Gieszos Napisano 20 Maja Udostępnij Napisano 20 Maja Cześć wszystkim. Jestem początkujący jeśli chodzi o jazdę na rowerze szosowym. Kupiłem używany Cannondale Caad12 z 2016 roku około rok temu. Otrzymałem go z oponami o szerokości 25mm. Źle się czuje na tak wąskiej oponie. Nie zależy mi też żeby kręcić jakieś wyjątkowe czasy. Zastanawiam się nad wymianą opon na szersze (30-32). Nie mogę jednak nigdzie w internecie znaleźć informacji jaka jest maksymalna szerokość opony dla tego modelu. Sprawdzałem na wielu stronach ze sprzedażą roweru, oraz parę jego opisów, ale wszędzie widzę tylko informację o tym jaka opona jest zamontowana podczas zakupu. Może ktoś z was wie jaką maksymalną szerokość opony w tym modelu sugeruje producent? Jeśli jest to jakaś banalna sprawa to z góry przepraszam, ale tak jak napisałem na początku, dopiero zaczyna swoją przygodę i jeszcze lekko nie ogarniam wszystkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 21 Maja Udostępnij Napisano 21 Maja Jeśli hamulce obręczowe to pewnie 28mm. Najlepiej samemu popatrzeć ile jest miejsca wokół opony przy widelcu, przerzutce i tylnych widełkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olo850 Napisano 21 Maja Udostępnij Napisano 21 Maja Wejdzie 28c sprawdziłem, szerzej się nie uda (jeżeli to nie model na tarczach, nie jestem pewien czy w 2016 już były). Spóbuj z 28c dobrej jakości, to dużo zmienia w tym rowerze. Ja zmieniłem też sztycę na carbonową ale to już nie dawało dużego efektu. Generalnie jak na pierwszą szosę to wybrałeś bardzo ambitnie - ten rower jest bardzo sztywny, w mojej ocenie do przesady i na polskich szosach średnio się sprawdza, ja głównie z tego powodu sprzedałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gieszos Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja @olo850 dzięki za odpowiedź. A jesteś w stanie polecić właśnie jakieś opony "dobrej jakości" które pozwolą zapewnić ten większy komfort? Tylko jeśli mogę prosić to a jakimś niższym budżecie. Trochę wydawałem na inne rzeczy i wolałbym nie wsadzać 500zł w opony. Myślę nad rubino pro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Rubino pro jest spoko. Jeszcze taniej masz ultrasporty III. Mi się kiedyś bardzo fajnie jeździło na tufo comtura duo ale one 28c po napompowaniu fizycznie miały 30mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gieszos Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja @Mihau_ dzięki. A wiesz może coś o Continental contact speed? Widzę dużo opinii, że właśnie daje duży komfort. Tylko, że to taka bardziej gravelowka, ale widzę, że jest też w szerokości 28 dostępna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja A na jakim ciśnieniu jeździsz ? Bo Pogacar na 28 mm jeździ na 4 bar a amatorzy pompują zwykle co najmniej 5 a często 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja 18 minut temu, Gieszos napisał: A wiesz może coś o Continental contact speed? Do typowej szosy bez sensu, większe opory toczenia niż gładka opona. Poza tym 28c występuje wyłącznie w wersji drutowej więc też lipa + duża masa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja 36 minut temu, chrismel napisał: A na jakim ciśnieniu jeździsz ? Bo Pogacar na 28 mm jeździ na 4 bar a amatorzy pompują zwykle co najmniej 5 a często 6 To wedle padających tu stwierdzeń ma niedopompowane i jeździ na flaku podobnie jak "amatorzy zwykle co najmniej" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gieszos Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja (edytowane) 44 minuty temu, chrismel napisał: A na jakim ciśnieniu jeździsz ? Bo Pogacar na 28 mm jeździ na 4 bar a amatorzy pompują zwykle co najmniej 5 a często 6 Tylko Pogacar waży 65kg a ja 95, więc myślę że przynajmniej to 5 będzie w moim przypadku uzasadnione 😁 Edytowane 28 Maja przez Gieszos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gieszos Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja Godzinę temu, chrismel napisał: A na jakim ciśnieniu jeździsz ? Bo Pogacar na 28 mm jeździ na 4 bar a amatorzy pompują zwykle co najmniej 5 a często 6 Ale też chętnie posłucham jakiejś porady na jaką wartość wypróbować przy 28c bo tak jak mówię, jestem mocno początkującym a będę pierwszy raz jechał na takiej opinię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja (edytowane) https://silca.cc/pages/pro-tire-pressure-calculator 31 minut temu, kaido2 napisał: To wedle padających tu stwierdzeń ma niedopompowane i jeździ na flaku A na mokre etapy zakłada GP5000 AS. Do tego te 28 mm u niego układa się na 30 mm to już w ogóle profanacja roweru szosowego Ale przy okazji przyjeżdża 10 min przed wszystkimi na Giro. Edytowane 28 Maja przez chrismel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaido2 Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja (edytowane) @chrismel, zasada jest prosta. Jeżeli coś komuś działa i są tego wyraźne efekty to znaczy, ze ktoś wie co robi A do jakich rozwiązań może się posunąć podpowie mu doświadczenie, a nie sztywne wzory , zatem jeżeli chodzi o mnie patrzącego bardziej na rezultaty jak na trendy , czy dobry smak, to czegoś takiego jak profanacja po prostu nie uznaję. Purystą trzymających się ściśle jakiś reguł nie jestem, sprzęt ma działać i ma spełniać moje założenia. Edytowane 28 Maja przez kaido2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gieszos Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 3 godziny temu, Mihau_ napisał: Do typowej szosy bez sensu, większe opory toczenia niż gładka opona. Poza tym 28c występuje wyłącznie w wersji drutowej więc też lipa + duża masa Rozumiem, to raczej zdecyduje się na rubino lub ultrasporty. Wolałbym te drugie ze względu na praktycznie dwukrotnie niższą cenę, ale czy przy rubino odczuje większy komfort jazdy na sztywnym rowerze? Jeśli to będzie jakaś zauważalna różnica to chyba wolę dopłacić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja Cytat ale czy przy rubino odczuje większy komfort jazdy na sztywnym rowerze? Jeśli to będzie jakaś zauważalna różnica to chyba wolę dopłacić To jest kwestia przede wszystkim doboru odpowiedniego ciśnienia. Cytat Rozumiem, to raczej zdecyduje się na rubino lub ultrasporty. Wolałbym te drugie ze względu na praktycznie dwukrotnie niższą cenę, Tylko przypadkiem drutowych nie kup. Dobre ceny na vittorię i conti ma sklep biostern Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gieszos Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja @Mihau_Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
locomotiv12 Napisano 9 Czerwca Udostępnij Napisano 9 Czerwca Jak ktoś jest hardcorem to może próbować założyć opony o szerokości 30 lub 32 mm - na wąskiej obręczy i tak będą węższe. Ja mam Canyona na szczękach - wcisnąłem opony o nominalnej szerokości 32 mm - realnie wyszło 30 mm, prześwit w przednim widelcu to ok. 3 mm ale jeździć się da i to całkiem komfortowo 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.