Skocz do zawartości

[składanie] Surly Grappler - projekt i efekt


Rekomendowane odpowiedzi

@Miro1970 no bardzo fajny wybór! Dokładnie ten kierunek, który Ci polecałem w pierwszych postach tego wątku :) 
Rura prosta 1 1/8 w stalowym widelcu, zwłaszcza takim do turystyki, to moim zdaniem zaleta - jest bardziej pluszowo. A tak jak wspominał @kazafaza do główki 44mm spokojnie wsadzisz amor z taperowaną rurą, kwestia miski sterów. 

Dla mnie się podoba :) 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaśmiecasz. Podałeś bardzo cenne informacje n/t mocowania widelca Ja ramkę Big Bro kupiłem właśnie na Glodsprint. Jeszcze nie dotarła.

Nie chcę już iść w droższe ramy, bo prawdopodobnie kupę kasy wydam na napęd. 

Myślę o Sramie GX 11-50 z jednym rzędem. Chodzi mi o równowagę: małe przeskoki, jeden rząd i sensowny zakres.  Shimano 10-12-14-16 to za duże przeskoki.

Jestem otwarty na wszelkie rady, bo to już ma być rower turystyczny na amen. Marzę o wyprawie wokół Europy czy chociażby wokół Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcesz wydawać kupy pieniędzy na napęd, to polecam Twej uwadze taki zestawik od shimano:
- kaseta SLX 11-46 11rz
- przerzutka M6000  - jest 10-rzędowa, ale bez problemu ogarnia 11rz i kosztuje grosze 
- manetka XT 11rz - to manetka tak naprawdę odpowiada za kulturę pracy przerzutki. 

Do tego jakaś korba wedle uznania, to już sobie dobierzesz :) ja jeździłem z 30 lub 32 zębami z przodu i do turystyki, spokojnie da się wszystko w PL ogarnąć, poza najstromszymi podjazdami, ale wtedy to ja i tak wolę sobie spacerkiem. 

Kaseta srama 11-50 jest o 150g cięższa od tej SLX, a do tego napęd 12rz jest dużo bardziej wrażliwy na wszelkie odstępstwa od regulacji idealnej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta 11-50 a przeskok o dwa zęby to za dużo?  Może lepiej rozważyć potrójną z przodu z szosową kasetą? ;)

 

Edytowane przez kazafaza
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Miro1970 napisał:

Myślę o Sramie GX 11-50 z jednym rzędem. Chodzi mi o równowagę: małe przeskoki, jeden rząd i sensowny zakres.  Shimano 10-12-14-16 to za duże przeskoki.

Za to Sram GX ma 10, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32, 36, 42, 52, więc nie wiem w czym jest inny od shimano w poruszanej kwestii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary Sram GX ma 11-13-15-17-19.... Można go jeszcze dostać.

I jest na bębenku HG, więc jest możliwość zmiany na coś innego, nie chcę iść w microspline.

Pomysł z SLX 11-46 jest ciekawy. W obecnym crosssie mam 11 rzędów, chodzi to o wiele lepiej niż 12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racja. Szkoda. To muszę przemyśleć ten napęd, bo NX ma raczej słabe opinie.

Ta Sardinha 2 niezła. Więcej insertów, szczególnie przydatne na górnej rurze, pod torebkę z powerbankiem. Ale to szczegół. Cena i jakość takie same, też możliwość dania amora 100 mm. Też boost. Waga ok. 40 gramów niższa. Na plus dla mnie dłuższa główka, ale w sumie to geometria ścieżkowca z kątami 67 i 74.5 bardzo krótka podsiodłowa, chainstay też krótki i nieregulowany. Big Bro jest bardziej uniwersalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby uniknąć napędu 1x12, myślę jeszcze o Cuesie, seria U8000 chyba ma przyzwoitą jakość. Tylko korba U6000, bo tylko ta jest z boostem. Minusy to waga kasety i stopniowanie 11-13-15-17-20-23... Od biedy ujdzie. Ale nie ma jeszcze chyba na rynku opcjonalnych tarcz 34t i 36t, a tylko takie wchodzą w grę. Garbaruk zrobi taką tarczę custom, ale to koszt blisko 5 stów, więc w sumie pomysł średni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pomyślałem, że do napędu Linkglide nie potrzebuję przecież korby Cues, np. dobrze mi znany łańcuch CN-HG601-11 jest dedykowany i do zębów HG, i LG.

Więc mogę dać korbę M7100, ten łańcuch, a resztę albo z Cues 8000 albo z mało popularnego i chyba nietrafionego rynkowo Deore XT LG. Sprawdzę wagi, jakość chyba podobna. Obie kasety mają zakres 11-50 i stopniowanie takie samo i wg mnie lepsze do takiej turystyki/lekkiego backpackingu niż typowe kasety MTB 11-51 czy 10-51.

Kaseta Sram NX 11-50 ma stopniowanie w środkowych biegach jeszcze lepsze, ale tu znów wchodzę w 12x i zdecydowanie przesadne koszty w połączeniu z osprzętem GX.

Minus napędu LG spory to 200-300 gramów w plecy. Pewnie też minusem jest jego praca. Ale jest tani i nie wierzę, by nie działał poprawnie w rekreacyjnej turystyce. Surly go daje fragmentarycznie do swoich turystyków.

Chyba na tym stanie, bo nic lepszego nie wymyślę. Jeszcze tańszy stary już napęd M5100 też ma te dziury 11-13-15-18--21, kaseta też ciężka, zamiennik Sunrise lekki, ale z tymi samymi dziurami. Moje ulubione napędy M7000 i M8000 kończą zakres na 37-46 - za mało i dziura. Czasem jadę po Pogórzu beskidzkim czy sudeckim, czasem po płaskim, musi być te 50 zębów, zwłaszcza że może być przyczepka.

Jeszcze jest Advent X 11-48, ale tu znów dziury górze kasety, choć na dole bdb.

No nic, przejrzany I przemyślany przy kawie cały rynek chyba.🙃

Edytowane przez Miro1970
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem przywiązany do 1x. Niedawno miałem okazję pojeździć trochę więcej na rowerze kolegi z napędem 2x. Podobało mi się pierwszego dnia. Zacząłem się nawet zastanawiać czy w swoim nie przeprosić się z przednią przerzutką bo wystarczyłoby dokupić 1 klamkomanetkę, przerzutkę z przodu, korbę i gotowe. Ale po kilku dniach wróciła dawna niechęć do tego ustrojstwa z przodu. Więc jak nigdy nie lubiłeś przedniej przerzutki to nie wiem czy jest sens w ogóle rozważać powrót do niej.

Tak w ogóle to największym problemem napędów 1x jest stopniowanie kaset. Mamy kasety MTB i szosowe. Nie ma nic pośrodku z popularnych kaset z wyjątkiem SRAM-a XPLR. Ale to już 12s więc licząc że Shimano się zreflektuje i też zrobi coś podobnego należałoby już iść w 1x12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Frameset doszedł. Wygląda BDB. Solidnie i estetycznie. Wykonanie zdaje mi się bez zarzutu, dołączone pismo z dwóch kontroli jakości.

Położenie tylnej osi, czyli bazę kół można regulować w zakresie ok. 17 mm.

Dwa braki ma ta rama dla mnie. Nie ma insertów na górze goleni widelca, co by pozwoliło zamocować świetny bagażnik przedni górny Surly. Główka jest bardzo krótka, tylko 10 cm w M-ce, a są ramy też dostosowane do amora 100 mm o główce 12 cm albo i więcej w tym rozmiarze. Będzie stos podkładek jak żetonów w kasynie hehe. Wiedziałem to przed kupnem, nie ma ideału.

Rama - 2600 g.

Wideł z nieprzyciętą sterówką - 1333 g.

Osie - 115 g 

Haki, śruby, przelotki - ok. 170 g.

Edytowane przez Miro1970
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...