Skocz do zawartości

[do 10000] szosa endurace


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie do znawców rowerów szosowych. Oglądałem rower ktm revelator Alto pro i zastanawiam się czy jest to rower bardziej wyścigowy czy też endurace? Ma to być moja pierwsza szosa i chce coś bardziej na długie wypady.

https://mocnerowery.pl/rowery-tradycyjne/ktm-revelator-alto-pro-21.html?v=7235

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Oglądałem rower ktm revelator Alto pro i zastanawiam się czy jest to rower bardziej wyścigowy czy też endurace?

Ale to nie jest kwestia zastanawiania tylko twardych danych. BTW każdemu wygodnie na czym innym i to, że akurat ten ktm ma agresywną geometrię nie oznacza, że będziesz się na nim czuł niekomfortowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria w kierunku Race. Co do tego czy będzie wygodnie, to jak wyżej. Ja kiedyś miałem szosę Race i robiłem nią regularnie po 50- 70 km ze średnią po 30 km/h. Nie było problemu, czasami tylko rozciągnąłem plecy i tyle. Od kiedy zacząłem pracę zdalną, kompletnie się zasiedziałem i aktualnie jeżdżę na Endurance i nie wiem czy bym dał radę na Race.

Wydaje mi się, że są ciekawsze rowery w tej cenie niż KTM, który chyba ciągnie tylko na tym, że robią dobre motocykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory jeżdżę rowerem typu treking , staram się w sezonie zrobic 1000km w msc. Dlaczego ten ktm bo mój dotychczasowy rower jest tej marki i jakoś zlego słowa nie mogę o nim powiedzieć. Chciałem kupić szosę bo i tak moje trasy są tylko po dobrych drogach .

Dodam że na starym rowerze jestem wstanie robić i 100km  średnia 28km/h. Chcę poprostu cos szybszego lepszego. Jestem nauczony do innej pozycji na rowerze dlatego myslalem o szosie bardziej "wyprostowanej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Jeżeli chodzi o "szybszy", to nie spodziewaj się wielkiej różnicy. Życie pokazuje, że realnie zyskasz 1-2km/h na średniej, jeżeli Twój aktualny rower jest w przyzwoitym stanie.

No nie, 1-2 km/h to różnicy byłoby w przypadku szosy i gravela. W przypadku przesiadki z trekkinga różnica będzie większa.

Jeżeli autor rzeczywiście ma średnią 28 km/h, to jest to bardzo wysoka średnia jak na trekkinga i na szosie będzie miał średnią wyraźnie powyżej 30 km/h.

Do 10k można wyrwać carbonowego canyona endurace cf7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy z jakiego Trekkinga na jaką szosę. 

Autor pisze o wyprostowanej pozycji, czyli zysk aerodynamiczny nie będzie jakiś bardzo duży. Trekking też raczej nie ma opon jak MTB, więc różnica będzie, ale ponownie, nie będzie to jakiś wielki przeskok. Trekking nie ma też szerokiej kierownicy jak aktualne MTB, więc znowu, kolarz nie jest jak spadochron.

Cały czas bazuję na domniemaniach i przęciętnym osprzęcie. Wiadomo że jeżeli porówna się zajechanego Trekkinga z dobrą szosą, to różnica będzie większa. Natomiast jeżeli obydwa rowery będą zupełnie przeciętne, to różnica nie będzie kolosalna.

Średnia jest złudna. Tu gdzie Trekingiem przeleci bez zastanowienia, na szosie mocno zwolni.

Inna sprawa, że średnio wierzę w średnią 28 km/h. Chętnie zobaczę chociaż jedną trasę ze Stravy czy czegoś podobnego. Czytałem tu kiedyś że ktoś pisał że robi srednią ponad 30 km/h na MTB z oponami 2.6 czy coś takiego. Okazało się że chyba nie rozumie co to jest średnia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz nogę i płuca lepsze niż niejeden człowiek już jeżdżący szosą :) 

A jakie robisz / chcesz robić trasy? Gładkie asfalty czy jakiś miks z polnymi/szutrami? Szos dziś od pierona, pozycja to jedno, drugie to przeznaczenie, czyli jaki laczek wejdzie, czy jest sprzęgło w zmieniarce itd :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do niedawna miałem bardzo podobny dylemat. Długo jeździłem usztywnionym i odchudzonym crossem asfaltami w podobnych zakresach dystansu i średnich - czułem że szosa to będzie level up. Wbór padł na używanego cannondale caad 8 na 105 5800. To jest geometria w stronę race bardziej. Nie żałuję: ) Myślę że w zakładanym przez Ciebie budzecie spokojnie kupisz coś co pozwoli Ci odczuć różnicę i zwiększyć prędkości przelotowe. Dobierz tytlko rozmiar odpowiedni. Sprawdz jak się czujesz na endurance a jak w bardziej aerodynamicznej pozycji. Baranek to jest progres , z tego się raczej nie wraca:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mieszkam w dość małej miejscowości nie mam możliwości wypożyczyć roweru. Boję się poprostu wydać 10tysi a czuc się gorzej niż na rowerze który mam. Po czym określacie czy jest geometria bardziej race itp

Niestety mieszkam w dość małej miejscowości nie mam możliwości wypożyczyć roweru. Boję się poprostu wydać 10tysi a czuc się gorzej niż na rowerze który mam. Po czym określacie czy jest geometria bardziej race itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"trasy zdecydowanie asfaltowe długie"

Czyli z definicji dokładnie to, do czego służą rowery szosowe.

Co do geometrii, masz odpowiedzi powyżej. Nikt Ci nie powie na czym będzie Ci wygodnie. Ja osobiście nie lubię rowerów Endurance, ale ze względu na plecy, muszę na takim jeździć. Co nie oznacza że Ty jesteś w tej samej sytuacji.

Co do modelu, zorientuj się co jest w sklepach i raczej Ty wskaż co możesz kupić. Tak jak napisałem powyżej, z taką definicją to właściwie można wskazać wszystkie rowery szosowe. Sprawę "komplikuje" fakt, że nie jesteś w Polsce, więc ciężko stwierdzić co masz dostępne na miejscu.

Zacznij od odpowiedzi:

1. Karbon czy Aluminium 

2. Race czy Endurance

To już zawęzi Ci bardzo mocno dostępne rowery.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdemu kto ma z szosą do czynienia pierwszy raz polecam geometrię endurance oraz koniecznie możliwość założenia opon 35C. Czy je założysz - Twój wybór - ale warto mieć taką możliwość. W przypadku Canyon-a jest możliwość zwrotu - przynajmniej w teorii. Polecam poświęć 5 min na obejrzenie tego filmu:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...