pdz Napisano 25 Maja Udostępnij Napisano 25 Maja (edytowane) Witam Mam rower Scott Scale RC900 Team. Złapałem na tyle gumę, nie widziałem co jest powodem, okazało się, że na połowie długości od wewnątrz pękła wzdłuż obręcz, ptrzy szprychach było ok. Pomyslałem, może już wiek, może spory przelot, kupiłem koła Accent Exe i ostatnio zauważyłem, że z 34 otworów pękło 10 (takie pęknięcia wzdłuż po kilka mm lub 2-3 cm) i wszystkie uszkodzone otwory to te od szprych po stronie kasety. Nigdy nie miałem takiego problemu, mam jeszcze Sparka ale nim jeżdżę rzadko, jakieś wypady, szosę z kołami Evanlite i tam nie mam problemu. Nigdy nie pompuję więcej niż zaleca producent, mam manometr w pompce stacjonarnej a dodatkowo elektroniczny SKS, fanem niskiego także nie jestem. Problematycznym rowerem jeżdżę sporo do pracy, są łączenia szosy, krawężników, jak to w mieście, druga połowa drogi przez las ale jeździłem kiedyś rowerem na ramie Accent Peak i z kołami 26" Shimano WH-MT55, więc raczej podstawowy model, takiego problemu nie miałem. Czy to problem po mojej stronie, czy może coś z ramą, no bo drugi komplet kół i znowu tylne ? Przód jest ok. Co Waszym zdaniem może być tego powodem ? Edytowane 25 Maja przez pdz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Maja Udostępnij Napisano 25 Maja To jest typowe uszkodzenie kół przy pompowaniu powyżej limitu określonego przez producenta obręczy. Niemniej swego czasu cierpiało na to wiele kół speca, trek i scotta nawet przy mieszczeniu się w limicie ciśnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 25 Maja Autor Udostępnij Napisano 25 Maja (edytowane) W szosie mam karbonowe Evanlite, podali mi max 7.5 , ja pompuję 6.5 bar. W MTB jezdżę od lat, miałem kilka rowerów, Kross A6 ze 2-3 modele, później złożyłem rower sam na kołach WH-MT55, na maratony miałem jakies koła Shimano XT. W Sparku ciężko powiedzieć, bo jeżdżę "od święta". Generalnie nie wiem jaki jest limit ale pompuję przód 2.0-2.2 , tył 2.2-2.5. No i padły dwa tylne w tym samym rowerze, przednie są ok. Te Scottowskie były długi czas od nowości, Accent Exe to raptem niecałe 2 lata. Edytowane 25 Maja przez pdz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja No to masz parę możliwości: -przekraczasz zalecaną wagę dla tych kół, które pękły, -masz walniętą pompkę, która pokazuje mniej, a wali dużo więcej, -zbieg okoliczności Ja obstawiam raczej to trzecie....😀 no chyba, że ten Accent i Scott to ta sama obręcz z tą samą wadą materiałową profilu (wątpię). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja (edytowane) W dniu 25.05.2024 o 12:45, pdz napisał: Co Waszym zdaniem może być tego powodem ? Kiepskie obręcze. Jestem lekki , a ileś tam tyłów poleciało mi właśnie w ten sposób Przeplotłem na nowe ( np Remrxa) i problemu nie ma . Edytowane 27 Maja przez kaido2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 27 Maja Autor Udostępnij Napisano 27 Maja Moja waga to 92 kg, nie jest mało ale i nie tragicznie dużo 😉 Pompka Lezyne stancjonarna z manometrem zegarowym, dodatkowo manometr elektroniczny SKS, nie podejrzewam aby oba były wadliwe. Zbieg okoliczności raczej nie. Podejrzewam, że to taki szajs, jak pisałem miałem koła 26" dwa modele, Shimano MT55 i XT, w tych drugich pękły ze 2 szprychy ale to był sztywny rower a Kampinoskim Parku pełno korzeni. Miałem też budżetowego grubasa, także nic się nie działo. Mają 26" koła ważyłem bliżej 100 kg. Pytanie, co kupić pod Shimano Microspline ? To rower do pracy, jeżdżę cały rok, nie musi być lekkie i niezbyt drogie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja Przy przekroczeniu dopuszczalnej masy lecą szprychy, obręcz się krzywi ale nie pęka wzdłuż. Jak już pisałem całkiem sporo kół wymienionych marek ma wadę fabryczną w ten sposób się objawiającą i jesli cośnienia nie pezekraczałeś to właśnie w tym upatrywałbym przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 27 Maja Autor Udostępnij Napisano 27 Maja Nie przekraczałem, poza tym kiedyś ważyłem więcej i nic się nie działo a teraz ok. 10 kg mniej i leci drugie koło. No nic, kupię na próbę tylne ze sprawdzonych kiedyś Shimano WH-M8100, chyba, że macie w tej cenie coś lepszego. Poza tym mają fajną opcję, że bez kombinacji jest TLR, wadą jest cena szprych ale tych poleciało mi kiedyś raptem ze 3 sztuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sobek82 Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja Podnosząc cztery litery na wybojach unikniesz śmierci swoich obręczy i szprych. 🫠 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pdz Napisano 31 Maja Autor Udostępnij Napisano 31 Maja Póki co kupiłem XT , są o tyle fajne , że w standardzie są tubeless. Miałem je kiedyś, możed teraz też się nie zawiodę. Muszę tylko wystawić oba przednie , Scott i Accent Exe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.