Hose Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja Witam, Czy ktoś wie jakie piasty Merida wkładała do CycloCross'a 600 i jak ją rozebrać ? Koło to Merida Expert CC 700C z 2018 r, bębenek MTB 11S. Brak jakichkolwiek oznaczeń na piaście / bębenku. Od strony nienapędowej wchodzi ładnie imbus 5mm. Od strony napędowej brak podejścia do jakiegokolwiek klucza, imbus 5mm nie wchodzi, imbus 4mm wpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 25 Maja Udostępnij Napisano 25 Maja (edytowane) Strona bez gniazda na imbus nie ma przypadkiem miejsca na klucz płaski? System wydaje się być podobny do tego co miałem w Fulcrum ( nie sugeruję żeby to był ten producent). Jedną stronę trzymasz kluczem płaskim, drugą odkręcasz imbusem. Potem wychodzi oś i zdejmujesz bębenek. Chociaż im dłużej patrzę na tą piastę, to mam coraz większe wrażenie że to Fulcrum. Edit: odwołuję. System podobny, pewnie jak u wielu producentów, ale Fulcrum nawet w wersji OEM to to nie jest. Edytowane 25 Maja przez Krypto.Szosowiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hose Napisano 25 Maja Autor Udostępnij Napisano 25 Maja Niestety po stronie napędowej wszystko jest "okrągłe", gdyby było podejście na klucz płaski nie było by tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 25 Maja Udostępnij Napisano 25 Maja (edytowane) Podważyć końcówkę osi od strony napędu przez wsadzenie do otworu śrubokręta lub imbusa na głębokość około 2cm i spróbować poruszać na boki, z drugiej strony zrobić podobnie. Edytowane 25 Maja przez leejoonidas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 25 Maja Udostępnij Napisano 25 Maja Korpus ma niektóre joytechy/novateci. Oś na imbus jednak mi tu nie pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hose Napisano 30 Maja Autor Udostępnij Napisano 30 Maja W serwisie rowerowym podszlifowali nakrętkę na oś od strony napędu idealnie pod klucz 15 mm i ośka puściła. Konstrukcja zbliżona do piast VP, 4 łożyska maszynowe NBK 6902 2RS. W środku mały armagedon, pełno rdzy, 2 łożyska w stanie agonalnym. Wszystko rozebrałem na części pierwsze, wyczyściłem, wymieniłem wszystkie łożyska i kręci jak nowe W przednim kole piasta też jest incognito. Sztywna oś 15x100 i end-cap'y, które schodzą ręką. Pod spodem 2 x NBK 6804 2RS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.