abra Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Poradzicie, które z tych dwóch kompletów hamulców wybrać, bo się zdezorientowałem. Ważę 75kg, tarcze mam 203, jeżdżę intensywnie po górach xc i enduro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja (edytowane) M6120 ze względu na lepszą modulację. Jeśli użyjesz metalicznych klocków to będzie to fajnie hamować. Edytowane 28 Maja przez Rumcajs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olo850 Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Nie miałem bezpośredniego porównania, ale moim zdaniem Deore nic nie brakuje pod względem skuteczności/siły/modulacji przy podobnej wadze i zastosowaniu. Jeżeli celowo porównujesz dwutłokowy do czterotłokowego, to bierz czterotłokowe deorki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja Trochę celowo porównuję bo cenowo dość podobna półka. Bardziej podoba mi się rozwiązanie XT BR-M8100 bo ma śruby do ręcznej regulacji klamki i mocowanie klocków na imbusik a nie te durne zawleczki. No ale właśnie BR-M6120 jest czterotłokowy czyli chyba lepiej. Ale czy czterotłokowy to nie także 2x większe prawdopodobieństwo usterek (wycieki, blokowanie się tłoczków)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Konstrukcyjnie, to wielkich różnic nie ma, oprócz tego o czym już wspomniałeś. Nie jestem pewny, czy XT dodatkowo nie ma regulacji Free Stroke. Widzę że Deore mają już nawet ceramiczne tłoczki, co dodatkowo zmniejsza różnicę jeżeli chodzi o jakość. Pytanie tylko, czy są tej samej średnicy. Jeżeli masz budżet to bierz XT. Miałem kilka komponentów z tej grupy i raczej nigdy nie byłem szczególnie zawiedziony. O Deore już tego w 100% powiedzieć nie mogę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja (edytowane) https://allegro.pl/oferta/hamulce-tarczowe-shimano-deore-xt-br-m8100-zestaw-14128722361 https://allegro.pl/oferta/hamulce-tarczowe-shimano-deore-br-m6120-4-tloczkowe-komplet-15620725380 Hamulce tarczowe Shimano DEORE XT BR-M8100 zestaw 769zł Hamulce tarczowe Shimano DEORE BR-M6120 4 tłoczkowe komplet 799zł więc różnica cenowa kosmetyczna. Budżet jest na każde z nich, szukam i zbieram argumenty do podjęcia decyzji, który z tych typów wybrać. XT ma free stroke Edytowane 28 Maja przez abra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Musi się wypowiedzieć ktoś odnośnie siły hamowania. Jeżeli jest na podobnym poziomie, nawet bym się nie zastanawiał i brał XT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Osobiście raczej przy obecnym wyborze nie wchodził bym w dwa tłoczki. Mam te XT i z metalicznymi klockami czy to od Shimano czy EBC są bardzo wystarczające. Trzeba nie umieć hamować albo robić naprawdę fest długie przy dużej masie zjazdy by poczuć jakąś znaczącą różnicę. Klamek nie stawia się często albo raz i tyle a zawleczka bywa upierdliwa jak jest opcja wymiany kloców w terenie. Przy metalikach to raczej nie realne. Co do klocków ceramicznych to żadne mi nie padły a moja teoria jest taka, że sypią się w większości bo ktoś partaczy przy nich robotę i tyle. Nie ma się czym przejmować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja Nie bardzo rozumiem. Piszesz żeby nie wchodzić w 2 tłoczki ale ten XT właśnie ma 2 tłoczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Jedyny sensowny test hamulców jaki znam jest tutaj: https://enduro-mtb.com/en/best-mtb-disc-brake-can-buy/ Z tym, że są tam tylko 4 tłoczkowe shimano. Testy "bo mi się tak wydaje" są warte zero. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Z mojej strony tak: Posiadam: Hayes Dominion A4, XT M8120 w drugim rowerze. Posiadałem: Sram Code, XT M8000, SLX M7120, Shigurę. Z tych wszystkich, nigdy nie wróciłbym do XT M8000 ze względu na ich nerwowość i po prostu doceniłem przyrost modulacji w 4 tłoczkach shimano względem 2 tłoczkowych modeli. Dlatego właśnie stoję za Deore a nie za Xt . A jak już jednak się będziesz decydować na 2 tłoczki, to uważam, że nie ma sensu płacić za XT, SLX oferują dokładnie to samo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja Cena jest mocno zróżnicowana w zależności od modelu SLX. I SLX nie mają Free Stroke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Freestroke który nic nie daje 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Konstrukcyjnie różnic pomiędzy BR-M6120 i BR-M8120 brak - te same średnice tłoczków w zacisku, te same średnice tłoczków w klamkach, takie samo przełożenie ruchu klamki na ruch tłoczków w klamkach, te same przewody, ten sam materiał tłoczków w zaciskach, można założyć te same klocki i używać tych samych tarcz. Siła hamowania jest taka sama między jednym i drugim czyli czysto teoretycznie 16% większa niż w typowych 2-tłoczkowych zaciskach XT (M8100) i 28% większa niż w przypadku dwutłoczkowych Deore (M6100) 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja Godzinę temu, Rumcajs. napisał: Freestroke który nic nie daje Hmm. Dlaczego tak sądzisz? Ja się własnie zastanawiałem że ten system faktycznie może być użyteczny, no ale kompletnie nie miałem do czynienia. Producent tak opisuje, co nie całkiem rozumiem : Technologia Free Stroke pozwala regulować odległość od początkowej pozycji dźwigni do punktu styku okładzin. Dzięki temu można dostosować ją do rozmiaru dłoni, typu jazdy oraz indywidualnych preferencji każdego rowerzysty. O jaki punkt styku okładzin chodzi? Styku z tarczą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja No sądzę tak może dlatego, że miałem z nim do czynienia? . Chodzi o punkt styku z tarczą ale ta regulacja jest tak nieprzewidywalna, że jest po prostu bez sensu, ustawisz tłoczki bliżej tarczy albo wstawisz grubszą i już masz co innego. I osobiście wolę mieć większy odstęp od tarczy a freestroke umożliwia w teorii zbliżenie jeśli ktoś ma taką fantazję. Więc dla mnie to bezużyteczna funkcja. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Freestroke jest fabrycznie wkręcony maksymalnie, to jest ustawiony na kontakt z tarczą przy małym przemieszczeniu klamki. Wykręcając tę regulację wydłuża się skok klamki potrzebny by klocki doznały kontaktu z tarczą. Jakiś sens to ma jak się chce by w zestawie nowy klocek-nowa tarcza hamulce łapały podobnie jak przy zestawie zużyty klocek i zużyta tarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja Właśnie o to miałem zapytać. Czy regulacja odsunięcia od punktu styku większa niż "typowa" też jest możliwa? Bo czasami zdarza się, że tak się układa jeden tłoczków z klockiem, że coś tam popiskuje lub dzwoni snując się po tarczy na luzie. No i denerwuje. Gdyby go w takiej sytuacji odsunąć żeby dźwięki uciszyć to nie byłoby złe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja (edytowane) @KSikorskiTłoczki wysuwają się wraz ze zużyciem klocków, nie ma to sensu @abraTo jest tak, że podczas motażu/zakładania nowych okładzin/odpowietrzania ustawiasz free na max wykręcony a później dokręczasz go wedle uznania. Edytowane 28 Maja przez Rumcajs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja @Rumcajs. Ok, ale gdyby potem w trakcie eksploatacji, któryś coś tam trochę zaczął hałasować po tarczy, to można skorygować i ciut odsunąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja 29 minut temu, Rumcajs. napisał: @KSikorskiTłoczki wysuwają się wraz ze zużyciem klocków, nie ma to sensu Tak, ale nie w taki sposób by zawsze było identyczne łapanie klamki. Niemniej zgadzam się, że to bez sensu. w klamkach deore tłoczek jest zablokowany stalowym segerem, natomiast w tych z freestroke (slx, xt) jest blokowany plastikową ramką, którą ustala śruba regulacyjna... wolę seger. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja (edytowane) @abraW teorii tak niby da się skorygorwać, ale kogo zapytasz to każdy ci powie, że free tak działa, że nie działa Edytowane 28 Maja przez Rumcajs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja 48 minut temu, abra napisał: @Rumcajs. Ok, ale gdyby potem w trakcie eksploatacji, któryś coś tam trochę zaczął hałasować po tarczy, to można skorygować i ciut odsunąć? Praktyka jest taka że jakość shimano jest wybitnie losowa. Możesz kupić nowy hebel i tłoczki nie będą chodziły równo, możesz mieć używany x czasu któreś zaczną chodzić nierówno. Może być tak że nawet jeśli rozbierzesz zacisk i zrobisz czyszczenie wszystkiego to chodzić równo nie będzie. Ja przestałem zwracać uwagę na minimalne przydźwięki co praktycznie uwolniło mnie od problemu. Każdy nowy hamulec i zacisk który zakładam najpierw serwisuję składając go na smar silikowowy do tłoczków. Ten zabieg utrzymuje przy życiu zaciski dłużej niż w stanie fabrycznym i do tej pory nie miałem żadnego reklamacyjnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abra Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja No to dalej nie wiem które kupić 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Jeśli masz wybór M6120 czy M8100 to te pierwsze będą pod każdym względem lepsze. Niemniej jednak w PL bandyckie ceny na te produkty. Mamy najdroższe szpeje rowerowe na całym świecie chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.