Skocz do zawartości

[8 000 - 12 000 PLN] pierwszy gravel.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

proszę doradźcie przy zakupie pierwszego gravela.

Żadna wyczynowa jazda, szukam mobilizacji do większej aktywności fizycznej. Trasy po asfalcie i lesie, mniej więcej 50/50.

Największe obawy mam co do agresywnej postawy i czy moje plecy wytrzymają pochyloną pozycję. Ale trzeba się trochę ruszyć z kanapy…

Zależy mi na:

* uniwersalnym rowerze, którzy sprawdzi się zarówno na szosie, jak i na jeździe w lesie.

* wygodnej pozycji, przy 40-60 km przejażdżkach.

* raczej kilkugodzinne wyjazdy, a nie kilkudniowe wyjazdy.

* bezproblemowa obsług i dobry serwis przy codziennym użytkowaniu.

* im mniej kabli na wierzchu i bardziej minimalistycznie - tym dla mnie schludniej i ładniej.

* rama karbonowa, czy aluminiowa - tutaj nie mam preferencji.

* napęd 1x11 czy 2x12 - nie mam zdania. Co będzie dla mnie lepsze?

Moją uwagę zwróciły do tej pory poniższe modele.

Canyon Grail CF 8 SL. https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/wydajnosc/grail/cf-sl/grail-cf-sl-8/3577.html?dwvar_3577_pv_rahmenfarbe=R119_P01

Lub Canyon Grail CF 7 SL https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/wydajnosc/grail/cf-sl/grail-cf-sl-7/3575.html?dwvar_3575_pv_rahmenfarbe=R119_P01

Bianchi Impulso Pro All Road https://rowerszosowy.pl/pl/p/-Bianchi-Impulso-GRX810-GRAVEL-Allroad-20222023-...-NOWY-ROWER-..-WYPRZEDAZ-24/2120

Bianchi Impulso Comp 2024 - ale tutaj nie widzę na razie dostepnosci. https://rowerszosowy.pl/pl/p/-Bianchi-Impulso-Comp-GRAVEL-2024-...-Shimano-GRX610-2x12-przelozen-/2098
 

Ewentualnie bardziej budżetowa wersja Bianchi Via Nirone. https://rowerszosowy.pl/pl/p/-Bianchi-Nirone-Allroad-Gravel-..-Celeste-..-NOWY-ROWER-2023-..-Rozmiar-53%2C-55%2C-57%2C-59%2C-61%2C-63/1365

Bianchi zdecydowanie przemawia do mnie wizualnie (kolor celeste! 😉) I dodatkowo widzę dużą dostępność w Gnieźnie, gdzie bez problemu mógłbym podskoczyć z Poznania. Zwłaszcza wersja Impulso Comp 2024 wygląda dla mnie bardzo schludnie, i dość minimalistycznie.

Canyon wydaje się być dobra relacją ceny do jakości. Największe obawy budzi dla mnie jednak zakup na odległość, i ewentualna obsługa posprzedażowa.

Podpowiedzcie proszę i dajcie znać co myślicie.

A może nie ma sensu wymyślać i zainwestować w tego najtańszego gravela Bianchi?

Dzięki za Wasze opinie.

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem z córką na przejażdżce w lesie. Ona na prawdziwym gravelu, ja na takim z prostą kierownicą. Leśne drogi, wysokie wydmy, korzenie, przejazdy przez małe leżące pnie (takie, co nie sięgają blatu), ścieżka wzdłuż rzeki - wąska, kręta, pofalowana. Zjazdy i wyboje.  I do tego pojeździliśmy na pumptracku. Super było. Ale, mimo tej samej szerokości opon (40c), gravel z barankiem więcej wymaga na stromych, piaszczystych zjazdach. Wszystkie trudne miejsca córka jechała w dolnym chwycie, by mieć lepszą kontrolę hamulców. Dla mnie to trudniejsze. Ponadto czuliśmy się jak trasie enduro - był element wyzwania. Jeśli nie jeździsz na szosie,  masz umiarkowaną gibkość i taką sobie kontrolę roweru, sugeruję rower z prostą kierownicą. Jest taka kategoria „fitness”. Bez amortyzatora.  Nie tak szybko, ale łatwiej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam podobnie, po latach regularnego jeżdżenia po asfalcie i leśnych ubitych drogach. Tylko prosta konstrukcja kierownica i opony minimum 44. Baranek wg mnie nic nie wnosi do takiego jeżdżenia, tylko jest mniej zdrowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ws22 napisał:

Do twoich zastosowań raczej grail. Chyba wolałbym też mieć napęd 2x

15 godzin temu, ws22 napisał:

Cena tego roweru to żart.

15 godzin temu, ws22 napisał:

Bianchi Impulso Comp 2024 - ale tutaj nie widzę na razie dostepnosci. https://rowerszosowy.pl/pl/p/-Bianchi-Impulso-Comp-GRAVEL-2024-...-Shimano-GRX610-2x12-przelozen-/2098

Wygląda ok.

15 godzin temu, ws22 napisał:
15 godzin temu, ws22 napisał:

A może nie ma sensu wymyślać i zainwestować w tego najtańszego gravela Bianchi?

Mam pewne wątpliwości czy płacenie 8k za rower na tak wykończonej ramie to na pewno "inwestycja".

 

Jak masz blisko do poznania to możesz też popatrzeć na to https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-giulia-gravel-pro-carbon-grx-2x12/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, ws22 napisał:

* bezproblemowa obsług i dobry serwis przy codziennym użytkowaniu.

* im mniej kabli na wierzchu i bardziej minimalistycznie - tym dla mnie schludniej i ładniej.

Te punkty się wykluczają. Tęsknie za rowerem, gdzie wszystkie pancerze były na wierzchu.

Wygląda to fajnie, natomiast obsługa jest dramatycznie utrudniona. Jak jeszcze kupisz model gdzie pancerze lecą w główce ramy, to przy pierwszym serwisie zdasz sobię sprawę jak bardzo zły to był pomysł.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2024 o 18:40, Wojcio napisał:

Leśne drogi, wysokie wydmy, korzenie, przejazdy przez małe leżące pnie (takie, co nie sięgają blatu), ścieżka wzdłuż rzeki - wąska, kręta, pofalowana. Zjazdy i wyboje.  I do tego pojeździliśmy na pumptracku

Tak czytając powyższe, to zdecydowanie nie wygląda na środowisko dla gravela. Ja wiem że teraz gravel jest modny bo uniwersalny i wszędzie pojedziesz, ale bez przesady. Na takie trasie dużo więcej frajdy było by z jazdy na mtb. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Te punkty się wykluczają. Tęsknie za rowerem, gdzie wszystkie pancerze były na wierzchu.

Wygląda to fajnie, natomiast obsługa jest dramatycznie utrudniona. Jak jeszcze kupisz model gdzie pancerze lecą w główce ramy, to przy pierwszym serwisie zdasz sobię sprawę jak bardzo zły to był pomysł.

To jest trochę jak z geberitem w łazience. Zestaw podtynkowy jest trudniejszy w serwisie, ale wygląda schludniej i łatwiej utrzymać w czystości.

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, Krypto.Szosowiec napisał:

Wygląda to fajnie, natomiast obsługa jest dramatycznie utrudniona.

Pełna zgoda. W serwise koszt obsługi będzie nieporównywalnie wyższy a samodzielnie zajmie kilka dobrych godzin, przynajmniej mi 😉 Natomiast nie tęsknię wcale za poprzednimi rowerami z kablami na wierzchu, następny rower przeglądam też tylko z pełną integracją ✌️

Do autora: proponuję kupić na pierwszy sezon jakąś używkę, sprzedać i wtedy bogatszy o wiedzę praktyczną kupić Bianchi AD 2024 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Artur85 napisał:

Tak czytając powyższe, to zdecydowanie nie wygląda na środowisko dla gravela. Ja wiem że teraz gravel jest modny bo uniwersalny i wszędzie pojedziesz, ale bez przesady. Na takie trasie dużo więcej frajdy było by z jazdy na mtb. 

To nasza regularna wycieczka, zapewniam, że wielokrotnie jeździliśmy tam na fullach MTB i nie mam wątpliwości co do frajdy. Są ZJAZDY i zjazdy - KORZENIE i korzenie - na tych mazowieckich, to na MTB jest trochę jak w terenówce na trawniku w mieście. W poprzednią niedzielę byliśmy na tasie Super Mario XC i to już było lekko graniczne doświadczenie - choć wszystko podjechałem i zjechałem to rzeczywiście na MTB było tam fajniej, ale MTB przywoziliśmy pociągiem, a na gravalach przyjechaliśmy z domu.  

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, marcesco napisał:

Pełna zgoda. W serwise koszt obsługi będzie nieporównywalnie wyższy a samodzielnie zajmie kilka dobrych godzin, przynajmniej mi 😉 Natomiast nie tęsknię wcale za poprzednimi rowerami z kablami na wierzchu, następny rower przeglądam też tylko z pełną integracją ✌️

Do autora: proponuję kupić na pierwszy sezon jakąś używkę, sprzedać i wtedy bogatszy o wiedzę praktyczną kupić Bianchi AD 2024 😁

Mam szosę z pełną integracją i naprawdę mi się to podoba. Z drugiej strony, dostaje drgawek jak pomyśle o serwisie. Jest to też na tyle upierdliwe, że nie można sobie zostawić pancerza "na zapas". Wszystko musi być właściwie cięte do milimetra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo kupując rower ze zintegrowanym kokpitem (kiera + mostek w jednym) trzeba też trzymać kciuki, żeby dobrze trafić z rozmiarem i pozycją na rowerze. Bo w razie czego zamiast mostka za 200 PLN trzeba zmieniać cały kokpit za 1500 + przekładka wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.05.2024 o 17:25, ws22 napisał:

* wygodnej pozycji, przy 40-60 km przejażdżkach.

Nie wiem jak bardzo jesteś gibki i wysportowany ale wybrałeś same modele, które w kategorii rowerów gravel plasują się jako te o najbardziej agresywnej pozycji. Musisz wiedzieć, że takiego szukasz.

Canyon ma bardzo dobry stosunek cena/komponenty bo sprzedaje tylko online a Bianchi ostatnio mocno 'wciska' się w nasz rynek i ceny często też są bardzo okazyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za wszystkie opinie i wypowiedzi. 

Po Waszych pierwszych sugestiach mocno przemyślałem temat i jestem przekonany, że chcę (i potrzebuje) gravela. 

Bianchi - widziałem dzisiaj na żywo wersję szosową i zrobiła na mnie wielkie wrażenie. Wprawdzie na razie były to tylko wrażenia wizualne, ale zawsze 😉

Kolejnym krokiem będzie pewnie przymiarka na żywo do Impulso Pro. Wprawdzie to wyższy model, niż ten na który spoglądam. Ale zakładam, że da mi dobre wyobrażenie o komforcie pozycji na rowerze - czy dobrze kombinuje?

@Lextalionis,

Twoja uwaga dokładnie w punkt. Swoją gibkość i usportowienie oceniam przeciętnie, ale to jest bardzo subiektywne. I wskazana byłaby przymiarka - i tutaj Canyon trochę traci z uwagi na ograniczone możliwości sprawdzenia na żywo.

Jeśli możesz podsuń mi proszę kilka propozycji gravelów z bardziej wyprostowaną, zrelaksowaną pozycją.

dziękuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukając dla siebie (jestem w podobnej sytuacji co Ty) i patrząc w różne porównywarki Impulso jest zdecydowanie najbardziej sportowo nastawuany chyba że wszystkich dostępnych graweli. Przymierzyłem się do niego w sklepie i ja bym tak jeździć nie chciał :)

Najbardziej wyprostowane będzie 1.generacja Meridy Silexa, aluminiowy Focus Atlas, 2.gen Silexa, carbonowy Focus Atlas. 

W miarę neutralną pozycje będzie miała Orbea Terra.

W miarę uniwersalny powinien też być Rondo Ruut. 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Przymierzyłem się dzisiaj na żywo do Bianchi Impulso Pro 2024. Budżetowo jest poza moim zasięgiem, ale chciałem sprawdzić czy geometria ramy mi odpowiada. Tak, jest zdecydowanie okay.

Dlatego zawężam mój wybór do dwóch modeli:

Canyon Grail CF SL 7 - znalazłem taką ofertę na OLX: https://www.olx.pl/d/oferta/canyon-grail-cf-sl-7-stone-rozm-l-nowy-grx-rx810-CID767-IDXdUxq.html

Bianchi Impulso Comp 2024 - tutaj dostępny m.in. w rozmiarze L. 

https://rowerszosowy.pl/pl/p/-Bianchi-Impulso-Comp-GRAVEL-2024-...-Shimano-GRX610-2x12-przelozen-/2098

Canyon wydaje się być (chyba?) w trochę lepszej specyfikacji. Czy dobrze „czytam” specyfikację?

Mam jednak wątpliwości co do rozmiaru L - czy Canyon nie będzie zbyt duży? Według strony Canyona rozmiarem dla mnie jest bardziej M (wzrost 184 cm, waga 88 kg).

Czy ktoś z Was może proszę porównać oba rowery i podzielić się swoimi uwagami / komentarzami?

Jak wygląda - według waszej wiedzy i doświadczeń - kwestia gwarancji w przypadku zakupu Canyona na olx?

dzięki za Wasze uwagi i komentarze.

 

Edytowane przez ws22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

O takich rzeczach to się przekonujesz po kilkuset kilometrach a nie minucie siedzenia w sklepie

No tak, masz rację. Ale jakoś nie widzę możliwości przetestowania tych rowerów przez kilkaset kilometrów…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
Cytat

Może on i nowy nieużywany, ale to poprzedni model, ten z dwupłatową kierownicą.

Dzięki. Nie zwróciłem na to uwagi. Ta dwupłatowa kierownica jest dla mnie raczej dyskwalifikująca.

Pozostaje więc zakup w oficjalnym sklepie Canyona - przynajmniej nie będę miał wątpliwości co do gwarancji. 

Edytowane przez ws22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. 

Teraz zobaczyłem jeszcze tego graila z bezprzewodowym napędem 1x12.


https://www.canyon.com/pl-pl/rower-gravel/wydajnosc/grail/cf-sl/grail-cf-sl-7-axs/3576.html?dwvar_3576_pv_rahmenfarbe=R119_P01

Sam nie wiem, jakiego napędu - 1x vs 2x - potrzebuje. Ale wydaje się, że oba byłyby dla mnie wystarczające. Co myślicie?

Plusem Bianchi jest dla mnie możliwość przymiarki na żywo, i sklep w którym mogę dokonać zakupu i serwisować rower - niemalże pod domem. Mniejsza liczba mocowań nie będzie chyba dla mnie problemem. Trochę obawiam się, czy po kilkuset km przejechanych nadal będę uważał, że ta geometria jest dla mnie wygodna.

Canyon daje mi trochę więcej wariantów (CF SL 7, CF SL 8, CF SL 7 AXS). I jest nawet 1 kg lżejszy (wersja CF SL 7 AXS). Minusem jest jednak dla mnie zakup na odległość, bez możliwości przymiarki.

Jeśli ktokolwiek ma jakieś przemyślenia w powyższym - dajcie znać. Z góry dzięki!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...