Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

szybkie pytanie, co byście wybrali i czy warto dopłacać ten tysiąc w stosunku do pierwszej sensy? Z wyglądu najbardziej odpowiada mi superior x-road. Mam 189cm, noga 90cm, najlepszy będzie rozmiar 57(superior)/57,5(sensa), czy większy?

 

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-gf-comp-pd41756/

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-gf-pro-pd41757/

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-team-elite-se-pd36745/

Edytowane przez przemek_bl
Napisano

Na pewno któraś sensa ze względu na napęd 2x12. Pytanie co za koła są w tej droższej bo one i kierownica to jedyne różnice w osprzęcie. A jeżeli planujesz wymianę kół w przyszłości to bym brał tańszą. 

Napisano

Właśnie z tymi kołami to jest dla mnie zawsze zagadka, niby są bardzo ważne a ich chociażby wagi nijak nigdzie nie można podejrzeć. W wadze całego roweru jest różnica 200g, czyli chyba niewiele. Kół raczej nie zamierzam zmieniać, może w tej cenie lepiej kupić coś tańszego ALu, a za resztę zmienić koła?

Napisano

Jeżdżąc na ramach alu i karbonie w szosie zawsze powiem karbon. 

https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-g3-disc-105-2x12-2024/

Zostaje tysiak z budżetu. Od 1300-1500zł kupisz przyzwoite, lżejsze koła. W tych pieniądzach producenci pchają bardzo średnie koła, te w Sensie to najlepszych nie należą więc akurat to uwzględniłbym w budżecie. Wiesz mi, nie ważne czy karbon, czy alu-zmiana kół i opon robi różnicę.

Napisano (edytowane)

Może być i ta...za dużych różnic nie ma. Tzn nie wiem jaka sztyca jest w tej białej, bo w czerwonej karbonowa, a to trochę daje. Mi się ta rama w czerwonej mniej podoba...wygląda trochę jak uboga wersja Treka. Ale to tylko moje skojarzenie😀. Napisałem "przyzwoite, lżejsze koła":

https://szobakbike.com/produkt/dt-swiss-r470-novatec-791-792-6-bolt/

https://szobakbike.com/produkt/dt-swiss-r470-novatec-d411-d412-6-bolt/

https://www.zico-bike.pl/kola-rowerowe/kola-gravelowe-alexrims-rxd3-700c-disc-przod-tyl-f12x100-r12x142-new?cd=21300401012&ad=&kd=&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIl-DstaCmhgMVyxeiAx2fmQzPEAQYAyABEgIW6fD_BwE

(te ostatnie czasami idzie wyrwać na promkach poniżej 1500zł)

https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-fulcrum-racing-4-db-2wf-r-pd31641/

(nieco wyższy profil, co fajnie komponuje się z masywnymi karbonowymi ramami)

https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-vision-team-30-tc-disc-pd40759/

(fajnie się toczą, fajnie zbierają, ale jak dla mnie jak zmieniać to już na coś lżejszego)

Edytowane przez nossy
Napisano

Trochę nie chce mi się wierzyć, że w rowerze za 8tys są na tyle złe koła, że zmiana ich na takie za 1300 dawałaby odczuwalną różnicę, ale skoro tak twierdzisz...

Napisano (edytowane)

Też nie wierzyłem....ale jak to ktoś powiedział w rowerze za 8tysi, szczególnie karbonowym koła są po to żeby rower miał na czym stać w sklepie. Karbonowy szosowy rower do 10k to tani karbonowy rower...policz ramę, grupę shimano 105 2x105. Jedyne na czym producent może przycinać to mostek, sztyca, kiera i z grubszych rzeczy koła. Oczywiście są wyjątki bo zdarza się, że do takiego roweru wlecą np.: koła podstawowe dt swissa (w superiorze masz koła shimano akurat z wagą 2kg), ale w znacznej większości przypadku są to koła średnie i tyle. W znacznej części są to zestawy na średnich piastach i obręczach, z wagą ok.2000gram. Teraz porównaj to z zestawem z wagą 1550-1750gram, dobrej obręczy (dt swiss, fulcrum) i przyzwoitych piastach (novatec, fulcrum). Jak ubierzesz to jeszcze w dobre opony to różnica robi się znaczna. Oczywiście i na takich podstawowych kołach można jeździć i czerpać radość z takiej jazdy. Chodzi mi tylko o to, że jak budżet pozwala, albo jest wybór między rowerem tańszym, a droższym na podobnej ramie i osprzęcie to wg mnie lepiej kupić ten tańszy, a resztę kasy wydać na koła i opony. To tak żeby dobrze wybrzmiał sens. 

I apropos rowerów...to jeśli chcesz mieć rower bardziej uniwersalny z opcją wsadzenia szerszych opon do 40c (czyli de facto mieć możliwość zmiany szosy na gravela) to warto wejść w superiora. Jeśli nie planujesz zjeżdżać na szutrowe drogi, tylko asfalty, a Sensa rozmiarowo leży to będzie to lepszy wybór.

Edytowane przez nossy
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Czyli jak koła są dt swiss lub fulcrum to z góry oznacza, że są lepsze niż brandowane marką firmy produkującej rower? Próżno na internecie szukać jakichkolwiek danych na temat wagi takich kół...

Edytowane przez przemek_bl
Napisano
32 minuty temu, przemek_bl napisał:

Trochę nie chce mi się wierzyć, że w rowerze za 8tys są na tyle złe koła, że zmiana ich na takie za 1300 dawałaby odczuwalną różnicę, ale skoro tak twierdzisz...

Koła to w 90% najsłabszy punkt roweru. 

Cytat

Czyli jak koła są dt swiss lub fulcrum to z góry oznacza, że są lepsze niż brandowane marką firmy produkującej rower?

Powiedzmy, że dt tak, fulcrum mocno "zależy" - im wyższa cyfra oznaczenia modelu tym gorzej, powyżej 4 to w sumie nic ciekawego. Dodatkowo przy fulcrum dostępność części zamiennych może być trudna, koła dt ci w każdym serwisie od ręki zrobią 

Napisano

Jak sense to patrz na szybkie rowery.pl

Kupowałem tam swoją, są tansi niż centrum rowerowe, a też są dystrybutorem

  • +1 pomógł 1
Napisano

@Gang wiem, patrzę, ale w tym wypadku akurat centrumrowerowe ma taniej 🙂

 

Kupiłem jednak używanego CUBA Attain gtc sl disc z 2019r. za 5,5tys. Wygląda jak nowy, praktycznie 0 śladów zużycia, musiał mało jeździć. Także będzie na lepsze koła w przyszłości może. Dzięki wszystkim za rady.

IMG_20240526_131223.jpg

Napisano (edytowane)

Jeszcze pytanko do specjalisty od kół @nossy:

Znalazłem w specyfikacji, że koła jakie tu mam to Fulcrum racing 66 DB (https://katalog.bikeworld.pl/2019/web/produkt/rowery_szosowe/endurance/cube/62100/attain_gtc_sl_disc), gdzie indziej z kolei znalazłem, że ważą 1680g. Czy w takim wypadku również jest sens zmiany na jakieś w okolicach 1500zł ? Niektóre z tych, które podesłałeś są cięższe...

Edytowane przez przemek_bl
Napisano

Gratuluje zakupu...a co do kół w tym przypadku to tak jak wspomniał @Mihau_, pojeździsz, ocenisz. Co do samych kół to jeśli jest to fulcrum racing 66db, 600db itp to raczej koła które szły na pierwszy montaż do fabryk. Sam racing 6 waży niecałe 1800gram. Ile ważą te Twoje nie mam pojęcia. Zawsze możesz ściągnąć koła, zwalić opony i dętki i przeważyć zestaw odejmując wage tarcz i kasety. Niemniej jednak pewnie wyjdzie 1700-1800gram więc wagowo nie jest źle. Ale w kołach poza wagą liczy się też jakość piast i sztywność całego układu. Tutaj też nie powinno być źle, więc jak piasty będą oki, a koła nie będą gumowate i "uginały" się przy byle depnięciu to nie pozostaje nic innego jak cieszyć się jazdą i tyle.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...