Krypto.Szosowiec Napisano 29 Maja Udostępnij Napisano 29 Maja Hej, Kupiłem klamkomanetki hydrauliczne Tiagra ST-4720. Na jednej z nich, na plastiku zaznaczonym na czerwono, znalazłem ślady oleju. Cała reszta klamki jest sucha, także pod kapą. Jak myślicie, jest to wyciek czy po prostu resztki oleju z procesu produkcji? Olej wytarłem, także na zdjęciu go nie widać. Jest tam coś, z czego może cieknąć? Klamki nacisnąć nie mogę, bo jest chyba blokada gdy przewód nie jest podłączony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 29 Maja Autor Udostępnij Napisano 29 Maja Wygląda na to, że olej pochodzi z tego "pierścienia" z przodu pod kapą. Wytarłem wszystko dokładnie i sprawdzę za jakiś czas. Mam nadzieję że to wina niechlujnego montażu, a nie wyciek w nowej manetce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 29 Maja Autor Udostępnij Napisano 29 Maja To jednak nie z pierścienia, natomiast pora pozbyć się złudzeń. Tak wygląda klamka po 30 minutach od wytarcia oleju, używając nawet patyczka żeby osuszyć ten otwór. W innych miejscach także widać zapocenie. @Punkxtr spotkałeś się z takim problemem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 30 Maja Udostępnij Napisano 30 Maja Jeśli olej pojawia się w tym miejscu pomimo wycierania, to może być wyciek od strony tłoczka. Osobiście nie spotkałem się z tym w nowym sprzęcie, ale oczywiście jest to jak najbardziej możliwe. Wyciek może być jeszcze spod odpowietrznika, od strony membrany i przyłącza na kabel. Niemniej diagnoza przez Internet to z reguły kiepska diagnoza 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 31 Maja Autor Udostępnij Napisano 31 Maja Niestety zorientowałem się że wyciek jest większy niż sądziłem. Nie dość że wszystkie otwory cały czas się "pocą", to jeszcze zauważyłem że papierowy worek z klamką był nasiąknięty olejem. Tak czy inaczej, zgłaszam reklamację do sklepu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja Ale olej do hydrauliki? Jeśli poci się wszędzie to membrana ma problem ze szczelnością albo instalacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 31 Maja Autor Udostępnij Napisano 31 Maja Tak. Nie chce już odpakowywać po raz kolejny, ale olej hydrauliczny po prostu wyłazi z każdej szczeliny. Jakby coś puściło na etapie produkcji, wylało się do środka i teraz pociło. Tak czy inaczej zgłosiłem reklamację do sprzedawcy i czekam na odpowiedź. Prawdę mówiąc, mocno się zraziłem i nie jestem pewny czy nadal chce brnąć w hydraulikę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja Ni chcę straszyć ale jedna taka Tiagra też mi się zlała (prawa), ale po około pół roku używania. Po wymianie jest ok i już ponad rok działa bez problemu. Co mnie zastanawia, że miałeś je zalane. Moje z tego co wiem przyszły puste i dopiero w serwisie przy montażu zalewali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 31 Maja Autor Udostępnij Napisano 31 Maja Nie mam pojęcia czy były zalane. Ja kupiłem zestaw z zaciskiem, który niby ma być praktycznie gotowy do użytku. Pewnie stąd olej w środku. Odesłałem na reklamację. Mam nadzieję że Shimano podejdzie na poważnie do tematu, a nie zacznie kręcić że według nich jest ok. Jestem tylko mocno zirytowany, bo przez to posypały mi się całe plany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 31 Maja Udostępnij Napisano 31 Maja Ok jak cały zestaw, to na 99,99% zalany. Wydaje mi się, że Shimano nie robi problemów. Ja załatwiałem reklamację przez inny sklep niż kupowałem i mimo zawalenia sprawy przez jednego pracownika i niemiłosiernym wydłużeniu sprawy, to koniec końców dostałem nową sztukę. Trzeba mieć plan zapasowy, a najlepiej też rower zapasowy Ja się cieszę, że wymianę napędu w fullu zacząłem od zębatki korby, bo tak bym rozgrzebał połowę napędu i stanął bo nie mogę odkręcić korby. Co mi przypomina, że muszę skoczyć po paczkę z narzędziami do korby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 31 Maja Autor Udostępnij Napisano 31 Maja Z rowerem zapasowym się pomyśli Na szczęście doświadczenie mnie nauczyło, że nie rusza się nic, póki nie ma się pewności że zadziała. Szkoda, bo akurat miałbym tydzień żeby na spokojnie pogrzebać, a w najlepsze miesiące jeździć z nowym zestawem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 8 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca Shimano odrzuciło reklamację. Zrobili test przepływu oleju, skoku dźwigni, trzymania ciśnienia przez 24h itd. Pisząc krótko, klamka wygląda na sprawną. Pytanie tylko, skąd ten olej w opakowaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 8 Czerwca Udostępnij Napisano 8 Czerwca Prosto z pudełka wszystko było ze sobą połączone, czy klamka oddzielnie od przewodu i zacisku? Jeżeli przy sprawdzeniu nie ściemniają, to może po prostu ktoś odwalił lewiznę przy montażu i gdzieś pociekło w zakamarki i potem się sączyło. Ewentualnie to nie był nowy zestaw, a ze zwrotu przez internet i zwracający ubabrał... Ciężko na odległość coś powiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 8 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca Klamka była oddzielnie. Raczej nie wciskają kitu, bo dostałem cały raport co było wykonane. Myślę że by nie ryzykowali reputavji dla klamki za 500 zł w detalu. No nic. Wróci to zobaczymy. Mam nadzieję że problemów nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 27 Czerwca Udostępnij Napisano 27 Czerwca @Krypto.Szosowiec I jak sprawa? Ja też zwątpiłem w swoją konwersję na hydraulikę, bo mi cieknie przy zacisku. Tylko ja kupiłem same klamki Tiagry, oddzielnie przewody i zaciski (Ultegra) bo mam Post Mount. Musiałem coś sknocić przy montażu, a nawet sobie kupiłem płaską ósemkę na klucz dynamometryczny, żeby nie poniszczyć klamek//zacisków... Do drugiego roweru mam kompletny, zalany GRX, tam jest tylko prosta wymiana bo już jest FM ale mój animusz do samodzielnego grzebania mocno stopniał... Jakiś rower chcę mieć sprawny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 27 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca Dobrze trafiłeś, bo właśnie zamontowałem klamki. Dosłownie 5 minut temu wszedłem do domu. Wszystko wygląda i sprawia wrażenie działającego poprawnie. Dokręcanie nakrętki było nieco stresujące, ale chyba obeszło się bez ofiar. Używałem klucza dynamometrycznego z kluczem PRO. Jutro lub wieczorem będę odpowietrzał, natomiast będzie to raczej formalnośč, bo układ był mocno wypełniony olejem. Co nie zmienia faktu, że w szosie układ hydrauliczny to trochę skomplikowana rzecz, ze względu na połączenie z manetką biegów. W MTB jak coś pójdzie nie tak, to wymiana całej klamki to około 15 minut. W szosie nawet wolę nie myśleć, zwłaszcza że u mnie pancerze/ przewody lecą przez stery. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 27 Czerwca Udostępnij Napisano 27 Czerwca No cóż, kiedyś regulacja przerzutek wydawała się magią Trzeba się zaprzyjaźnić z hydrauliką... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 27 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca Ogólnie hydraulika to absolutnie nic strasznego. Po prostu w szosie wiąże się to z dużymi kosztami, jak cokolwiek pójdzie nie tak. Jest to też bardziej skomplikowany proces, bo jest owijka, w większości przypadków przewody w ramie itd. Dodatkowo, Shimano ma to idiotyczne rozwiązanie, że metalowa śruba wkręcana jest w korpus z tworzywa. SRAM według mnie jest dużo lepszy pod tym względem. W MTB jest znacznie, znacznie prościej i tutaj absolutnie nie ma ani jednego powodu, żeby świadomie iść w hamulce mechaniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 27 Czerwca Udostępnij Napisano 27 Czerwca Słabym punktem tego łajna jest zbiornik wyrównawczy i membrana . Lubi pęknąć i jest to raczej problem bo S oferuje membrany jako część zamienną. Mocowanie pokrywy jest dość nietypowe jak na heble hydro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 28 Czerwca Udostępnij Napisano 28 Czerwca @Krypto.Szosowiec Zależy jaki zestaw kupisz. Do czarnego roweru kupiłem gotowe, zalane klamki GRX z zaciskami. Ten ma standard FL. W żółtym musiałem rzeźbić bo jest PM. Adapter Woolftootha nie pasował, bo Marin dodał przy przednim hamulcu taki fantazyjny, aluminiowy radiator, będący jednocześnie elementem konstrukcyjnym widelca, więc usunąć się nie da. A ten element "gryzł" się z adapterem - ten nie siadał na płasko, musiałbym jakieś podkładki dystansowe dawać a to by przesunęło klocki względem tarczy. Ewentualnie pilnikiem zbezcześcić ten element, a jest on lakierowany. Coś mi mówi, że się w tym momencie krzywisz z niesmakiem Wreszcie - iść w zaciski PM. Ktoś polecił mi Ultegrę BR-S785 (piszę z pamięci). Kupiłem zestawy. Do tego trafiłem klamki Tiagry w fajnej cenie, sprawdziłem jakie przewody itp. Potem to wszystko skręcałem sam - największy stres był przy wkręcaniu śruby zagniatającej oliwkę - łatwo klamki uszkodzić. Stąd ta nakładka na klucz dynamometryczny, pewnie o tej samej piszemy. No i coś poszło nie tak - przód słabo hamuje, tarcza wyje - po powrocie z Mazur obejrzałem, wytarłem, odtłuściłem. Jazda próbna, hamowanie niemal wyłącznie przodem, wracam - wszystko mokre, więc koniec złudzeń, że to był tylko bałagan po montażu. Coś sknociłem, niestety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 28 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca Tak, wkręcanie śruby ( nakrętki?) która zgniata oliwkę w klamce, to krytyczny moment. Też używam tego płaskiego klucza z kluczem dynamometrycznym. Co do Twojego problemu, nie koniecznie musiałeś coś zrobić źle. Shimano mają tendencję do przeciekania przy uszczelkach tłoczków. Może akurat trafiłeś wadliwy egzemplarz. Koledze kiedyś w MTB hamulec kompletnie puścił dosłownie po jednej czy dwóch jazdach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 28 Czerwca Udostępnij Napisano 28 Czerwca Wczoraj zmówiłem zapasowe zaciski, wolę mieć nawet nadmiarowe części przed weekendem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 28 Czerwca Udostępnij Napisano 28 Czerwca Odkręć przewód przy zacisku i zobacz jak wygląda baryłka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 28 Czerwca Udostępnij Napisano 28 Czerwca Tak zrobię ale najpierw wyjmę klocki i obejrzę tłoczki. Szkoda oliwki, jak cieknie tłoczek.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 28 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2 godziny temu, spidelli napisał: Wczoraj zmówiłem zapasowe zaciski, wolę mieć nawet nadmiarowe części przed weekendem To jest dobra praktyka, tylko potem czasami zostaje stos nowych części Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.