Skocz do zawartości

[hamulce wybór] Shimano Deore XT BR-M8100 vs Deore BR-M6120


abra

Rekomendowane odpowiedzi

Nie miałem bezpośredniego porównania, ale moim zdaniem Deore nic nie brakuje pod względem skuteczności/siły/modulacji przy podobnej wadze i zastosowaniu. Jeżeli celowo porównujesz dwutłokowy do czterotłokowego, to bierz czterotłokowe deorki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę celowo porównuję bo cenowo dość podobna półka. Bardziej podoba mi się rozwiązanie XT BR-M8100 bo ma śruby do ręcznej regulacji klamki i mocowanie klocków na imbusik a nie te durne zawleczki. No ale właśnie BR-M6120 jest czterotłokowy czyli chyba lepiej. Ale czy czterotłokowy to nie także 2x większe prawdopodobieństwo usterek (wycieki, blokowanie się tłoczków)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcyjnie, to wielkich różnic nie ma, oprócz tego o czym już wspomniałeś. Nie jestem pewny, czy XT dodatkowo nie ma regulacji Free Stroke.

Widzę że Deore mają już nawet ceramiczne tłoczki, co dodatkowo zmniejsza różnicę jeżeli chodzi o jakość. Pytanie tylko, czy są tej samej średnicy.

Jeżeli masz budżet to bierz XT. Miałem kilka komponentów z tej grupy i raczej nigdy nie byłem szczególnie zawiedziony. O Deore już tego w 100% powiedzieć nie mogę.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

https://allegro.pl/oferta/hamulce-tarczowe-shimano-deore-xt-br-m8100-zestaw-14128722361

https://allegro.pl/oferta/hamulce-tarczowe-shimano-deore-br-m6120-4-tloczkowe-komplet-15620725380

Hamulce tarczowe Shimano DEORE XT BR-M8100 zestaw 769zł

Hamulce tarczowe Shimano DEORE BR-M6120 4 tłoczkowe komplet  799zł
więc różnica cenowa kosmetyczna. Budżet jest na każde z nich, szukam i zbieram argumenty do podjęcia decyzji, który z tych typów wybrać.

XT ma free stroke

 

Edytowane przez abra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście raczej przy obecnym wyborze nie wchodził bym w dwa tłoczki. Mam te XT i z metalicznymi klockami czy to od Shimano czy EBC są bardzo wystarczające. Trzeba nie umieć hamować albo robić naprawdę fest długie przy dużej masie zjazdy by poczuć jakąś znaczącą różnicę. Klamek nie stawia się często albo raz i tyle a zawleczka bywa upierdliwa jak jest opcja wymiany kloców w terenie. Przy metalikach to raczej nie realne. Co do klocków ceramicznych to żadne mi nie padły a moja teoria jest taka, że sypią się w większości bo ktoś partaczy przy nich robotę i tyle. Nie ma się czym przejmować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony tak: 

Posiadam:

Hayes Dominion A4, XT M8120 w drugim rowerze. 

Posiadałem: 

Sram Code, XT M8000, SLX M7120, Shigurę. 

Z tych wszystkich, nigdy nie wróciłbym do XT M8000 ze względu na ich nerwowość i po prostu doceniłem przyrost modulacji w 4 tłoczkach shimano względem 2 tłoczkowych modeli. Dlatego właśnie stoję za Deore a nie za Xt ;)

A jak już jednak się będziesz decydować na 2 tłoczki, to uważam, że nie ma sensu płacić za XT, SLX oferują dokładnie to samo. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcyjnie różnic pomiędzy BR-M6120 i BR-M8120 brak - te same średnice tłoczków w zacisku, te same średnice tłoczków w klamkach, takie samo przełożenie ruchu klamki na ruch tłoczków w klamkach, te same przewody, ten sam materiał tłoczków w zaciskach, można założyć te same klocki i używać tych samych tarcz. Siła hamowania jest taka sama między jednym i drugim czyli czysto teoretycznie 16% większa niż w typowych 2-tłoczkowych zaciskach XT (M8100) i 28% większa niż w przypadku dwutłoczkowych Deore (M6100)

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rumcajs. napisał:

Freestroke który nic nie daje ;)

Hmm. Dlaczego tak sądzisz? Ja się własnie zastanawiałem że ten system faktycznie może być użyteczny, no ale kompletnie nie miałem do czynienia. Producent tak opisuje, co nie całkiem rozumiem :

Technologia Free Stroke pozwala regulować odległość od początkowej pozycji dźwigni do punktu styku okładzin. Dzięki temu można dostosować ją do rozmiaru dłoni, typu jazdy oraz indywidualnych preferencji każdego rowerzysty.

O jaki punkt styku okładzin chodzi? Styku z tarczą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sądzę tak może dlatego, że miałem z nim do czynienia? ;)

Chodzi o punkt styku z tarczą ale ta regulacja jest tak nieprzewidywalna, że jest po prostu bez sensu, ustawisz tłoczki bliżej tarczy albo wstawisz grubszą i już masz co innego. I osobiście wolę mieć większy odstęp od tarczy a freestroke umożliwia w teorii zbliżenie jeśli ktoś ma taką fantazję. Więc dla mnie to bezużyteczna funkcja. 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Freestroke jest fabrycznie wkręcony maksymalnie, to jest ustawiony na kontakt z tarczą przy małym przemieszczeniu klamki.
Wykręcając tę regulację wydłuża się skok klamki potrzebny by klocki doznały kontaktu z tarczą.
Jakiś sens to ma jak się chce by w zestawie nowy klocek-nowa tarcza hamulce łapały podobnie jak przy zestawie zużyty klocek i zużyta tarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to miałem zapytać. Czy regulacja odsunięcia od punktu styku większa niż "typowa" też jest możliwa? Bo czasami zdarza się, że tak się układa jeden tłoczków z klockiem, że coś tam popiskuje lub dzwoni snując się po tarczy na luzie. No i denerwuje. Gdyby go w takiej sytuacji odsunąć żeby dźwięki uciszyć to nie byłoby złe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Rumcajs. napisał:

@KSikorskiTłoczki wysuwają się wraz ze zużyciem klocków, nie ma to sensu

Tak, ale nie w taki sposób by zawsze było identyczne łapanie klamki. Niemniej zgadzam się, że to bez sensu. w klamkach deore tłoczek jest zablokowany stalowym segerem, natomiast w tych z freestroke (slx, xt) jest blokowany plastikową ramką, którą ustala śruba regulacyjna... wolę seger.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, abra napisał:

@Rumcajs. Ok, ale gdyby potem w trakcie eksploatacji, któryś coś tam trochę zaczął hałasować po tarczy, to można skorygować i ciut odsunąć?

Praktyka jest taka że jakość shimano jest wybitnie losowa. Możesz kupić nowy hebel i tłoczki nie będą chodziły równo, możesz mieć używany x czasu któreś zaczną chodzić nierówno. Może być tak że nawet jeśli rozbierzesz zacisk i zrobisz czyszczenie wszystkiego to chodzić równo nie będzie. 

Ja przestałem zwracać uwagę na minimalne przydźwięki co praktycznie uwolniło mnie od problemu. 

Każdy nowy hamulec i zacisk który zakładam najpierw serwisuję składając go na smar silikowowy do tłoczków. Ten zabieg utrzymuje przy życiu zaciski dłużej niż w stanie fabrycznym i do tej pory nie miałem żadnego reklamacyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...