Clover93 Napisano 20 Maja 2024 Napisano 20 Maja 2024 Spoiler Cześć, Zastanawiam się nad sensem zakupu pierwszej szosy. Obecnie jeżdżę na gravelu Kross Esker 1.0 2021 (przednia opona Victoria Zaffiro Pro V G2. 0 700x32C, tylna Maxxis Receptor 700x40C). Średnia prędkość z jaką na nim jeżdżę w komforcie to 20-22km/h, standardowo średnia około 22-24km/h (odcinkowo zdarza się 30-32km/h). Chętnie brałbym udział w jakiś lokalnych ustawkach, lecz standardowe w spokojnym tempie to około 28km/h. Zastanawia mnie czy szosa da taką różnicę względem tego gravela (oczywiście wtedy wybierając tylko asfaltowe drogi). Jeśli ma sens możecie coś polecić? Chciałabym hamulce tarczowe (najlepiej hydrauliczne). Budżet około 5-6 tyś. Cytuj
TheJW Napisano 20 Maja 2024 Napisano 20 Maja 2024 Po pierwsze - interesujący dobór opon! Wąska szosowa na przodzie, szeroka gravelowa na tyle... Jaki w tym sens i cel? Po drugie - do jazdy 28km/h wystarczy zmienić opony na szosowe i spokojnie ogarniesz takie ustawki na gravelu. U nas na lokalnych mazowieckich jazdach nawet w grupach "kawowych" zakładamy średnią nie niższą niż 30km/h. Na gravelach dawali też radę w szybszych grupach, oczywiście wioząc się na kole, ale jednak. 1 Cytuj
Clover93 Napisano 20 Maja 2024 Autor Napisano 20 Maja 2024 Co do do doboru opon to na tyle też miałem tą Maxxisa, ale już zakończyła żywot. Przód też docelowo myślałem zmienić na coś bardziej gravelowego ale na razie się jeszcze trzyma w niezłej formie. Przy planach zakupu szosy, gravel chciałem utrzymać jako typowy gravel Cytuj
Clover93 Napisano 20 Maja 2024 Autor Napisano 20 Maja 2024 Przy mocnym tempie 50km jestem w stanie utrzymać około 25-26km/h, ale tak bardziej komfortowo to 23-24km/h raczej. Cytuj
hulk14 Napisano 20 Maja 2024 Napisano 20 Maja 2024 To w grupie powinieneś zrobić średnią 28 km/h Na razie kup sobie opony continental gp 5000 i załóż sobie je do testów. To opony robią największą różnicę. 1 Cytuj
Krypto.Szosowiec Napisano 20 Maja 2024 Napisano 20 Maja 2024 Zdziwisz się, jak mało zyskasz zmieniając rower. Wsadź opony szosowe i będziesz miał rower, którym zrobisz wyniki niewiele gorsze niż na typowej szosie. Szosa będzie prawdopodobnie nieco szybsza ( w sumie to jeszcze zależy jaka...), ale nie będzie to wielka różnica. Jeżeli nie utrzymasz się na ustawce na Gravelu z szosowymi oponami, to szosa tego nie zmieni. Pomijam już fakt, sensu kupna szosy gdy ma się Gravela. Jeszcze jak kupisz jakiś Road+ bo stwierdzisz że chcesz np 32c, to możesz już teraz wywalić te pieniądze w błoto, bo zyski będą podobne. Oczywiście piszę cały czas o rowerach w podanym zakresie cenowym. Ewentualnie możesz sobie kupić szosę na szczękach. W Decathlon masz EDR 105 lub możesz poszukać Sensa Romagna, ale mają dużo gorsze koła. Ten EDR 105 to już naprawdę fajny rower i przy tym lekki jak na dzisiejsze "spasione" standardy. Oczywiście jeżeli jesteś w stanie zaakceptować szczęki. 1 Cytuj
spidelli Napisano 20 Maja 2024 Napisano 20 Maja 2024 40 minut temu, hulk14 napisał: gp 5000 i Też wsadziłem do gravela i ożył. Moja żona ma rok gravela a już bąka o szosie, na razie ją nawracam na wymianę opon - też jej polecam GP 5000. 1 Cytuj
Clover93 Napisano 20 Maja 2024 Autor Napisano 20 Maja 2024 Może faktycznie pomyślę o dwóch kompletach opon/kół (bo też nie chciałbym porzucać gravelovania). Cytuj
hulk14 Napisano 20 Maja 2024 Napisano 20 Maja 2024 Tylko przy 2 kompletach kół do jednego roweru musisz pamiętać, że najlepiej aby oba zestawy kół były na tych samych piastach, inaczej może być potrzebna regulacja zacisków hamulcowych przy każdej zmianie zestawu. 1 Cytuj
Clover93 Napisano 20 Maja 2024 Autor Napisano 20 Maja 2024 Co masz na myśli że na tych samych? Konkretnie ten sam model czy że typ/rozmiar? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.