arbuz123 Napisano 21 Maja Udostępnij Napisano 21 Maja (edytowane) Witam. Mam pewien delikatny problem, dlatego specjalnie znalazłem to forum żeby się kogoś poradzić. Tak więc chodzi o to, że zdecydowałem, że kupię sobie jakiś rower MTB. Nigdy wcześniej nie miałem jakiegoś dobrego roweru tego typu którego sam kupiłem. Ostatnio jeździłem na typowo miejskim rowerze po asfalcie. Bardzo spodobał mi się rower Cube aim pro. Ogólnie Cube Aim. Wszystkie mają chyba takie same ramy. Wybiorę jakiś na stronie internetowej(niemiecki sklep) do max 700euro. No i tutaj mam problem. Mój wzrost to 184cm. Długość nogi to mniej więcej 87. I z tego co wyliczam to jestem na granicy rozmiaru ramy 20 a 22... I nie wiem który mam wybrać. Te rowery w ogóle mają jakąś inną numerację. Normalnie do mojego wzrostu to gdzieś widzę że MTB rozmiar 19 a Cube AIM nawet 22 cale... Czy pomiędzy 20 a 22 cale w ogóle zauwaze różnice? Myślę o raczej spokojnej jeździe po leśnych drogach. Czy lepiej wziąć ramę 20 i być na tej górnej granicy, czy 22 i co... Może być dla mnie za duża? Sorry kompletnie się nie znam a nie mam z kim podyskutować na ten temat xd Edytowane 21 Maja przez arbuz123 Dodatkowe informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 21 Maja Udostępnij Napisano 21 Maja Mieszkasz w Niemczech? Jak tak to podjedź do najbliższego MegaBike, boc24 czy innego sklepu sprzedającego Cube i się przymierz. Gdzie w ogóle zamierzasz jeździć tym rowerem? Dalej po asfalcie w mieście? Rowery Cube nie są takimi typowymi rowerami mtb we współczesnym znaczeniu, geometrią im bliżej do jakichś crossów czy trekkingów, mają bardzo rekreacyjną geometrię, co zresztą widać na zdjęciach gdzie kierownica jest wyżej niż siodełko. Ten Aim Pro ma też bardzo kiepski osprzęt: napęd 2x8 i sprężynowy widelec. Osie QR to standard w tym budżecie. Dobrze, że chociaż ma taperowaną główkę ramy i hamulce hydrauliczne, to chyba jego jedyna zaleta. W budżecie 700 EUR, czyli 3 tys. zł masz np. Focusa Whistler 3.8 (w Niemczech nawet za 600 EUR) - w przeciwieństwie do tego Cube ma powietrzny amortyzator i dobry napęd Shimano Deore 2x10 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arbuz123 Napisano 21 Maja Autor Udostępnij Napisano 21 Maja Tak mieszkam w Niemczech. Dopisałem wyżej, że myślę o spokojnej jeździe po leśnych drogach, ścieżkach itp raz na jakiś czas. Minusy które wymieniłeś w sumie pewnie nie mają/nie miałyby dla mnie znaczenia, bo się na tym nie znam a po drugie raczej nie oczekuje niewiadomo czego. Sprawdzę też ten rower o którym wspomniałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arbuz123 Napisano 21 Maja Autor Udostępnij Napisano 21 Maja (edytowane) 43 minuty temu, Greg1 napisał: W budżecie 700 EUR, czyli 3 tys. zł masz np. Focusa Whistler 3.8 (w Niemczech nawet za 600 EUR) - w przeciwieństwie do tego Cube ma powietrzny amortyzator i dobry napęd Shimano Deore 2x10 A trzymając się tylko rowerów Cube to może lepiej trochę dołożyć i kupić Cube Attention? Zwróciłeś uwagę na kilka rzeczy i z tego co widzę ten rower już je posiada. Cube Attention Edytowane 21 Maja przez arbuz123 Brak linka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 22 Maja Udostępnij Napisano 22 Maja Ten Cube jest o wiele lepszy od tego pierwszego Aim Pro. Osprzętowo porównywalny z Focusem ale Focus kosztuje 600 EUR a Cube 740 EUR. Na plus (albo minus, zależy jak kto patrzy) Cube jest bardzo rekreacyjna, niemalże wyprostowana pozycja na rowerze 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arbuz123 Napisano 22 Maja Autor Udostępnij Napisano 22 Maja (edytowane) A jeżeli mógłbym jeszcze jednak liczyć na pomoc odnośnie wyboru rozmiaru ramy... Jeżeli jest taki przypadek jak ja, czyli jestem na granicy dwóch rozmiarów. Dodam/odejmę 1cm to wychodzi mi rozmiar 20/22 to chodzi tutaj tylko o moją wygodę na rowerze? Może są jakieś kryteria kiedy kiedy lepiej będzie jeżeli wezmę rozmiar większy a kiedy mniejszy. Czy może nie będzie to mieć dużego znaczenia? Oczywiście mogę iść i przymierzyć się fizycznie do dwóch rozmiarów, ale znając życie to dwa rozmiary nie będą się dla mnie specjalnie różniły, bo te roznice w sumie są na pierwszy rzut oka nieznaczące. Edytowane 22 Maja przez arbuz123 Literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 22 Maja Udostępnij Napisano 22 Maja Zauważysz różnicę, ja mam podobne wymiary jak Ty bo 183 cm wzrostu i 87 cm przekroku i też się przymierzałem do Cube jak kupowałem mtb, już nie pamiętam jaki model bo to było 3 lata temu ale pamiętam, że na większym rozmiarze czułem się jak ba jakimś wielkim monstrum 😁. Generalnie mówi się, że jak się jest na granicy rozmiarów to mniejszy jest do jazdy bardziej sportowej a większy do jazdy bardziej rekreacyjnej 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arbuz123 Napisano 22 Maja Autor Udostępnij Napisano 22 Maja Ok dzięki za pomoc. Postaram się wybrać któryś z rozmiarów tego Cube Attention. Po prostu pasuje mi z wyglądu. Jak coś to dam znać żeby dokończyć wątek xd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arbuz123 Napisano 17 Lipca Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca (edytowane) Po dłuższym czasie namysłu, zdecydowałem się kupić TEN rower z rozmiarem ramy 20. Zrobiłem nim już pierwszą trasę, około 10 kilometrów. Wydaję mi się, że nie wziałem za małej ramy xd Zauważyłem jednak podczas jazdy po asfalcie(w terenie też było) że koło z przodu tak jakoś delikatnie faluje w odniesieniu do ramy i trochę mnie to zaniepokoiło... W nowym rowerze? A może to normalne tylko ja jestem przewrażliwiony? Rower przyszedł już z zamontowanym kołem. Nie miałem styczności z dużą liczbą rowerów.. W moim poprzednim rowerze miejskim, służącym tylko do asfaltu, którego też kupiłem nowego, koło szło idealnie w lini xd Edytowane 17 Lipca przez arbuz123 Brak informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 17 Lipca Udostępnij Napisano 17 Lipca "Falowanie" koła może wynikać z krzywo wylanej opony i jest to tylko złudzenie optyczne. Może też być to przyczyną niepodociąganych szprych, po prostu z niescentrowanego prawidłowo koła. A może też nie włożyłeć dokładnie koła na miejsce, w końcu są tam osie QR i też się mogło zdarzyć, że koło jest delikatnie krzywo założone 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arbuz123 Napisano 17 Lipca Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca (edytowane) Aha no i sprawdziłem jeszcze, delikatnie obciera co obrót, tarcza hamulcowa. Jak będę mieć czas to odkręce koło Edytowane 17 Lipca przez arbuz123 literówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 17 Lipca Udostępnij Napisano 17 Lipca Najpierw włóż koło prawidłowo "do końca" widełek tak żeby nie było żadnego ruchu i wtedy zaciśnij. Osie QR mają to do siebie, że często po wyjęciu koła nie włoży się go prawidłowo i trzeba za każdym razem regulować hamulce bo coś obciera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.