Mateo321 Napisano 21 Maja Udostępnij Napisano 21 Maja Cześć wszystkim. Przychodzę z problemem przedniej przerzutki Sora 2x9. Odebrałem rower z serwisu, była regulacja przerzutek. Gdy łańcuch jest na największej zębatce z przodu i najmniejszej z tyłu, przy mocniejszym dociskaniu prawego pedała, wydobywa się dźwięk ocierającego łańcucha. Serwisant przejechał się rowerem i nie stwierdził niczego. Ja przy nim się przejechałem, słyszał dźwięk to stwierdził, że to dlatego, że jestem cięższy niż on ( ja około 90 kg) i żeby udać już się z tym na gwarancję. Pytanie moje, czy faktycznie może być tak jak on mówi, czy to po prostu źle wyregulowane przerzutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marinbiker Napisano 21 Maja Udostępnij Napisano 21 Maja Lewa klamkomanetka Sory ma tzw. trymowanie, co pozwala dopasować wózek przerzutki do linii łańcucha. Według mnie trzeba precyzyjniej podregulować przednią zmieniarkę. Masz na lince baryłkę do drobnych korekt. Musisz ciut naciągnąć linkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 21 Maja Udostępnij Napisano 21 Maja Godzinę temu, Mateo321 napisał: Cześć wszystkim. Przychodzę z problemem przedniej przerzutki Sora 2x9. Odebrałem rower z serwisu, była regulacja przerzutek. Gdy łańcuch jest na największej zębatce z przodu i najmniejszej z tyłu, przy mocniejszym dociskaniu prawego pedała, wydobywa się dźwięk ocierającego łańcucha. Serwisant przejechał się rowerem i nie stwierdził niczego. Ja przy nim się przejechałem, słyszał dźwięk to stwierdził, że to dlatego, że jestem cięższy niż on ( ja około 90 kg) i żeby udać już się z tym na gwarancję. Pytanie moje, czy faktycznie może być tak jak on mówi, czy to po prostu źle wyregulowane przerzutki. Na gwarancję z regulacją przerzutki xD Zmień serwis. Trymowanie nic nie da przy najcięższym przełożeniu, bo tak rozumiem "najmniejszą z tyłu". Działa przecież w drugą stronę. Ociera, bo rama i korba nie są wystarczająco sztywne. Możesz podregulować żeby nie ocierało, no ale powiedzmy sobie uczciwie: ile razy wrzucisz ten bieg? Jesteś koniem cisnącym powyżej 50 km/h czy dokręcasz na zjazdach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 21 Maja Udostępnij Napisano 21 Maja Czyli zakładamy, że depnięcie na prawy pedał odchyla oś i tarczę do środka i łańcuch trze o klatkę od strony ramy? @Mateo321 Musisz się nauczyć samemu regulować, trochę cierpliwości i instrukcja: DM-RBFD001-01-POL.pdf (shimano.com) Obejrzyj kilka filmików i pomalutku się nauczysz. Zobacz też, czy masz klatkę równolegle do tarczy, ja np. w nowym rowerze miałem krzywo i też na przeglądzie 0 (zależało mi na pieczątce w książce serwisowej) zgłosiłem i niby wyregulowali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 21 Maja Udostępnij Napisano 21 Maja 3 godziny temu, Mateo321 napisał: Gdy łańcuch jest na największej zębatce z przodu i najmniejszej z tyłu, przy mocniejszym dociskaniu prawego pedała, wydobywa się dźwięk ocierającego łańcucha. Odkształca się rama, odkształca się korba, napiąć linkę albo nauczyć się z tym żyć a podejrzewam, że to przełożenie w praktyce nie jest ci do niczego potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 22 Maja Udostępnij Napisano 22 Maja 12 godzin temu, spidelli napisał: Czyli zakładamy, że depnięcie na prawy pedał odchyla oś i tarczę do środka i łańcuch trze o klatkę od strony ramy? depnięcie w prawy pedał zazwyczaj powoduje odwrotny efekt czyli odchyla tarczę na zewnątrz i łańcuch trze o zewnętrzną klatkę przerzutki. Pewnie jeśli się podciągnie linkę aby było tam wiecej miejsca to będzie tarło od wewnątrz na dużej zębatce z tyłu. Przerzutki przednie z niskich grup bywają kapryśne jeśli chodzi o ustawienie aby nigdzie nie tarło, z tiagrą też miałem zabawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 22 Maja Udostępnij Napisano 22 Maja @Rafał87 Też tak uważam, że o zewnętrzną. Zacząłbym od regulacji baryłką, a jak nie pomoże to naciągnięcie linki. A wcześniej - weryfikacja ułożenia klatki względem tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 22 Maja Udostępnij Napisano 22 Maja W ogóle to zacznijmy od tego, co już zresztą pisałem, że jazda na skrajnych biegach to absolutna rzadkość. O ile blat + największa zębatka się zdarza, o tyle blat + najmniejsza zębatka ( w domyśle 11T), to już właściwie chyba tylko na zjazdach przy dokręcaniu. Mieszkając na Mazowszu, mam kasetę 14-25 z korbą 48T i przy kadencji 100 RPM, daje to prędkość 44 km/h, przy 80 RPM 35 km/h. Kaseta z 11T to już odpowiednio 56 km/h i 45 km/h. Tak więc mam miękki zestaw, a mimo to prędkości są takie, że najmniejszych zębatek nie używa się praktycznie wcale. A do czego dążę? Do tego, że nie bardzo jest sens sobie zawracać głowę skrajnymi przełożeniami. Wyregulować tak, żeby na najtwardszym przełożeniu dało się po prostu jechać*. *oczywiście przy odpowiedniej regulacji, da się zrobić tak żeby nic nie ocierało/ ocierało minimalnie niezależnie od przełożenia. Swoją drogą, o ile rozumiem odstawienie roweru do serwisu na jakiś większy przegląd, o tyle absolutnie nie rozumiem po co to robić żeby wyregulować przerzutki. Przecież bywa tak, zwłaszcza przy osiach QR, że wyjęcie i założenie koła wymaga drobnej korekty działania przerzutki. O tym że linki się wyciągają itd nie wspominam. To jest tak podstawowa czynność i wymaga tak podstawowych narzędzi, że po prostu wypada umieć to robić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 22 Maja Udostępnij Napisano 22 Maja Ja zgłosiłem przy okazji przeglądu 0, jak przyszedłem po pieczątkę do gwarancji to czemu nie mieli wyregulować? A że ich przerosło, to inna sprawa Najlepiej nauczyć się samemu - i ignorancja serwisu mnie do tego przymusiła ale nie żałuję A wyregulować się da, bo czasami się wrzuca na najmniejszą, czy na zjeździe czy z wiatrem w plecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 22 Maja Udostępnij Napisano 22 Maja Nie mam na myśli serwisu 0 ( łaski nie robią), tylko właśnie takie sytuacje, gdzie "serwisant" twierdzi, że rower powinien iść na gwarancję z takiego powodu. Szkoda nerwów, a przynajmniej wiadomo który "serwis" omijać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 22 Maja Udostępnij Napisano 22 Maja Zgadzam się, d. nie serwisant... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 22 Maja Udostępnij Napisano 22 Maja 2 godziny temu, Rafał87 napisał: z tiagrą też miałem zabawy A ja z Tiagrą nie mam żadnych problemów. Co więcej, nawet na największych przekosach mi nie obciera, że aż zapomniałem o czymś takim jak trymowanie i jak kupiłem nowy rower na GRX-ie to ciągle kręciłem baryłką żeby mi nie tarło zamiast użyć trymowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 22 Maja Udostępnij Napisano 22 Maja Tiagra ma 4 położenia klatki, łatwiej wyregulować 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 22 Maja Udostępnij Napisano 22 Maja Tiagre 4700 da się zrobić tak, żeby nie tarła w ogóle lub robiła to w taki sposób, że tego nie słychać/ nie czuć. Mam u siebie już chyba 3 lata i nigdy nie miałem problemów. BTW. Polecam zaznajomić się z instrukcją Shimano. Jest tam podana pewna "magiczna sztuczka", jak sobie ułatwić regulację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.