Skocz do zawartości

[Klamkomanetka hydrauliczna] Wyciek? Shimano Tiagra


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Kupiłem klamkomanetki hydrauliczne Tiagra ST-4720.

Na jednej z nich, na plastiku zaznaczonym na czerwono, znalazłem ślady oleju. Cała reszta klamki jest sucha, także pod kapą.

Jak myślicie, jest to wyciek czy po prostu resztki oleju z procesu produkcji?

Olej wytarłem, także na zdjęciu go nie widać.

Jest tam coś, z czego może cieknąć? Klamki nacisnąć nie mogę, bo jest chyba blokada gdy przewód nie jest podłączony.

 

IMG_20240529_114612734_HDR~3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli olej pojawia się w tym miejscu pomimo wycierania, to może być wyciek od strony tłoczka. Osobiście nie spotkałem się z  tym w nowym sprzęcie, ale oczywiście jest to jak najbardziej możliwe. Wyciek może być jeszcze spod odpowietrznika, od strony membrany i przyłącza na kabel. Niemniej diagnoza przez Internet to z reguły kiepska diagnoza 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Nie chce już odpakowywać po raz kolejny, ale olej hydrauliczny po prostu wyłazi z każdej szczeliny. Jakby coś puściło na etapie produkcji, wylało się do środka i teraz pociło.

Tak czy inaczej zgłosiłem reklamację do sprzedawcy i czekam na odpowiedź. Prawdę mówiąc, mocno się zraziłem i nie jestem pewny czy nadal chce brnąć w hydraulikę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ni chcę straszyć ale jedna taka Tiagra też mi się zlała (prawa), ale po około pół roku używania. Po wymianie jest ok i już ponad rok działa bez problemu.

Co mnie zastanawia, że miałeś je zalane. Moje z tego co wiem przyszły puste i dopiero w serwisie przy montażu zalewali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia czy były zalane. Ja kupiłem zestaw z zaciskiem, który niby ma być praktycznie gotowy do użytku. Pewnie stąd olej w środku.

Odesłałem na reklamację. Mam nadzieję że Shimano podejdzie na poważnie do tematu, a nie zacznie kręcić że według nich jest ok.

Jestem tylko mocno zirytowany, bo przez to posypały mi się całe plany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jak cały zestaw, to na 99,99% zalany.

Wydaje mi się, że Shimano nie robi problemów. Ja załatwiałem reklamację przez inny sklep niż kupowałem i mimo zawalenia sprawy przez jednego pracownika i niemiłosiernym wydłużeniu sprawy, to koniec końców dostałem nową sztukę.

Trzeba mieć plan zapasowy, a najlepiej też rower zapasowy ;)
Ja się cieszę, że wymianę napędu w fullu zacząłem od zębatki korby, bo tak bym rozgrzebał połowę napędu i stanął bo nie mogę odkręcić korby. Co mi przypomina, że muszę skoczyć po paczkę z narzędziami do korby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosto z pudełka wszystko było ze sobą połączone, czy klamka oddzielnie od przewodu i zacisku?

Jeżeli przy sprawdzeniu nie ściemniają, to może po prostu ktoś odwalił lewiznę przy montażu i gdzieś pociekło w zakamarki i potem się sączyło.
Ewentualnie to nie był nowy zestaw, a ze zwrotu przez internet i zwracający ubabrał...

Ciężko na odległość coś powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@Krypto.Szosowiec I jak sprawa? Ja też zwątpiłem w swoją konwersję na hydraulikę, bo mi cieknie przy zacisku. Tylko ja kupiłem same klamki Tiagry, oddzielnie przewody i zaciski (Ultegra) bo mam Post Mount. 

Musiałem coś sknocić przy montażu, a nawet sobie kupiłem płaską ósemkę na klucz dynamometryczny, żeby nie poniszczyć klamek//zacisków... 

Do drugiego roweru mam kompletny, zalany GRX, tam jest tylko prosta wymiana bo już jest FM ale mój animusz do samodzielnego grzebania mocno stopniał...  Jakiś rower chcę mieć sprawny... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze trafiłeś, bo właśnie zamontowałem klamki. Dosłownie 5 minut temu wszedłem do domu.

Wszystko wygląda i sprawia wrażenie działającego poprawnie. Dokręcanie nakrętki było nieco stresujące, ale chyba obeszło się bez ofiar. Używałem klucza dynamometrycznego z kluczem PRO.

Jutro lub wieczorem będę odpowietrzał, natomiast będzie to raczej formalnośč, bo układ był mocno wypełniony olejem.

Co nie zmienia faktu, że w szosie układ hydrauliczny to trochę skomplikowana rzecz, ze względu na połączenie z manetką biegów. W MTB jak coś pójdzie nie tak, to wymiana całej klamki to około 15 minut. W szosie nawet wolę nie myśleć, zwłaszcza że u mnie pancerze/ przewody lecą przez stery.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie hydraulika to absolutnie nic strasznego. Po prostu w szosie wiąże się to z dużymi kosztami, jak cokolwiek pójdzie nie tak. Jest to też bardziej skomplikowany proces, bo jest owijka, w większości przypadków przewody w ramie itd. Dodatkowo, Shimano ma to idiotyczne rozwiązanie, że metalowa śruba wkręcana jest w korpus z tworzywa. SRAM według mnie jest dużo lepszy pod tym względem.

W MTB jest znacznie, znacznie prościej i tutaj absolutnie nie ma ani jednego powodu, żeby świadomie iść w hamulce mechaniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Krypto.Szosowiec Zależy jaki zestaw kupisz. Do czarnego roweru kupiłem gotowe, zalane klamki GRX z zaciskami. Ten ma standard FL.

W żółtym musiałem rzeźbić bo jest PM. Adapter Woolftootha nie pasował, bo Marin dodał przy przednim hamulcu taki fantazyjny, aluminiowy radiator, będący jednocześnie elementem konstrukcyjnym widelca, więc usunąć się nie da. A ten element "gryzł" się z adapterem - ten nie siadał na płasko, musiałbym jakieś podkładki dystansowe dawać a to by przesunęło klocki względem tarczy.

Ewentualnie pilnikiem zbezcześcić ten element, a jest on lakierowany. Coś mi mówi, że się w tym momencie krzywisz z niesmakiem ;) 

Wreszcie - iść w zaciski PM. Ktoś polecił mi Ultegrę BR-S785 (piszę z pamięci). Kupiłem zestawy. Do tego trafiłem klamki Tiagry w fajnej cenie, sprawdziłem jakie przewody itp.

Potem to wszystko skręcałem sam - największy stres był przy wkręcaniu śruby zagniatającej oliwkę - łatwo klamki uszkodzić. Stąd ta nakładka na klucz dynamometryczny, pewnie o tej samej piszemy.

No i coś poszło nie tak - przód słabo hamuje, tarcza wyje - po powrocie z Mazur obejrzałem, wytarłem, odtłuściłem. Jazda próbna, hamowanie niemal wyłącznie przodem, wracam - wszystko mokre, więc koniec złudzeń, że to był tylko bałagan po montażu. Coś sknociłem, niestety :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wkręcanie śruby ( nakrętki?) która zgniata oliwkę w klamce, to krytyczny moment. Też używam tego płaskiego klucza z kluczem dynamometrycznym.

Co do Twojego problemu, nie koniecznie musiałeś coś zrobić źle. Shimano mają tendencję do przeciekania przy uszczelkach tłoczków. Może akurat trafiłeś wadliwy egzemplarz. Koledze kiedyś w MTB hamulec kompletnie puścił dosłownie po jednej czy dwóch jazdach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...