gierallegro Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja Witam. Mam pytanie do znawców rowerów szosowych. Oglądałem rower ktm revelator Alto pro i zastanawiam się czy jest to rower bardziej wyścigowy czy też endurace? Ma to być moja pierwsza szosa i chce coś bardziej na długie wypady. https://mocnerowery.pl/rowery-tradycyjne/ktm-revelator-alto-pro-21.html?v=7235 Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja Cytat Oglądałem rower ktm revelator Alto pro i zastanawiam się czy jest to rower bardziej wyścigowy czy też endurace? Ale to nie jest kwestia zastanawiania tylko twardych danych. BTW każdemu wygodnie na czym innym i to, że akurat ten ktm ma agresywną geometrię nie oznacza, że będziesz się na nim czuł niekomfortowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja Geometria w kierunku Race. Co do tego czy będzie wygodnie, to jak wyżej. Ja kiedyś miałem szosę Race i robiłem nią regularnie po 50- 70 km ze średnią po 30 km/h. Nie było problemu, czasami tylko rozciągnąłem plecy i tyle. Od kiedy zacząłem pracę zdalną, kompletnie się zasiedziałem i aktualnie jeżdżę na Endurance i nie wiem czy bym dał radę na Race. Wydaje mi się, że są ciekawsze rowery w tej cenie niż KTM, który chyba ciągnie tylko na tym, że robią dobre motocykle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gierallegro Napisano 27 Maja Autor Udostępnij Napisano 27 Maja Nie znam się na tym kompletnie w austri ten rower wyjdzie mnie około 8000-8300 ten rower. Ma on gemetrie bardziej wyprostowana czy pochylona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja Napisałem powyżej że w kierunku Race. Jak się nie znasz, to czemu akurat ten? W ogóle jeździłeś jakimkolwiek rowerem wcześniej? Czymś z barankiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernorator Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja Idź na fitting, powiedz czego chcesz od jazdy, niech ciebie sprawdzą i podadzą jakie rowery możesz sobie sprawić. W Austrii masz dostęp do dużego rynku nowych i używanych rowerów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gierallegro Napisano 27 Maja Autor Udostępnij Napisano 27 Maja Do tej pory jeżdżę rowerem typu treking , staram się w sezonie zrobic 1000km w msc. Dlaczego ten ktm bo mój dotychczasowy rower jest tej marki i jakoś zlego słowa nie mogę o nim powiedzieć. Chciałem kupić szosę bo i tak moje trasy są tylko po dobrych drogach . Dodam że na starym rowerze jestem wstanie robić i 100km średnia 28km/h. Chcę poprostu cos szybszego lepszego. Jestem nauczony do innej pozycji na rowerze dlatego myslalem o szosie bardziej "wyprostowanej" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja Jeżeli chodzi o "szybszy", to nie spodziewaj się wielkiej różnicy. Życie pokazuje, że realnie zyskasz 1-2km/h na średniej, jeżeli Twój aktualny rower jest w przyzwoitym stanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gierallegro Napisano 27 Maja Autor Udostępnij Napisano 27 Maja Tu jade bardziej w wyprostowanej pozycji gdzie wydaje mi się że wiatr bardziej mnie trzyma. Sugerujesz zostać przy starym rowerze ? Szosa nigdy nie jezdzilem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja 33 minuty temu, Krypto.Szosowiec napisał: Jeżeli chodzi o "szybszy", to nie spodziewaj się wielkiej różnicy. Życie pokazuje, że realnie zyskasz 1-2km/h na średniej, jeżeli Twój aktualny rower jest w przyzwoitym stanie. No nie, 1-2 km/h to różnicy byłoby w przypadku szosy i gravela. W przypadku przesiadki z trekkinga różnica będzie większa. Jeżeli autor rzeczywiście ma średnią 28 km/h, to jest to bardzo wysoka średnia jak na trekkinga i na szosie będzie miał średnią wyraźnie powyżej 30 km/h. Do 10k można wyrwać carbonowego canyona endurace cf7. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja Wszystko zależy z jakiego Trekkinga na jaką szosę. Autor pisze o wyprostowanej pozycji, czyli zysk aerodynamiczny nie będzie jakiś bardzo duży. Trekking też raczej nie ma opon jak MTB, więc różnica będzie, ale ponownie, nie będzie to jakiś wielki przeskok. Trekking nie ma też szerokiej kierownicy jak aktualne MTB, więc znowu, kolarz nie jest jak spadochron. Cały czas bazuję na domniemaniach i przęciętnym osprzęcie. Wiadomo że jeżeli porówna się zajechanego Trekkinga z dobrą szosą, to różnica będzie większa. Natomiast jeżeli obydwa rowery będą zupełnie przeciętne, to różnica nie będzie kolosalna. Średnia jest złudna. Tu gdzie Trekingiem przeleci bez zastanowienia, na szosie mocno zwolni. Inna sprawa, że średnio wierzę w średnią 28 km/h. Chętnie zobaczę chociaż jedną trasę ze Stravy czy czegoś podobnego. Czytałem tu kiedyś że ktoś pisał że robi srednią ponad 30 km/h na MTB z oponami 2.6 czy coś takiego. Okazało się że chyba nie rozumie co to jest średnia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gierallegro Napisano 27 Maja Autor Udostępnij Napisano 27 Maja Zrzuty z stravy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja Masz nogę i płuca lepsze niż niejeden człowiek już jeżdżący szosą A jakie robisz / chcesz robić trasy? Gładkie asfalty czy jakiś miks z polnymi/szutrami? Szos dziś od pierona, pozycja to jedno, drugie to przeznaczenie, czyli jaki laczek wejdzie, czy jest sprzęgło w zmieniarce itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gierallegro Napisano 27 Maja Autor Udostępnij Napisano 27 Maja Jeżdżę tylko po drogach asfaltowych. Zawsze minimum 50km ale zdarza się że i 200 robię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja Obecnie jest sporo przecen ogólnie, a w zagranicznych sklepach bywają i 50%+, przykład: https://cicloscorredor.com/en/race-bikes/17205-106948-bicicleta-pinarello-razha-9382277709222.html#/11-colour-black/3964-size-56 Poobserwuj sobie promki na pepperze. https://www.pepper.pl/grupa/rowery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gierallegro Napisano 27 Maja Autor Udostępnij Napisano 27 Maja Jestem na Peperze tylko nie wiem poprostu w jaką stronę iść . Ten ktm zainteresował mnie chyba tylko przez sentyment do marki bo tego trekinga jak i mtb mam ktma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulk14 Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja Możesz zawsze wypożyczyć sobie jakąś szosę na weekend, żeby sprawdzić czy bardziej Ci odpowiada agresywna czy wyluzowana pozycja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
testudo Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja Do niedawna miałem bardzo podobny dylemat. Długo jeździłem usztywnionym i odchudzonym crossem asfaltami w podobnych zakresach dystansu i średnich - czułem że szosa to będzie level up. Wbór padł na używanego cannondale caad 8 na 105 5800. To jest geometria w stronę race bardziej. Nie żałuję: ) Myślę że w zakładanym przez Ciebie budzecie spokojnie kupisz coś co pozwoli Ci odczuć różnicę i zwiększyć prędkości przelotowe. Dobierz tytlko rozmiar odpowiedni. Sprawdz jak się czujesz na endurance a jak w bardziej aerodynamicznej pozycji. Baranek to jest progres , z tego się raczej nie wraca:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gierallegro Napisano 27 Maja Autor Udostępnij Napisano 27 Maja Niestety mieszkam w dość małej miejscowości nie mam możliwości wypożyczyć roweru. Boję się poprostu wydać 10tysi a czuc się gorzej niż na rowerze który mam. Po czym określacie czy jest geometria bardziej race itp Niestety mieszkam w dość małej miejscowości nie mam możliwości wypożyczyć roweru. Boję się poprostu wydać 10tysi a czuc się gorzej niż na rowerze który mam. Po czym określacie czy jest geometria bardziej race itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Cytat Po czym określacie czy jest geometria bardziej race itp Stack, reach, baza kół, kąty ramy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gierallegro Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja To jakie konkretnie modele polecacie na pierwszą szosa trasy zdecydowanie asfaltowe długie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja "trasy zdecydowanie asfaltowe długie" Czyli z definicji dokładnie to, do czego służą rowery szosowe. Co do geometrii, masz odpowiedzi powyżej. Nikt Ci nie powie na czym będzie Ci wygodnie. Ja osobiście nie lubię rowerów Endurance, ale ze względu na plecy, muszę na takim jeździć. Co nie oznacza że Ty jesteś w tej samej sytuacji. Co do modelu, zorientuj się co jest w sklepach i raczej Ty wskaż co możesz kupić. Tak jak napisałem powyżej, z taką definicją to właściwie można wskazać wszystkie rowery szosowe. Sprawę "komplikuje" fakt, że nie jesteś w Polsce, więc ciężko stwierdzić co masz dostępne na miejscu. Zacznij od odpowiedzi: 1. Karbon czy Aluminium 2. Race czy Endurance To już zawęzi Ci bardzo mocno dostępne rowery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Każdemu kto ma z szosą do czynienia pierwszy raz polecam geometrię endurance oraz koniecznie możliwość założenia opon 35C. Czy je założysz - Twój wybór - ale warto mieć taką możliwość. W przypadku Canyon-a jest możliwość zwrotu - przynajmniej w teorii. Polecam poświęć 5 min na obejrzenie tego filmu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gierallegro Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja Wpadł mi w oko giant defy advanced na ultrega. Jak oglądam rowery to jak na oko stwierdzać czy to endurace? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Najłatwiej sugerować się wysokością główki ramy i ogólnie proporcjami roweru ale generalnie ciężko ci będzie bez żadnej wiedzy. Najlepiej sobie wyszukuj opis modelu jaki ci wpadnie w oko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.