ws22 Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja Cześć, proszę doradźcie przy zakupie pierwszego gravela. Żadna wyczynowa jazda, szukam mobilizacji do większej aktywności fizycznej. Trasy po asfalcie i lesie, mniej więcej 50/50. Największe obawy mam co do agresywnej postawy i czy moje plecy wytrzymają pochyloną pozycję. Ale trzeba się trochę ruszyć z kanapy… Zależy mi na: * uniwersalnym rowerze, którzy sprawdzi się zarówno na szosie, jak i na jeździe w lesie. * wygodnej pozycji, przy 40-60 km przejażdżkach. * raczej kilkugodzinne wyjazdy, a nie kilkudniowe wyjazdy. * bezproblemowa obsług i dobry serwis przy codziennym użytkowaniu. * im mniej kabli na wierzchu i bardziej minimalistycznie - tym dla mnie schludniej i ładniej. * rama karbonowa, czy aluminiowa - tutaj nie mam preferencji. * napęd 1x11 czy 2x12 - nie mam zdania. Co będzie dla mnie lepsze? Moją uwagę zwróciły do tej pory poniższe modele. Canyon Grail CF 8 SL. https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/wydajnosc/grail/cf-sl/grail-cf-sl-8/3577.html?dwvar_3577_pv_rahmenfarbe=R119_P01 Lub Canyon Grail CF 7 SL https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/wydajnosc/grail/cf-sl/grail-cf-sl-7/3575.html?dwvar_3575_pv_rahmenfarbe=R119_P01 Bianchi Impulso Pro All Road https://rowerszosowy.pl/pl/p/-Bianchi-Impulso-GRX810-GRAVEL-Allroad-20222023-...-NOWY-ROWER-..-WYPRZEDAZ-24/2120 Bianchi Impulso Comp 2024 - ale tutaj nie widzę na razie dostepnosci. https://rowerszosowy.pl/pl/p/-Bianchi-Impulso-Comp-GRAVEL-2024-...-Shimano-GRX610-2x12-przelozen-/2098 Ewentualnie bardziej budżetowa wersja Bianchi Via Nirone. https://rowerszosowy.pl/pl/p/-Bianchi-Nirone-Allroad-Gravel-..-Celeste-..-NOWY-ROWER-2023-..-Rozmiar-53%2C-55%2C-57%2C-59%2C-61%2C-63/1365 Bianchi zdecydowanie przemawia do mnie wizualnie (kolor celeste! 😉) I dodatkowo widzę dużą dostępność w Gnieźnie, gdzie bez problemu mógłbym podskoczyć z Poznania. Zwłaszcza wersja Impulso Comp 2024 wygląda dla mnie bardzo schludnie, i dość minimalistycznie. Canyon wydaje się być dobra relacją ceny do jakości. Największe obawy budzi dla mnie jednak zakup na odległość, i ewentualna obsługa posprzedażowa. Podpowiedzcie proszę i dajcie znać co myślicie. A może nie ma sensu wymyślać i zainwestować w tego najtańszego gravela Bianchi? Dzięki za Wasze opinie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja Cytat Trasy po asfalcie i lesie, mniej więcej 50/50 Gravel to taka 'gorsza' szosa, nie nadaje sie do lasu. Jakby to bylo 90/10 to mozna rozwazac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ws22 Napisano 18 Maja Autor Udostępnij Napisano 18 Maja Może byłem zbyt mało precyzyjny. Miałem na myśli szutry i ubite ścieżki w lesie. Żadne zjazdy i wyboje. Czy w takim wypadku sprawdzi się gravel? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja Dziś byłem z córką na przejażdżce w lesie. Ona na prawdziwym gravelu, ja na takim z prostą kierownicą. Leśne drogi, wysokie wydmy, korzenie, przejazdy przez małe leżące pnie (takie, co nie sięgają blatu), ścieżka wzdłuż rzeki - wąska, kręta, pofalowana. Zjazdy i wyboje. I do tego pojeździliśmy na pumptracku. Super było. Ale, mimo tej samej szerokości opon (40c), gravel z barankiem więcej wymaga na stromych, piaszczystych zjazdach. Wszystkie trudne miejsca córka jechała w dolnym chwycie, by mieć lepszą kontrolę hamulców. Dla mnie to trudniejsze. Ponadto czuliśmy się jak trasie enduro - był element wyzwania. Jeśli nie jeździsz na szosie, masz umiarkowaną gibkość i taką sobie kontrolę roweru, sugeruję rower z prostą kierownicą. Jest taka kategoria „fitness”. Bez amortyzatora. Nie tak szybko, ale łatwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcina Napisano 18 Maja Udostępnij Napisano 18 Maja Przy 50/50 rozważałbym coś z prostą kierownicą i oponą 42-50 mm z łagodnym bieżnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 19 Maja Udostępnij Napisano 19 Maja Ja uważam podobnie, po latach regularnego jeżdżenia po asfalcie i leśnych ubitych drogach. Tylko prosta konstrukcja kierownica i opony minimum 44. Baranek wg mnie nic nie wnosi do takiego jeżdżenia, tylko jest mniej zdrowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 19 Maja Udostępnij Napisano 19 Maja 15 godzin temu, ws22 napisał: Canyon Grail CF 8 SL. https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/wydajnosc/grail/cf-sl/grail-cf-sl-8/3577.html?dwvar_3577_pv_rahmenfarbe=R119_P01 Lub Canyon Grail CF 7 SL https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/wydajnosc/grail/cf-sl/grail-cf-sl-7/3575.html?dwvar_3575_pv_rahmenfarbe=R119_P01 Do twoich zastosowań raczej grail. Chyba wolałbym też mieć napęd 2x 15 godzin temu, ws22 napisał: Bianchi Impulso Pro All Road https://rowerszosowy.pl/pl/p/-Bianchi-Impulso-GRX810-GRAVEL-Allroad-20222023-...-NOWY-ROWER-..-WYPRZEDAZ-24/2120 Cena tego roweru to żart. 15 godzin temu, ws22 napisał: Bianchi Impulso Comp 2024 - ale tutaj nie widzę na razie dostepnosci. https://rowerszosowy.pl/pl/p/-Bianchi-Impulso-Comp-GRAVEL-2024-...-Shimano-GRX610-2x12-przelozen-/2098 Wygląda ok. 15 godzin temu, ws22 napisał: Ewentualnie bardziej budżetowa wersja Bianchi Via Nirone. https://rowerszosowy.pl/pl/p/-Bianchi-Nirone-Allroad-Gravel-..-Celeste-..-NOWY-ROWER-2023-..-Rozmiar-53%2C-55%2C-57%2C-59%2C-61%2C-63/1365 15 godzin temu, ws22 napisał: A może nie ma sensu wymyślać i zainwestować w tego najtańszego gravela Bianchi? Mam pewne wątpliwości czy płacenie 8k za rower na tak wykończonej ramie to na pewno "inwestycja". Jak masz blisko do poznania to możesz też popatrzeć na to https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-gravel-pro-carbon-grx-2x12/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 19 Maja Udostępnij Napisano 19 Maja 16 godzin temu, ws22 napisał: * bezproblemowa obsług i dobry serwis przy codziennym użytkowaniu. * im mniej kabli na wierzchu i bardziej minimalistycznie - tym dla mnie schludniej i ładniej. Te punkty się wykluczają. Tęsknie za rowerem, gdzie wszystkie pancerze były na wierzchu. Wygląda to fajnie, natomiast obsługa jest dramatycznie utrudniona. Jak jeszcze kupisz model gdzie pancerze lecą w główce ramy, to przy pierwszym serwisie zdasz sobię sprawę jak bardzo zły to był pomysł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur85 Napisano 20 Maja Udostępnij Napisano 20 Maja W dniu 18.05.2024 o 18:40, Wojcio napisał: Leśne drogi, wysokie wydmy, korzenie, przejazdy przez małe leżące pnie (takie, co nie sięgają blatu), ścieżka wzdłuż rzeki - wąska, kręta, pofalowana. Zjazdy i wyboje. I do tego pojeździliśmy na pumptracku Tak czytając powyższe, to zdecydowanie nie wygląda na środowisko dla gravela. Ja wiem że teraz gravel jest modny bo uniwersalny i wszędzie pojedziesz, ale bez przesady. Na takie trasie dużo więcej frajdy było by z jazdy na mtb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcina Napisano 20 Maja Udostępnij Napisano 20 Maja 22 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: Te punkty się wykluczają. Tęsknie za rowerem, gdzie wszystkie pancerze były na wierzchu. Wygląda to fajnie, natomiast obsługa jest dramatycznie utrudniona. Jak jeszcze kupisz model gdzie pancerze lecą w główce ramy, to przy pierwszym serwisie zdasz sobię sprawę jak bardzo zły to był pomysł. To jest trochę jak z geberitem w łazience. Zestaw podtynkowy jest trudniejszy w serwisie, ale wygląda schludniej i łatwiej utrzymać w czystości. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 20 Maja Udostępnij Napisano 20 Maja 22 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał: Wygląda to fajnie, natomiast obsługa jest dramatycznie utrudniona. Pełna zgoda. W serwise koszt obsługi będzie nieporównywalnie wyższy a samodzielnie zajmie kilka dobrych godzin, przynajmniej mi 😉 Natomiast nie tęsknię wcale za poprzednimi rowerami z kablami na wierzchu, następny rower przeglądam też tylko z pełną integracją ✌️ Do autora: proponuję kupić na pierwszy sezon jakąś używkę, sprzedać i wtedy bogatszy o wiedzę praktyczną kupić Bianchi AD 2024 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 20 Maja Udostępnij Napisano 20 Maja Godzinę temu, Artur85 napisał: Tak czytając powyższe, to zdecydowanie nie wygląda na środowisko dla gravela. Ja wiem że teraz gravel jest modny bo uniwersalny i wszędzie pojedziesz, ale bez przesady. Na takie trasie dużo więcej frajdy było by z jazdy na mtb. To nasza regularna wycieczka, zapewniam, że wielokrotnie jeździliśmy tam na fullach MTB i nie mam wątpliwości co do frajdy. Są ZJAZDY i zjazdy - KORZENIE i korzenie - na tych mazowieckich, to na MTB jest trochę jak w terenówce na trawniku w mieście. W poprzednią niedzielę byliśmy na tasie Super Mario XC i to już było lekko graniczne doświadczenie - choć wszystko podjechałem i zjechałem to rzeczywiście na MTB było tam fajniej, ale MTB przywoziliśmy pociągiem, a na gravalach przyjechaliśmy z domu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 20 Maja Udostępnij Napisano 20 Maja 58 minut temu, marcesco napisał: Pełna zgoda. W serwise koszt obsługi będzie nieporównywalnie wyższy a samodzielnie zajmie kilka dobrych godzin, przynajmniej mi 😉 Natomiast nie tęsknię wcale za poprzednimi rowerami z kablami na wierzchu, następny rower przeglądam też tylko z pełną integracją ✌️ Do autora: proponuję kupić na pierwszy sezon jakąś używkę, sprzedać i wtedy bogatszy o wiedzę praktyczną kupić Bianchi AD 2024 😁 Mam szosę z pełną integracją i naprawdę mi się to podoba. Z drugiej strony, dostaje drgawek jak pomyśle o serwisie. Jest to też na tyle upierdliwe, że nie można sobie zostawić pancerza "na zapas". Wszystko musi być właściwie cięte do milimetra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 20 Maja Udostępnij Napisano 20 Maja No mnie też trzęsie jak myślę o integracji. Jak rower jest jeżdżony to się zużywa - częsci się poprostu topią w oczach, rysują, a to gleba się trafi. Jak się kupi karbonowego Bianchi to boli podwójnie. 🤐 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 20 Maja Udostępnij Napisano 20 Maja Dodatkowo kupując rower ze zintegrowanym kokpitem (kiera + mostek w jednym) trzeba też trzymać kciuki, żeby dobrze trafić z rozmiarem i pozycją na rowerze. Bo w razie czego zamiast mostka za 200 PLN trzeba zmieniać cały kokpit za 1500 + przekładka wszystkiego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 20 Maja Udostępnij Napisano 20 Maja W dniu 18.05.2024 o 17:25, ws22 napisał: * wygodnej pozycji, przy 40-60 km przejażdżkach. Nie wiem jak bardzo jesteś gibki i wysportowany ale wybrałeś same modele, które w kategorii rowerów gravel plasują się jako te o najbardziej agresywnej pozycji. Musisz wiedzieć, że takiego szukasz. Canyon ma bardzo dobry stosunek cena/komponenty bo sprzedaje tylko online a Bianchi ostatnio mocno 'wciska' się w nasz rynek i ceny często też są bardzo okazyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ws22 Napisano 21 Maja Autor Udostępnij Napisano 21 Maja Dzięki bardzo za wszystkie opinie i wypowiedzi. Po Waszych pierwszych sugestiach mocno przemyślałem temat i jestem przekonany, że chcę (i potrzebuje) gravela. Bianchi - widziałem dzisiaj na żywo wersję szosową i zrobiła na mnie wielkie wrażenie. Wprawdzie na razie były to tylko wrażenia wizualne, ale zawsze 😉 Kolejnym krokiem będzie pewnie przymiarka na żywo do Impulso Pro. Wprawdzie to wyższy model, niż ten na który spoglądam. Ale zakładam, że da mi dobre wyobrażenie o komforcie pozycji na rowerze - czy dobrze kombinuje? @Lextalionis, Twoja uwaga dokładnie w punkt. Swoją gibkość i usportowienie oceniam przeciętnie, ale to jest bardzo subiektywne. I wskazana byłaby przymiarka - i tutaj Canyon trochę traci z uwagi na ograniczone możliwości sprawdzenia na żywo. Jeśli możesz podsuń mi proszę kilka propozycji gravelów z bardziej wyprostowaną, zrelaksowaną pozycją. dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 21 Maja Udostępnij Napisano 21 Maja Szukając dla siebie (jestem w podobnej sytuacji co Ty) i patrząc w różne porównywarki Impulso jest zdecydowanie najbardziej sportowo nastawuany chyba że wszystkich dostępnych graweli. Przymierzyłem się do niego w sklepie i ja bym tak jeździć nie chciał Najbardziej wyprostowane będzie 1.generacja Meridy Silexa, aluminiowy Focus Atlas, 2.gen Silexa, carbonowy Focus Atlas. W miarę neutralną pozycje będzie miała Orbea Terra. W miarę uniwersalny powinien też być Rondo Ruut. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ws22 Napisano 23 Maja Autor Udostępnij Napisano 23 Maja (edytowane) Przymierzyłem się dzisiaj na żywo do Bianchi Impulso Pro 2024. Budżetowo jest poza moim zasięgiem, ale chciałem sprawdzić czy geometria ramy mi odpowiada. Tak, jest zdecydowanie okay. Dlatego zawężam mój wybór do dwóch modeli: Canyon Grail CF SL 7 - znalazłem taką ofertę na OLX: https://www.olx.pl/d/oferta/canyon-grail-cf-sl-7-stone-rozm-l-nowy-grx-rx810-CID767-IDXdUxq.html Bianchi Impulso Comp 2024 - tutaj dostępny m.in. w rozmiarze L. https://rowerszosowy.pl/pl/p/-Bianchi-Impulso-Comp-GRAVEL-2024-...-Shimano-GRX610-2x12-przelozen-/2098 Canyon wydaje się być (chyba?) w trochę lepszej specyfikacji. Czy dobrze „czytam” specyfikację? Mam jednak wątpliwości co do rozmiaru L - czy Canyon nie będzie zbyt duży? Według strony Canyona rozmiarem dla mnie jest bardziej M (wzrost 184 cm, waga 88 kg). Czy ktoś z Was może proszę porównać oba rowery i podzielić się swoimi uwagami / komentarzami? Jak wygląda - według waszej wiedzy i doświadczeń - kwestia gwarancji w przypadku zakupu Canyona na olx? dzięki za Wasze uwagi i komentarze. Edytowane 23 Maja przez ws22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja Cytat ale chciałem sprawdzić czy geometria ramy mi odpowiada. Tak, jest zdecydowanie okay. O takich rzeczach to się przekonujesz po kilkuset kilometrach a nie minucie siedzenia w sklepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ws22 Napisano 24 Maja Autor Udostępnij Napisano 24 Maja Cytat O takich rzeczach to się przekonujesz po kilkuset kilometrach a nie minucie siedzenia w sklepie No tak, masz rację. Ale jakoś nie widzę możliwości przetestowania tych rowerów przez kilkaset kilometrów… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja 8 godzin temu, ws22 napisał: Canyon Grail CF SL 7 - znalazłem taką ofertę na OLX: https://www.olx.pl/d/oferta/canyon-grail-cf-sl-7-stone-rozm-l-nowy-grx-rx810-CID767-IDXdUxq.html Może on i nowy nieużywany, ale to poprzedni model, ten z dwupłatową kierownicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ws22 Napisano 24 Maja Autor Udostępnij Napisano 24 Maja (edytowane) Cytat Może on i nowy nieużywany, ale to poprzedni model, ten z dwupłatową kierownicą. Dzięki. Nie zwróciłem na to uwagi. Ta dwupłatowa kierownica jest dla mnie raczej dyskwalifikująca. Pozostaje więc zakup w oficjalnym sklepie Canyona - przynajmniej nie będę miał wątpliwości co do gwarancji. Edytowane 24 Maja przez ws22 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 24 Maja Udostępnij Napisano 24 Maja (edytowane) 10 godzin temu, ws22 napisał: Według strony Canyona rozmiarem dla mnie jest bardziej M (wzrost 184 cm, waga 88 kg). Zdecydowanie M. Tu masz najnowszy model z Outletu Canyona, napęd 2x12 https://www.canyon.com/de-de/fahrrad-outlet/gravel-bike/grail-cf-sl-7/50038684.html Edytowane 24 Maja przez marcesco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ws22 Napisano 24 Maja Autor Udostępnij Napisano 24 Maja Dzięki. Teraz zobaczyłem jeszcze tego graila z bezprzewodowym napędem 1x12. https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/wydajnosc/grail/cf-sl/grail-cf-sl-7-axs/3576.html?dwvar_3576_pv_rahmenfarbe=R119_P01 Sam nie wiem, jakiego napędu - 1x vs 2x - potrzebuje. Ale wydaje się, że oba byłyby dla mnie wystarczające. Co myślicie? Plusem Bianchi jest dla mnie możliwość przymiarki na żywo, i sklep w którym mogę dokonać zakupu i serwisować rower - niemalże pod domem. Mniejsza liczba mocowań nie będzie chyba dla mnie problemem. Trochę obawiam się, czy po kilkuset km przejechanych nadal będę uważał, że ta geometria jest dla mnie wygodna. Canyon daje mi trochę więcej wariantów (CF SL 7, CF SL 8, CF SL 7 AXS). I jest nawet 1 kg lżejszy (wersja CF SL 7 AXS). Minusem jest jednak dla mnie zakup na odległość, bez możliwości przymiarki. Jeśli ktokolwiek ma jakieś przemyślenia w powyższym - dajcie znać. Z góry dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.