pazdziochhh Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Witam, chciałbym was prosic o dobór koła 28 cali do roweru turystycznego, moja masa własna 125 kg W listopadzie 2023 kupiłem na allegro koło Nexelo Crosscountry 29 , 622x20, przejechałem na tym kole moze z 500 km, jednak juz 5 razy pękła mi sprycha po stronie napedowej, za kazdym razem na prostej, nigdy nie miałem takiego problemu. Zastanawiam sie czy kupic kolejne całe koło, czy złożyć cos samemu ? mam ze starego koła dobra piaste Deore pod centerlock, co wybrac całe koło, czy może kupic lepszą obrecz i szprychy ? Koło Nexelo oddaje na gwarancji. Licze na waszą pomoc i porady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Składać 36 szprych ( 32 też się nada, ale 36 jest po prostu lepsze ) szpyrchy 2.3mm, nie cieniowane na stronę napędu szprychy 2.0mm, nie cienowanie na stronę tarczy obręcz rodem z MTB też się przyda, ale generalnie to wszystko z okolic 600+g da radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pazdziochhh Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja Możesz podać model jakiejś konkretnej obręczy oraz szprych. Kompletnie nie znam się na obreczach i szprychach rozumiem że starą piastę mogę wykorzystać? Jest ona pod 36 szprych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Starą piastę możesz wykorzystać. Szprychy - po prostu trzymaj się tego wymiaru co podałem, nie ma tu filozofii. Sapim robi szprychy 2.3mm z nyplami które pasują do normalnych obręczy. Obręcz też nie jest filozofią - jeżeli wazy ~600+g lub ma przynajmniej certyfikat pod e-biki to da radę. To czy to accent, remerx czy DT nie ma większego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pazdziochhh Napisano 29 Maja Autor Udostępnij Napisano 29 Maja obrecz na oku mam taką https://allegro.pl/oferta/obrecz-rowerowa-dt-swiss-545d-e-bike-36h-26-x-21-14891975386 choc troche czerwone akcenty nie pasuja mi do kolorystyki roweru jest tez druga https://allegro.pl/oferta/obrecz-do-elektryka-dt-swiss-dt-u-623-db-29-25-32l-15062830318 ale ona juz ma 32 otwory, a nie znalazłem wersji na 36 otworów, jednak chcialbym wykorzystac piaste. A co do szprych to jak poprawnie dobrac dlugosc na podstawie modelu piasty ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 29 Maja Udostępnij Napisano 29 Maja 545d to bardzo dobra obręcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pazdziochhh Napisano 29 Maja Autor Udostępnij Napisano 29 Maja Miedzy 545d a U 623 jest duza różnica wagi, ale chyba nie ma co przesadzac z tą wagą obreczy. WIdze ze na stronie sapim jest kalkulator szprych, bede musiał stara piaste zdemontowac i wymierzyć wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pazdziochhh Napisano 1 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca W dniu 29.05.2024 o 09:04, uzurpator napisał: 545d to bardzo dobra obręcz. aktualną piaste mama SHIMANO FH-M595 na 32 szprychy, czyli wybiore Obręcz do elektryka DT Swiss DT U 623, tylko ciagle mam problem z odpowiednim doborem szprych. Ile kosztuje zaplecenie koła ? jakies orientacyjne ceny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 1 Czerwca Udostępnij Napisano 1 Czerwca Nie wiem ile kosztuje zaplot, bo od lat robię to sobie sam Od doboru długości szprych są kalkulatory - ja polecam kalkulator QBP: https://spokecalculator.qbp.com/spokecalculator/ bo on daje wyniki z kilku innych kalkulatorów do porównania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 1 Czerwca Udostępnij Napisano 1 Czerwca W dniu 29.05.2024 o 09:00, pazdziochhh napisał: obrecz na oku mam taką https://allegro.pl/oferta/obrecz-rowerowa-dt-swiss-545d-e-bike-36h-26-x-21-14891975386 choc troche czerwone akcenty nie pasuja mi do kolorystyki roweru jest tez druga https://allegro.pl/oferta/obrecz-do-elektryka-dt-swiss-dt-u-623-db-29-25-32l-15062830318 ale ona juz ma 32 otwory, a nie znalazłem wersji na 36 otworów, jednak chcialbym wykorzystac piaste. Dobra ale w temacie jest że 28" a ta 545d z linku to jest jak czytam 26" rzuć okiem na rafki dartmoora - nie twierdze że są lepsze od DT ale jest to dodatkowa opcja ewentualnie mach1 W krakowskim koło-koła zaplot kosztuje 80 zeta (nie ma w tym szprych ani nypli) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
damian134415 Napisano 11 Czerwca Udostępnij Napisano 11 Czerwca W dniu 1.06.2024 o 15:26, pazdziochhh napisał: aktualną piaste mama SHIMANO FH-M595 na 32 szprychy, czyli wybiore Obręcz do elektryka DT Swiss DT U 623, tylko ciagle mam problem z odpowiednim doborem szprych. Ile kosztuje zaplecenie koła ? jakies orientacyjne ceny I na czym finalnie stanęło? Jaki zestaw wziąłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pazdziochhh Napisano 11 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca No właśnie dopiero na dniach zamawiał , ale bede zamawiał obrecz DT Swiss DT U 623 DB 29" 25 32L, szprychy 2,3 mm Sapim Leader, piaste zostawie swoją ze starego koła ale oddam obrecz i piaste do gościa co naprawia rowery , wymierzy mi długosc szprych, zamówie a później zaplecie koło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 11 Czerwca Udostępnij Napisano 11 Czerwca Szprychy 2,3mm tylko na stronę napędu. To ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pazdziochhh Napisano 11 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 11 Czerwca Dlaczego tylko na stronę napędową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 11 Czerwca Udostępnij Napisano 11 Czerwca W skrócie - aby kompensować różnice naprężenia szprych wynikające z róznych kątów szprych w kole. Jak zrobisz tylne koło na szprychach tego samego kalibru to bardziej stroma strona będzie przenosić całe obciążenie. Jezeli na stronę napędu idą szprychy 2.3, to na drugą powinno się dać 2.0 lub nawet 1.8mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 11 Czerwca Udostępnij Napisano 11 Czerwca (edytowane) Przy założeniu, że kołnierze piasty są równej wysokości, a obręcz jest symetryczna, kąty pochylenia szprychy po stronie napędowej i hamulcowej są istotnie różne. By siły ciągnące obręcz się wzajemnie znosiły, szprychy po stronie napędowej muszą być mocniej naciągnięte. Dając grubszą szprychę po stronie bardziej naciągniętej uzyskuje się bardziej równomierne naprężenie przekroju po lewej i prawej. Mam w domu koła, w których obręcze są asymetryczne, a geometria piast tak dobrana, że długości szprych z prawej i lewej są równe. Są też piasty, gdzie jeden kołnierz jest wyższy, a drugi niższy i przy odpowiednio dobranej obręczy też uzyska się równe szprychy, a więc i równe naprężenia. Taki układ w branży zwykło się nazywać "zero dish". Uczciwy koszt zaplotu to 80-100zł za koło. Edytowane 11 Czerwca przez KSikorski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 11 Czerwca Udostępnij Napisano 11 Czerwca 1 minutę temu, KSikorski napisał: Przy założeniu, że kołnierze piasty są równej wysokości, a obręcz jest symetryczna, kąty pochylenia szprychy po stronie napędowej i hamulcowej są istotnie różne. Jedyne co tak naprawdę ma znaczenie, to kąty pod jakimi wychdzą szprychy. Rozmiary kołnierzy, w graniach tego co jest na rynku, nie mają akurat żadnego znaczenia. Ale offsetowe obręcze - rzeczywiście tak. Ale to jest porno dla masochistów. Praktyka jest taka, że na stronę napędu dajemy szprychy oczko grubsze niż na drugą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.