Eathan Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja (edytowane) Zaczęła mi strzelać sztyca w gravelu. Strzela podczas pedałowania. Wyczyściłem komin w ramie, rurę sztycy oraz samo jarzmo. Całość poskręcałem od zera zwracając uwagę na siłę dokręcenia. Dzisiaj idę pojeździć i sprawdzę, czy jest poprawa. Zakładam jednak, że czeka mnie wymiana sztycy na nową. W związku z tym mam kilka pytań do bardziej doświadczonych forumowiczów. Sztyca 27,2 do alu gravela Rondo. Ważę 85-90 kg w zależności od okresu sezonu. Sztyca z offsetem. 1. Rozważam zakup Ergon CF Allroad Pro, ale mam obawy: - niby producent podaje, że do 100 kg ale mało mi brakuje. Poza tym przewaga to teren, zdarza mi się skoczyć siedząc, mam sporo nawyków mtb, - nie jestem pewien jak ta sztyca sprawdzi się z torbą podsiodłową. Może być tak, że wpadnie torba mająca kilkanaście litrów pojemności, 2. Carbon czy jednak lepsze alu? Gdzieś tam w głowie siedzi myśl, że może jednak dobrej jakości alu a nie carbon? Wpadły mi w oko takie sztyce ALU: - PRO PLT - PRO Vibe Alloy - EASTON EA90 - Deda Zero 3. Jeżeli jednak carbon to co? Jeżeli jednak carbon to co warto brać pod uwagę uwzględniając wagę i sposób użycia? PS Fabryczna sztyca to jakiś tani zoom. Edytowane 24 Maja przez Eathan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja Jak nie jest pęknięta to dlaczego chcesz wymieniać? Dobrze wyczyścić , ew. użyć pasty do karbonu, pomaga na jakiś czas. Oczywiście sztyca karbonowa lepsza, lepiej tłumi...dla mnie duża różnica w oparciu o własne doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 24 Maja Autor Udostępnij Napisano 24 Maja @nossy wyczyszczona, posmarowana. Dzisiaj będzie test. Jednak w jednym z poprzednich rowerów to nic nie dało. Strzelało jak wściekłe, bo okazało się, że problem był na styku rury i jarzma. Nie wiem co jest tutaj, ale posta dałem jako badanie tematu. Jak będzie strzelać to będę wymieniać. Jakieś konkretne modele carbonowe pod podaną wagę i zastosowanie możesz polecić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nossy Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja Konkretnych modeli Tobie nie polecę bo ja wymieniałem sztycę alu d-fuse gianta na karbonową d-fuse. Wagi to nie zmieniło, ale komfort dość mocno. Nie wiem jak wygląda jarzmo u Ciebie, w moim drugim rowerze (szosa rama karbon plus sztyca karbon) trzeba regularnie czyścic i smarować bo inaczej nape....a jakby rama miała je...ć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja Proponuję zmierzyć możliwie dokładnie, suwmiarką elektroniczną lub mikromierzem średnicę otworu w ramie i średnicę sztycy. Standardy standardami, a dopuszczenia na produkcji swoją drogą. Bywa że różnica w średnicach przekracza 0,5mm, nic nie zrobisz jak masz otwór w ramie 27,8mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 24 Maja Autor Udostępnij Napisano 24 Maja @KSikorski dzięki sprawdzę. Co ciekawe nie strzelało przez kilka tys. km. Zaczęło po wymianie siodła. Dlatego rozbierałem jarzmo i czyściłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja Używam Sp-013 Ogevkina , jest z padem więc nie trzeba używać żadnych past, jest do 150kg człowieka, albo ogólnego nacisku Niestety bez offsetu, ale... z pomocą przychodzi Fltyxii SP-05 jak po wymianie siodła trzeszczy to problem może być w prętach , bądź w samym siodle. Okleiłbym pręty i jeszcze raz zacisnął. Pomęczył bym siodło może mieć luzy pręt - siodło, mam kilka takich siodełek po dużym przebiegu, po wielu przygodach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 24 Maja Autor Udostępnij Napisano 24 Maja @kaido2 o prętach siodła nie pomyślałem, ale sprawdzę również to. Co masz na myśli pisząc o oklejaniu? Chodzi o owinięcie taśmą izolacyjną prętów w miejscu kontaktu z jarzmem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja Skoro zaczęło się po wymianie siodła to... wrzuc siodło na inny rower. Mi kiedyś selle Italia za niemałe pieniądze trzeszczało jak stary tapczan na łączeniu prętów i skorupy siodła. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 24 Maja Autor Udostępnij Napisano 24 Maja @przemeg tutaj też selle i też nie jakaś super tania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeg Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja No to koicydencja przypadkowa może nie być wydasz na sztyce a siodełko dalej będzie zawodzić. Zrób test. Selle na inny rower a na ten inne siodełko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja Sztyca wspornik siodła 27,2 czarna matowa XLC - 23543543 - 13698459498 - Allegro.p l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja Alu Cobra od BLB z offsetem mogę oddać za niewielkie pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wr81 Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja U mnie też występowało strzelanie z okolic sztycy/siodełka w czsie gdy tyłek spoczywał na rzeczonym siodełku. Rower Merida Big Nine Lite, fabryczna sztyca Merida CC comp 30.9mm. Próbowałem smarowania, czyszczenia, podklejania taśmą klejącą, eksperymentowałem z różnymi momentami dokręcania sztycy i siodełka- bez rezultatu. Ostatecznie podjałem zdecydowane kroki - sztyca Pro Koryak (chciałem spróbować innego typu mocowania prętów) oraz nowa obejma na śrubkę xlc. Od tego czasu zdecydowana poprawa. Bardzo sporadyczne i znacznie cichsze/i nie tak metaliczne trzaski czasami się zdarzaja ale to jest może 5% tego co było - będę testował inne siodełka w tym sezonie (ważę ponad 90kg...). Co do wspomnianej średnicy i pomiaru suwmiarką to dobry trop - zmierzyłem i Merida ma 30.85mm a PRO 30.94mm (wchodzi bez problemu). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 26 Maja Autor Udostępnij Napisano 26 Maja No dobra to należy się podsumowanie. Tak jak napisałem wcześniej rozebrałem i wyczyściłem jarzmo, zacisk sztycy oraz komin i samą rurkę. Po ponownym poskładaniu, poskręcaniu z odpowiednimi momentami i problemu nie ma. Wczoraj wpadło 100 km i jest idealna cisza. Zobaczymy co przyniosą kolejne jazdy. Chwilowo nie zamawiam nowej sztycy. Rekonesans w temacie sztycy skończył się krótką listą "rurek", które biorę pod uwagę. Ceny i waga wg. danych na stronach producenta/sprzedawcy więc mogą być różnice. Canyon S13 VCLS CF - 220g / 560 zł, PRO Vibe Alloy - 250g / 330 zł, EASTON EA90 - 260g / 360 zł, Kusi jeszcze temat OG-EVKIN SP-012 (220g / 220 zł). Tyle, że to chińczyk i mam obawy. Niby producent jest jednym z bardziej polecanych "chińczyków"... Szczególnie ciekawe jest samo jarzmo. Do tego 150 kg limitu wagi też wygląda obiecująco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja Byle do pierwszego deszczu, woda spadająca z nieba i błoto chlapiące spod kół szybko weryfikują każdą sztycę, kierownicę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja PRO Vibe to klasa sama w sobie. Mam od dłuższego czasu i polecam. PRO PLT także, ale komponenty są nieco cięższe. Co do smarowania sztycy. Niezmiennie polecam w Polsce bardzo mało popularny płyn Efetto Mariposa Carbogrip. Nie ma kuleczek więc nie rysuje sztycy i nie powoduje strzelania, a jednocześnie utrzymuje sztycę na miejscu i wycisza jak smar. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CoolBreezeOne Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja @Eathan, a zerkałeś może na sztycę Accent Exe Pro? Fakt, jest z alu, ale waga poniżej 200g przy rozmiarze 31,6/400. Jest jeszcze droższa Exe Pro Carbon i też poniżej 200g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 26 Maja Autor Udostępnij Napisano 26 Maja @CoolBreezeOne nie, ale dopisze do listy. Jak temat strzelania wróci to będzie czekać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja (edytowane) 11 godzin temu, Eathan napisał: Canyon S13 VCLS CF - 220g / 560 zł, PRO Vibe Alloy - 250g / 330 zł, EASTON EA90 - 260g / 360 zł, No to przy nich ta XLC (za 45 zł), którą pokazywałem, stosunek cena/waga ma wprost rewelacyjny, a jakość też sprawia dobre wrażenie. Kuta z jednego kawałka, solidne jarzmo na dwie śruby, wewnętrzne cieniowanie w dwóch płaszczyznach (inna grubość ścianki przód-tył niż po bokach). Edytowane 26 Maja przez marvelo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leejoonidas Napisano 26 Maja Udostępnij Napisano 26 Maja (edytowane) Accent Exe Pro mam w jednym z rowerów i ta sztyca o średnicy 27.2mm jak na alu jest dość elastyczna, ma ścianki cienkie jak papier dlatego jest tak lekka, raczej to coś jest dla kogoś o wadze w okolicach 70 kilogramów. Edytowane 26 Maja przez leejoonidas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja (edytowane) W dniu 24.05.2024 o 13:50, Eathan napisał: @kaido2 o prętach siodła nie pomyślałem, ale sprawdzę również to. Co masz na myśli pisząc o oklejaniu? Chodzi o owinięcie taśmą izolacyjną prętów w miejscu kontaktu z jarzmem? Dokładnie tak. . jak trzeszczy i wiem, ze to wina prętów to po prostu oklejam miejsce styku cienką taśmą, bądź powertapem i w tym miejscu mam święty spokój.. Nawet jak piachu naleci, to jest cisza. W dniu 26.05.2024 o 08:16, Eathan napisał: Kusi jeszcze temat OG-EVKIN SP-012 (220g / 220 zł). Tyle, że to chińczyk i mam obawy. Przewaliłem na niej już trochę km wcale lekko się z nią nie obchodząc , bo to przecież chińczyk za niewielkie pieniądze w chińskiej ramie zresztą . Edytowane 27 Maja przez kaido2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 27 Maja Autor Udostępnij Napisano 27 Maja @kaido2 i jak ta OG-EVKIN SP-012 wypada? Działa magia karbonu? Czy nie ma większej różnicy względem alu? Jak jarzmo się spisuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja Mam akurat SP-013 bez offsetu, ale też z patentem jeżeli chodzi o mocowanie siodła. Przyznaje się bez bicia, myślałem, ze chodzi Tobie o ten sam model. Wracając: Trochę sceptycznie podchodziłem z początku , bo pomimo iż wiedziałem, ze sztyca będzie na poziomie( wcześniej nabyłem od nich kierę), to za ta kasę zaryzykowałem i wszystko jest jak najbardziej ok. Pomimo różnicy jeżeli chodzi o sztycę, to śmiało mogę polecić tego producenta. Produkty są bardzo dobrze wykonane, siodło pomimo patentu nie strzela, sztyca nie wydaje żadnych dzięków podczas naparzania.posiada pad więc nie smarowałem pastą sztyca nie opada.Rower akurat mam cały w karbonie wiec magia działa pod każdym względem. Natomiast nawet jak wymienisz tylko sztyce, to będzie zdecydowanie lepiej jak na aluminiaku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Stachuu Napisano 30 Maja Udostępnij Napisano 30 Maja Skorzystam z okazji i podpytam was panowie jaką dobrać sztycę regulowaną dla bardzo nietypowej osoby Wracam do zdrowia po operacji i mam problemy z wsiadaniem i zsiadaniem z roweru, które już pozostaną ze mną na zawsze. Taka sztyca regulowana bardzo by mi ułatwiła korzystanie z roweru. Może być ciężka, bez znaczenia jaki materiał, głównie zależy mi aby była trwała, jeśli to możliwe żeby jak najmniej było trzeba ją czyścić i sprawdzać oraz rozsądnie cenowo jak dla rencisty Rower MTB - nie wiem czy to ma znaczenie nawet Jaką sztycę regulowaną polecacie panowie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.