Krypto.Szosowiec Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja Hej, Szukam opinii na temat Rockrider Race 700. https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore-1x11/_/R-p-330066 MTB porzuciłem już dość dawno temu, więc nieco wypadłem z obiegu. Mam kilka pytań do użytkowników/ osób zorientowanych w temacie: 1. Rozmiar. 174 cm/ 81 cm/ waga koło 60 kg. Strzelam w ciemno że M, ale liczę na potwierdzenie. 2. Amortyzator. Manitou to nadal sprawdzony wybór? Jak z serwisem? Fabrycznie wychodzi nasmarowany, czy lipa jak w RS? 3. Koła. Ktoś coś? Wyglądają jak typowy No Name, ciężko mi cokolwiek wywnioskować. 4. Hamulce. Jak sprawdzają się te Tektro? Jazda po Mazowszu, bez szaleństw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja Race 700 to nowa nazwa xc100. Na konkurencyjnym forum jest baaaardzo długi wątek, możesz poczytać, możesz popytać https://roweroweporady.pl/f/topic/9432-rockrider-explore-540-29-vs-xc-100-29/page/114/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 27 Maja Udostępnij Napisano 27 Maja 1. Rozmiar M przy 175cm wzrostu i 82cm przekroku - ledwo się wpasowałem, nie ma mowy o L`ce. 2. Markhor przy 82kg masy wymagał 135 psi dla sensownego SAG`u. Przelatuje przez pierwszą połowę skoku, co jest szczególnie irytujące przy dohamowaniach. Muszę sprawdzić poziom oleju w tłumiku lub wymienić go na bardziej lekki lub wsadzić tłumik ABS+ z R7. 3. Koła to produkt własny Rockrider. Tylne prosto z kartonu wymagało centrowania. Koło tył waży 1250g, koło przód 1040g. Piasty wyglądają w porządku przy pierwszym kontakcie. Uszczelniły się bez dętek bez problemu pompką podłogową. 4. Hamulce tektro po jednym dniu poświęconym na docieranie hamują na tyle sprawnie, że nie myślę o wymianie. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 30 Maja Autor Udostępnij Napisano 30 Maja @KSikorski widelec był nasmarowany fabrycznie? Jak z jego serwisem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 30 Maja Udostępnij Napisano 30 Maja Wydaje się być nasmarowany sensownie, bo uginanie zostawia film olejowy na goleniach. Na razie zamówiłem tłumik ABS+ od R7 i jak go dostanę to przy okazji zajrzę w dolne golenie. To tania modyfikacja, 159zł, ale oryginalny tłumik z moją masą 82kg odbiera dużo radości z jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lextalionis Napisano 30 Maja Udostępnij Napisano 30 Maja Jak byś chciał to mam na sprzedaż Rockridera XC500 z małym przebiegiem. 1x12 Sram GX, Reba, rozmiar M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 5 Czerwca Udostępnij Napisano 5 Czerwca Tylna piasta w tych kołach to Novatec D902SB-B12-SS. Można do niej kupić bez problemu bębenki xD (https://www.rowerowyraj.pl/bebenki-novatec/3550-bebenek-novatec-cb-e440-xd-al.html) oraz microspline (https://www.rowerowyraj.pl/bebenki-novatec/4664-bebenek-novatec-cb-e440-ms-al-os-b12.html). Seryjnie jest wersja z stalowym bębnem i waży około 550 gramów (!) Wymieniając bęben na aluminiowy microspline na przykład masa zestawu kół zejdzie z około 2280g na 2100g. Wiedząc, że tylne koło waży około 1250g, piasta waży około 550g, jedna szprycha 292mm waży około 7,25g, jeden nypel mosiężny waży około 1,1g, to wychodzi na to, że obręcz waży bardzo przyzwoite 433 gramy. Zaryzykuję stwierdzenie, że po zajechaniu oryginalnej kasety można sobie tam wrzucić bęben aluminiowy oraz przepleść koła na cieniowanych szprychach i aluminiowych nyplach i zejść w ten sposób poniżej 2000g za komplet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 5 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca A które koła masz u siebie? Te z obręczami SunRingle czy NoName z białą naklejką informacyjną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 5 Czerwca Udostępnij Napisano 5 Czerwca Te rockriderowe z białą naklejką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Podsumowanie kół rockriderowych z białą naklejką RAW po pomiarach z rozplotem. Fabryczne przednie koło 986g. Fabryczne tylne koło 1249g. Przednia piasta 207g. Komplet szprych i nypli z przodu 265g. Szprychy z stali martenzytycznej, malowane, nyple mosiężne. Tylna piasta 471g (OEMowy Novatec D902 z aluminiową osią ale stalowym bębenkiem. Po wymianie bębna na aluminiowy będzie ~370g). Obręcz 505g. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca Chyba całkiem przyzwoita waga, jak na koła w rowerze w tej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Do obręczy nie ma się co przyczepić. Porównywalnie do odpowiedników DT Swiss i Race Face. Cięższa od ich wersji 25c i lżejsza od ich wersji 30c. Piasta tył ciężka, ale jest "heavy duty". Łożyska 6903 zamiast 6902 występujących w lekkich piastach, sprzęgło wielkości filiżanki. W hardtailu ma to sens. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Czerwca Udostępnij Napisano 10 Czerwca Koniec promki, cena skoczyła na 4499zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 10 Czerwca Autor Udostępnij Napisano 10 Czerwca Eh... No to już nie mam się nad czym zastanawiać 😐 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.