Skocz do zawartości

[Do 9 000 PLN] Wygodny Gravel


Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym kupić gravel, który jest dosyć wygodny, gość w sklepie powiedział mi, że mam trochę wyższe nogi w porównaniu do reszty ciała, dlatego też rekomenduje rower na początek z mniej agresywną geometrią. Byłem u nie w wrocku w Centrum Rowerowym, sklep rekomendował:

- Rower gravel ORBEA Terra H40 (własnie dlatego, że ma wygodną geometrię i jak widać wysoko ta kierownica jest)
https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-orbea-terra-h40-pd23256/?v_Id=210390 (Rozmiar ramy 57)

Przejechałem się też na jakimś romecie, oxfeld, który były bardziej agresywny i rzeczywiście odczułem różnice. Bardzo spodobały mi się osprzęt GRX (przerzutki i hydrauliczne hamulce). Testowałem też przerzutki SRAM, mechaniczne hamulce tarczowe i przyznam, że GRX były dla mnie o wiele lepsze, feeling, dzwięk, wykonanie manetek, responsywność hydrauliki.

Wymiary:

wiek: 33

Wzrost: 187 cm

długość nóg: 90 cm (mierzone amatorsko z kartonem między nogami, ale powinno być ok)

waga: 90, ale spada, docelowo ~83 kg

Doświadczenie:

- Raz na tydzień robię sobie jakieś 55 KM szosowo, czasami letnie ścieżki zależy jak się trasa ułoży. Raczej móglbym spokojnie jeszcze pojechać dłużej/dalej. Nic nie boli, czuje się dobrze i mieśnie, ale tak dobrze, jak po satysfakcjonujący wysiłku.

- Aktualny rower to taka crossowa aluminiowa dosyć ciężka Merdia z prostym kierownikiem szerokimi, ale szerszymi szosowymi oponami

 

Pytania:

1. Czy zarekomendowaliście by coś co jest równie wygodne jak ten ORBEA z GRX, ale jakimś cudem tańsze? Gość w sklepie wspomniał inne opcje, których oni nie sprzedają:

Salsa Fargo 
Marin headlands 

Planuję poczekać na jesień, zimę lub polować na jakieś promocje.

2. Czy jest jakiś powód dla, którego nie rekomendowalibyście tego ORBEA Terra H40?

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Orbea jest dużo droższa niż konkurencja, bo ma zintegrowany kokpit

Gdzie tam jest niby zintegrowany kokpit? 

34 minuty temu, ZielonyBaran napisał:

Czy jest jakiś powód dla, którego nie rekomendowalibyście tego ORBEA Terra H40?

Orbea robi naprawdę świetne rowery ale nie w tej kategorii cenowej. Niższe modele, jak ten avant, są po prostu drogie i ciężkie, osobiście bym jej na pewno nie kupił. 

 

Poza tym ta orbea wcale nie ma jakiejś wybitnie wyluzowanej geometrii, taka rynkowa średniawka w dzisiejszych warunkach  bym powiedział. 

Popatrz na tego felta, dobra cena i 2x12 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-30-grx-2x12-pd38833/

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat
14 minut temu, Mihau_ napisał:

Gdzie tam jest niby zintegrowany kokpit? 

Orbea robi naprawdę świetne rowery ale nie w tej kategorii cenowej. Niższe modele, jak ten avant, są po prostu drogie i ciężkie, osobiście bym jej na pewno nie kupił. 

 

Poza tym ta orbea wcale nie ma jakiejś wybitnie wyluzowanej geometrii, taka rynkowa średniawka w dzisiejszych warunkach  bym powiedział. 

Popatrz na tego felta, dobra cena i 2x12 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-30-grx-2x12-pd38833/

Przyznam rzeczywiście opcja jest tańsza, szkoda, że nie maja mojego rozmiaru, bałbym się kupować na ślepo. Jedyne co mi w nim przeszkadza to, że estetycznie gorzej wygląda, płaskie ramy bardziej sexy są :). Jesienią/Zima czytałem powinno być więcej rowerów w sklepach, wtedy może będę miał szanse na niższą cenę i więcej testowania.

Mam też pytania co do rozmiaru ramy. Według tabelek powinienem mieć 58 lub 57. Rozumiem, że też warto zobaczyć się przejechać i sprawdzić.

Mihau_ Jeśli Orbea nie jest wybitnie wyluzowana, to jakie modele/marki są wybitnie wylyzowane? Ogólnie mam budżet do tych 10 000 PLN, ale chce go wydać tylko, jeśli to ma sens cena/jakość (w tym też liczę estetykę e.g. płaska rama) w końcu kupuję rower na lata, poprzedni ma ich kilkanaście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukasz wygodnego roweru skup się na stosunku Stack / Reach im wartość wyższa tym potencjalnie rower wygodniejszy bo bardziej wyprostowana sylwetka. Dla przykładu:

salsa fargo pow 1,7 a ta orbea w rozmiarze 57  592/395= 1,5

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, ZielonyBaran napisał:

Jesienią/Zima czytałem powinno być więcej rowerów w sklepach, wtedy może będę miał szanse na niższą cenę i więcej testowania.

Jesienią i zimą to obecny rocznik będzie prawie wyprzedany a nowe dostawy jeszcze nie przyjdą. Branża ma kryzys, nikt nie będzie się towarował przed martwym sezonem. 

42 minuty temu, ZielonyBaran napisał:

Mam też pytania co do rozmiaru ramy. Według tabelek powinienem mieć 58 lub 57.

Potrzebujesz czegoś z efekrywną długością rury poziomej w granicach 570-580 a jak się to będzie nazywało u konkretnego producenta to nie ma znaczenia bo nie ma standaryzacji nazewnictwa. Oczywiście mowa o klasycznej geometrii

47 minut temu, ZielonyBaran napisał:

Mihau_ Jeśli Orbea nie jest wybitnie wyluzowana, to jakie modele/marki są wybitnie wylyzowane?

Marin four corners i merida silex z poprzednich roczników 

Ale to już są skrajności, trzeba być pewnym że właśnie tego się chce bo pozycję podczas jazdy masz jakbyś siedział na kiblu. Moim zdaniem trochę bez sensu kupować to na start, chyba rozsądniej wziąć coś pośredniego, pojeździć trochę i przy kolejnym zakupie być już świadomym w którą stronę iść. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się jeszcze dziś na kilku innych rowerach i jakoś ten H40 mi pasuje jak żaden inny. Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc.

Nie miałem możliwość przejechać się na niektórych modelach, niektóre estetycznie odrzuciłem, pewniej mi jest wydać trochę więcej ale wiedzieć, że rower mi pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Przejechałem się jeszcze dziś na kilku innych rowerach i jakoś ten H40 mi pasuje jak żaden inny. 

Wkręciłeś to sobie chłopie 😆

Różnice pomiędzy większością graveli na rynku w kwestii geometrii są niewielkie, wszystko da się zniwelowac ustawieniami fabrycznych komponentów także sparafrazowałbym to raczej do "H40 pasuje mi tak jak pracownik sklepu wymyślił sobie żeby go ustawić podczas składania", przypadek i tyle. Przy ramach szosowych i gravelowych, gdzie ciało jest w o wiele bardziej wymagającej pozycji każde 0,5 cm ma znaczenie dla komfortu jazdy. Wsiadłeś na jakiś sprzęt gdzie ktoś np. przesunął siodełko o centymetr w tył od optymalnego ustawienia i już to odczujesz. 

Oczywiście, geometria podobna do tej w orbea może być dla ciebie komfortowa ale nie pisz, że żaden inny ci nie pasuje bo to po prostu nieprawda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...