nie chciałbym teraz za bardzo skrócić pozycji Są jakieś kalkulatory liczące optymalny reach całościowy? - rama+mostek+kierownica W przyszłości chciałbym nieco obniżyć kierownicę, na dropach jest mi na tyle wygodnie, że mógłbym jechać niżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja No to zależy od ciebie i twojego samopoczucia na rowerze. Najlepszy był by bikefit bo zgadywać sobie możemy. Jeśli wygodniej jest tobie wcześniej łapać kierownicę niż na samych klamkach to możliwe, że jest za daleko ale możliwe jest też, że masz też słabe mięśnie trzymające tułów. Sam ból może mieć inna przyczynę. Możesz opierać się rękami na kierownicy a nie powinieneś, możesz mieś naprężone ramiona i sztywne łokcie a nie powinieneś, możesz mieć klamki lub/i kierownicę pod złym kontem a nie powinieneś. Zasięg = reach ramy to gdybyś poprowadził linię prostopadle do podłoża przez suport i przez środek góry główki ramy i zmierzy odległość między tymi liniami poziomo do podłoża. Potem masz do pokonania jeszcze długość mostka i zasięg kierownicy. Na Twoim rysunku widzę linie od środka rury sterowej w mostku ale pewnie pomiar zrobiony od góry główki ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_bl Napisano 31 Maja Autor Udostępnij Napisano 31 Maja (edytowane) @ernorator rysunek jest ze strony producenta roweru, więc ciężko powiedzieć odkąd Wezmę chyba kierownicę wymiarowo taką jaką mam, zawsze lepiej mieć nieco dalej niż za blisko, z czasem się pewnie rozciągnę. Mięśni raczej nie mam słabych, chodzę na siłownię od 20 lat, nie jeżdżę także na prostych rękach. Wydaje mi się, że gdyby podnieść lekko manetki to byłoby lepiej, ale z tego co czytam to mam je ustawione wzorcowo, czyli równolegle do podłoża. Edytowane 31 Maja przez przemek_bl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja 3 godziny temu, przemek_bl napisał: aktualnie pozycja na łapach jest dla mnie najmniej wygodna, gdyż w najdalszym prawidłowym chwycie bolą mnie nieco nadgarstki No to sam sobie odpowiedziałeś. Masz dwa wyjścia. Skrócić reach tak żeby było Ci wygodnie. Kolarze zawodowi spędzają więcej czasu na rozciąganiu niż większość z nas na jeżdżeniu. Czy byłbyś w stanie wymienić baterię w tylnej przerzutce podczas jazdy ? Raczej nie. Widziałem jak pros to robi obserwując drogę przed sobą. Więc trzeba podejść z pokorą do własnych możliwości i dopasować rower pod nie. Druga opcja to zacząć pracować nad gibkością ciała. Ale to na pewno chwilę zajmie i nie wiem jaki będzie finalny efekt. Pewnie zależy od intensywności ćwiczeń, indywidualnych predyspozycji, wieku itd. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_bl Napisano 31 Maja Autor Udostępnij Napisano 31 Maja @chrismel tylko w moim wypadku to chyba nie efekt braku gibkości, wszak na dolnych chwytach nic mnie nie boli. Nie wiem, może łapię te klamki zbyt wysoko i prawidłowo powinno się mieć rękę lekko coniętą. Wydaje mi się, że gdybym manetki zadarł do góry to byłoby ok, ale to ustawienie nieprawidłowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja Wzorcowe ustawianie klamek można sobie włożyć, Ty jedziesz rowerem nie wzorzec. Sam mam tak ustawione, żeby w trybie endurance nadgarstki był prosto z resztą ręki do łokcia. Jeśli jest równolegle do podłoża to fajnie ale jeśli nie to tym gorzej dla równoległości podłożą 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_bl Napisano 31 Maja Autor Udostępnij Napisano 31 Maja @ernorator Ty chyba masz nie tyle same klamki, co kierownicę nieco odkręconą ku gorze. Grunt, że się sprawdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_bl Napisano 1 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca Odkręciłem nieco kierownice w dół i podniosłem manetki wyżej, mierzony reach mojej kierownicy zmienił się z 90mm na niecałe 80, teraz już całkiem zgłupiałem w kwestii jaką kierownicę kupic 😋 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_bl Napisano 1 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca Zrobiłem właśnie testowo 40km i jestem zachwycony. Nie przupuszczalem, że górny chwyt może być tak wygodny. Chyba jednak fabryczne ustawienie klsmkomanetek było do dupy 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.