Krypto.Szosowiec Napisano 24 Maja 2024 Napisano 24 Maja 2024 Hej, Zdecydowałem się na zakup hamulców hydraulicznych do szosy. Mam doświadczenie z hamulcami hydraulicznymi z MTB, więc sam proces nie jest dla mnie jakąś tajemnicą. Robiłem to wiele razy. Zastanawiam się jednak "co może pójść nie tak" przy hamulcach szosowych. Najbardziej boję się o gwinty w klamce, bo to w końcu tworzywo. Jakieś porady co zrobić/ czego nie robić, żeby poszło gładko i sprawnie? Razem z hamulcami zamówiłem lejek TL-BR002. To jest lejek który wkręca się bezpośrednio w manetkę, czy potrzebuję jeszcze jakiś adapter? Jestem praktycznie pewny że nie, no ale trochę się już z tym pogubiłem. Cytuj
Mentos Napisano 25 Maja 2024 Napisano 25 Maja 2024 (edytowane) Jak układ pusty to odpowietrzanie po zalaniu jest mordęgą w porównaniu do MTB, przerabiałem swoje pierwsze klamkomanetki typu szosowego niedawno. Gumy odchylaj na krótko, śruba w mięcho plastikowe faktycznie strach się bać, a to klucz płaski, więc słabo to dokręcić dynamometrycznym. Stojak do odpowietrzania must have. Edytowane 25 Maja 2024 przez Mentos Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 25 Maja 2024 Autor Napisano 25 Maja 2024 Kupiłem taki klucz z miejscem pod klucz dynamometryczny, ale nie wiem czy będę miał odwagę go użyć https://uniortools.com/ar/product/1760-2-flare-nut-wrench#997177 Cytuj
seba8121 Napisano 25 Maja 2024 Napisano 25 Maja 2024 No ten klucz ciekawy, fizyk ze mnie żaden, ale wydaje mi się, że w każdym położeniu nacisk na ramię będzie z inna siłą. Pan na załączonym obrazku nie wiem co dokręca tym dynamometrem. https://uniortools.com/res/katimages/1760_2%23usage@4_1024.jpg Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 25 Maja 2024 Autor Napisano 25 Maja 2024 Ze mnie też i także mam wrażenie, że siła z użyciem takiego klucza będzie inna. Jak widziałem jakieś przedłużki itd, to była jakaś formuła matematyczna żeby przeliczyć moment. Natomiast teraz nawet nie pamiętam o co chodziło. Cytuj
player123 Napisano 25 Maja 2024 Napisano 25 Maja 2024 Generalnie to zalanie i odpowietrzenie ukladu w szosie jest tak samo proste jak w mtb. Pojsc nie tak moga 2 rzeczy, jak slusznie zauwazyles, mozne za mocno dokrecic przewod i rozsadzic korpus klamki. Przy zabawach z cofaniem tloczkow, gdy uklad bedzie zakrecony, bardzo łatwo wypchnac membrany z klamki, i beda ciekly. Jak dokrecam przewody do klamek, to nigdy nie robie tego na raz...zawsze daje chwilke po tym jak pojawia sie opor zeby sie to "naciagneło" ...i chyba nigdy nie doktecilem tych kapeluszy do klamki na zero. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 25 Maja 2024 Autor Napisano 25 Maja 2024 (edytowane) Sam proces odpowietrzania mnie nie martwi kompletnie. Także cofanie tłoczków itd nie jest mi obce, bo samemu serwisowałem hamulce w MTB przez jakieś 8 lat. Będę uważał przy wkręcaniu śruby. Wiem że w nowszych Shimano, śruba dochodzi do końca. Nie wiem jak będzie w Tiagra. Myślę że kupię też klucz adapter od PRO, żeby dokręcić śrubę. Ten Unior wygląda jakoś dziwnie, ale także się przyda. Kwestia lejka nadal pozostaje otwarta. Nie jestem pewny czy potrzebuję jeszcze adapter. Edytowane 25 Maja 2024 przez Krypto.Szosowiec Cytuj
seba8121 Napisano 27 Maja 2024 Napisano 27 Maja 2024 U mnie w 105 potrzeba jeszcze adaptera st-r9120 Cytuj
Mentos Napisano 27 Maja 2024 Napisano 27 Maja 2024 W dniu 25.05.2024 o 20:39, Krypto.Szosowiec napisał: Sam proces odpowietrzania mnie nie martwi kompletnie. Także cofanie tłoczków itd nie jest mi obce, bo samemu serwisowałem hamulce w MTB przez jakieś 8 lat. Będę uważał przy wkręcaniu śruby. Wiem że w nowszych Shimano, śruba dochodzi do końca. Nie wiem jak będzie w Tiagra. Myślę że kupię też klucz adapter od PRO, żeby dokręcić śrubę. Ten Unior wygląda jakoś dziwnie, ale także się przyda. Kwestia lejka nadal pozostaje otwarta. Nie jestem pewny czy potrzebuję jeszcze adapter. Ale jak wspomniane powyżej w szosce łatwiej jest wypchnąć tą membranę, nawet czytałem o jej uszkodzeniu, więc z tym "doświadczeniem w MTB" i spokoju w związku z tym jak cofasz klocki to się tak nie rozpędzaj. Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 27 Maja 2024 Autor Napisano 27 Maja 2024 Codziennie robi to setki osób i dramaty się nie dzieją. Nie jestem z tych, co wszystko naprawiają młotkiem. Membrana nie strzeli, jeżeli układ przelewa się powoli i z głową. Przecież podczas hamowania w układzie też powstaje ciśnienie. Gdy się cofa tłoczki, trzeba odkręcić śrubę w klamce, żeby właśnie nie powstało nadmierne ciśnienie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.