Skocz do zawartości

[Szosa] Szerokość opon dla Cannondale Caad12


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.

Jestem początkujący jeśli chodzi o jazdę na rowerze szosowym. Kupiłem używany Cannondale Caad12 z 2016 roku około rok temu. Otrzymałem go z oponami o szerokości 25mm. Źle się czuje na tak wąskiej oponie. Nie zależy mi też żeby kręcić jakieś wyjątkowe czasy. Zastanawiam się nad wymianą opon na szersze (30-32). Nie mogę jednak nigdzie w internecie znaleźć informacji jaka jest maksymalna szerokość opony dla tego modelu. Sprawdzałem na wielu stronach ze sprzedażą roweru, oraz parę jego opisów, ale wszędzie widzę tylko informację o tym jaka opona jest zamontowana podczas zakupu. Może ktoś z was wie jaką maksymalną szerokość opony w tym modelu sugeruje producent? Jeśli jest to jakaś banalna sprawa to z góry przepraszam, ale tak jak napisałem na początku, dopiero zaczyna swoją przygodę i jeszcze lekko nie ogarniam wszystkiego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdzie 28c sprawdziłem, szerzej się nie uda (jeżeli to nie model na tarczach, nie jestem pewien czy w 2016 już były). Spóbuj z 28c dobrej jakości, to dużo zmienia w tym rowerze. Ja zmieniłem też sztycę na carbonową ale to już nie dawało dużego efektu.  Generalnie jak na pierwszą szosę to wybrałeś bardzo ambitnie - ten rower jest bardzo sztywny, w mojej ocenie do przesady i na polskich szosach średnio się sprawdza, ja głównie z tego powodu sprzedałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@olo850 dzięki za odpowiedź. A jesteś w stanie polecić właśnie jakieś opony "dobrej jakości" które pozwolą zapewnić ten większy komfort? Tylko jeśli mogę prosić to a jakimś niższym budżecie. Trochę wydawałem na inne rzeczy i wolałbym nie wsadzać 500zł w opony. Myślę nad rubino pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Gieszos napisał:

A wiesz może coś o Continental contact speed?

Do typowej szosy bez sensu, większe opory toczenia niż gładka opona.