Skocz do zawartości

[8 000 - 12 000 PLN] pierwszy gravel.


Rekomendowane odpowiedzi

Canyon tak to napisał (mamy dwa, badaliśmy sprawę), żeby nic nie obiecać. Na pewno możesz złożyć i pojeżdzić po dywanie. Jak do nich pisałem, to dostałem link do regulaminu - że można, ale bez śladów zużycia. Nie dotarłem do jasnego zapisu - "możesz jechać na wycieczkę i zwrócić". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ws22 napisał:

Trochę obawiam się, czy po kilkuset km przejechanych nadal będę uważał, że ta geometria jest dla mnie wygodna.

Patrząc na geometrię zaryzykowałbym stwierdzenie, że idzie bardziej w stronę sportowego zastosowania, sam sobie musisz odpowiedzieć na pytanie czy to jest to, czego szukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Patrząc na geometrię zaryzykowałbym stwierdzenie, że idzie bardziej w stronę sportowego zastosowania, sam sobie musisz odpowiedzieć na pytanie czy to jest to, czego szukasz.

Dzięki.

Rzuć proszę okiem na geometrię Canyona Grizli. Dla mnie to jest tylko tabelka z cyferkami, której nie potrafię do końca przeczytać 😉

czy geometria Canyona Grail jest (dużo) mniej sportowa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie porównać na bikeinsigh albo 99spokes. Na samej ramie Impulso i Grizl są bardzo podobne. 

Na 99 spokes pokazuje że Impulso jest najbardziej agresywnym gravel em obecnie dostępnym a Grizl niewiele mniej. Obydwa są jednak w spectrum tych modeli, które mocno zmuszają użytkownika do złamania się nad rowerem 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej impulso i grail mają podobną geometrię a nie Grizl, przecież grail jest bardziej nastawiony na sport a Grizl na bikepacking.Ja dziś też miałem przymiarkę impulso pro i ta geometria mi raczej nie leży.Zastsnawiam się nad Grizlem 6 na Sram AXS , trochę boję się w ciemno.Najbardziej pasowała mi Orbea Terra i Canondale Topstone,tylko to nie jest warte swojej ceny na moje oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej różnica w geometrii dwóch rowerów, nad którymi się zastanawiam.

Canyon Grail CF SL 7 AXS versus Bianchi Impulso Comp 2024.

Jak bardzo ta różnica w geometrii będzie odczuwalna w użytkowaniu?

94e1a69d-4340-4fe8-a9cb-f9d5f7604435.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz ślepy test, to w życiu się nie zorientujesz że jest między nimi różnica.

Pamiętaj że dochodzi różnica w długości mostka i jego kącie, szerokość i reach kierownicy, reach manetek jeżeli nie są identyczne, offset sztycy, wymiary siodełka a nawet konstrukcja sterów.

Mam rower szosowy Orbea. Taka strona nie pokaże Ci, że Orbea ze schowanymi pancerzami, wymaga adaptera pod mostek, co dodaje 15 mm to wysokości główki.

A pisząc krótko i dosadnie:

Takie spuszczanie się o kilka milimetrów w jedną czy drugą stronę, nie ma znaczenia jeżeli nie masz jakiś bardzo ścisłych preferencji lub nie chcesz kupić roweru niemalże identycznego jak miałeś. Co to zmienia? Jesteś szarym użytkownikiem jak 99% rowerzystów i będziesz w stanie się dostosować, jeżeli tylko wybierzesz prawidłowy rozmiar, co jest kluczowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jak zrobisz ślepy test, to w życiu się nie zorientujesz że jest między nimi różnica.

Zastanawiał mnie ten komentarz „average stack” (Canyon) versus „somewhat aggressive” (Bianchi) z porównywarki.

Ale Twoja odpowiedź trochę mi wyjaśniła. Dzięki.
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko wiesz, że to jest dość złudna sprawa i operując na cyferkach, może się okazać że i tak będzie inaczej niż się spodziewałeś?

Rowery są projektowane pod jakieś standardowe wymiary człowieka. No ale jak wiadomo, średnia to jedne wielkie kłamstwo ;)

No i efekt jest taki, że ja mając długie nogi i krótki tułów/ ręce, znacznie lepiej czuję się na nieco krótszych rowerach. Automatycznie zmienia mi to różnicę w wysokości pomiędzy siodełkiem a kierownicą.

Do tego dochodzi wybrany system pedałów wpinanych. Pedały szosowe, z racji konstrukcji, zawsze dodają jakieś 5-10 mm do wysokości siodełka w stosunku do systemu MTB.

Jest mnóstwo czynników, które mogą wpłynąć na ostateczną pozycję.

Co do przesunięcia widelca, rozstawu kół itd, to są różnice których nie poczujesz i nie ma sensu nad nimi się zastanawiać, jeżeli jest to kwestia milimetrów.

Edytowane przez Krypto.Szosowiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...