__cookie Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja Witam uprzejmię:) tl;dr Czy jest patent jak jeździć motorowerem po ścieżce (z uchowaniem rozsądku jak i litery prawa) Mieszkam w ścisłym mieście. Jazda po jezdni jest niebezpieczna a po ścieżce nielegalna. Po tych pierwszych ~6km nie mam oporów jeździć już po drodze. W przypadku legalności elektryków do poruszania się po ścieżkach rowerowych kończy się na początku kategorii motoroweru; silnik 250W+ Zastanawiam się nad paroma pomysłami jak ten problem załagodzić. Co sądzicie?;) 1.Czy odłączony od baterii silnik 250w+, przy jedynie pedałowaniu mógłby nadal być postrzegany jako motorower? 2.Czy rower składający się z dwóch silników 250w z blokadą prędkości byłby uznawany jako motorower? 3.Zakładając że w pkt2 jeden silnik byłby odłączony - nadal motorower? ~Jeśli znacie może pomysł jak sobie poradzić z tym problemem to proszę śmiało piszcie:) pozdrawiam __cookie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikbar1 Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja Pytanie; na cholerę Ci w mieście rower który mam więcej niż 250 ? Druga sprawa, na ulicach niebezpiecznie Ty chcesz stwarzać niebezpieczeństwo na ścieżkach rowerowych i to jest ok ? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
__cookie Napisano 17 Maja Autor Udostępnij Napisano 17 Maja @nikbar1 1.Właśnie chodzi o wyjechanie z miasta. 2.Pytam jak to rozwiązać żeby właśnie nie stwarzać niebezpieczeństwa - nie przekręcaj moich słów +rower nie istnieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikbar1 Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja No to ok, ale jak w Polszy mieszkasz to przecież nikt tym się nie przejmuje, co do mocy; to te 250 na turbo(bosch cx) mieli piasek jak motocykl, kup sobie normalny e-rower który nie jest ulepem i odblokuj . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
__cookie Napisano 17 Maja Autor Udostępnij Napisano 17 Maja @nikbar1 Odblokowanie roweru zrobiłoby go nielegalnym - wsparcie silnika powyżej prędkości 25km/h jest dyskwalifikujące w przypadku chęci jazdy po ścieżce rowerowej - pytanie czy brak blokady do 25km/h jest legalne i w sytuacji gdy można przełączać tryby to czy ten wolniejszy tryb nadal też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja Mieć szerokość do 0,9 m. Poruszać się za pomocą siły mięśni użytkownika. Napęd elektryczny jest uruchamiany naciskiem na pedały. Zasilany jest prądem o napięciu do 48 V. Moc znamionowa ciągła silnika wynosi do 250 W. Prędkość, do której jednostka centralna wspomaga jazdę, wynosi 25 km/h. Moc wyjściowa zmniejsza się i spada po przekroczeniu ustawowo zadeklarowanej prędkości. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
__cookie Napisano 17 Maja Autor Udostępnij Napisano 17 Maja (edytowane) @chudzinki Sądzisz że podłóg tych wymagań to mogłoby być legalne? 1.Czy odłączony od baterii silnik 250w+, przy jedynie pedałowaniu mógłby nadal być postrzegany jako motorower? ^raczej jeżeli silnik nie uczestniczy w napędzie i używa się tylko pracy nóg, to fakt że silnik fizycznie jest, jest chyba tak samo nieważne jakby się go trzymało rozłożonego np w sakwie lub coś:P ~o ile nie wykracza się 0,9m oczywiście:) (btw dzięki za wytyczne - kodeks drogowy kosztuje ~200zł a szukanie tego info to katorga) Edit: W sumie to nie może się zapewne udać - motorower musi zostać zarejestrowany, więc jeśli się w nim wymontuje napęd to chyba jeszcze nie ma wpływu na klasyfikacje pojazdu. Ehh;) Edytowane 17 Maja przez __cookie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja Wg mnie odłączony staje się normalnym rowerem, ale jakoś nie chce mi się wierzyć, że za każdym razem będziesz to robił 😀. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
__cookie Napisano 17 Maja Autor Udostępnij Napisano 17 Maja Tak jak to rozumiem to w przypadku odłączania silniku to wygląda tak. ~na ścieżce legalnie, a po podłączeniu nieważne co ale będzie nielegalnie. Normalny rower nie trzeba rejestrować. W momencie w którym podłączany jest silnik do baterii i jest to 250w+ to wtedy ma się nielegalny bo niezarejestrowany motorower. Zarejestrowanie motoroweru utwierdza klasyfikację na pojeździe i już z powrotem do normalnego roweru nie będzie się dało wrócić bo tablica rejestracyjna widniejąca u policji, obowiązek oc itp - więc w sytuacji jeśli się bym upierał o złe sklasyfikowanie mandatu przez policjantów albo ktoś mi złamał nogę na ścieżce, to sprawa by musiała być rozwiązywana sądownie - noo way:P. Pozostaje być normalnym rowerem i nielegalnie motorowerować offroad poza miastem. Bezpiecznie i legalnie na ścieżce - nielegalnie na prowincji/lesie ~całkiem ok, ale nadal trochę z przymrużonym okiem:P Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikbar1 Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja Godzinę temu, __cookie napisał: @nikbar1 Odblokowanie roweru zrobiłoby go nielegalnym - wsparcie silnika powyżej prędkości 25km/h jest dyskwalifikujące w przypadku chęci jazdy po ścieżce rowerowej - pytanie czy brak blokady do 25km/h jest legalne i w sytuacji gdy można przełączać tryby to czy ten wolniejszy tryb nadal też. No ale Ty pytasz czy nielegalne jest legalne, powiedz lepiej jakie masz oczekiwania, zdaje się, że z poziomu manipulatora w większości nielegalnych przestawia się na legalne i po problemie, po mieście jedziesz sobie 25, w lesie ile tam chcesz. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
__cookie Napisano 17 Maja Autor Udostępnij Napisano 17 Maja @nikbar1 ulep to moje bushido:P Taki zmieniacz trybów jest w takim razie dobry na ścieżkę:) Tylko te 250w sufitu w terenie... może 2x250w:P 500w brzmi okej, a jeśli nasz wywód powyżej byłby prawdziwy to by była sytuacja całkiem elegancka. ~przy odłączeniu jednego silnika, na ścieżcę można by jeździć ze wspomaganiem 250w, a na prowincji/lesie 500w nielegalnym motorowerem ~brzmi całkiem nieźle;) Może jakiś inny teoretyczny kąt ataku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 17 Maja Mod Team Udostępnij Napisano 17 Maja Jak ty chcesz dwa silniki montować do roweru??? Kumpel ponad 100kg i nie ma problemu z jazdą w terenie na nieodblokowanym elektryku, więc nie wiem po co kombinować z odblokowaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
__cookie Napisano 17 Maja Autor Udostępnij Napisano 17 Maja @sznib 1.Jest to możliwe. Co prawda wymagałoby przemyślenia i doszlifowania, ale na yt są filmiki. Bez sensu? Możliwe że bez sensu, ale tu chodzi o połączenie dwóch problemów jakim jest funkcjonalność roweru i motoroweru i próby pogodzenia tego z poziomu prawnego (i bezpieczeństwa innych uczestników ścieżki) 2. Już takie pytanko się pojawiło,bwięc wypada mi w końcu odpowiedzieć:) the dream. Móc zarejestrować ebike jako motorower, dojechać bezpiecznie po ścieżkach na dworzec kolejowy, pojechać pociągiem ~100km do jakiegoś malowniczego miejsca i stamtąd wytyczonymi małoruchliwymi drogami wrócić z powrotem. the dream. ~dlatego szukam legalnego roweru który mógłby pokazać lepsze prędkościowo osiągi i być przy tym dopuszczonym w świetle prawa do zarówno ścieżki jak i jezdni:) mam nadzieję że czujecie o co chodzi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja Ja nie czuję... Jeszcze tego brakuje żeby motorowery mogły jeździć po ścieżkach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
__cookie Napisano 17 Maja Autor Udostępnij Napisano 17 Maja Rozumiem:) No to moje wyobrażenie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja 1 godzinę temu, chudzinki napisał: Ja nie czuję... Jeszcze tego brakuje żeby motorowery mogły jeździć po ścieżkach... W Niderlandach ponoć mogą, bawet te spalinowe. I uważam to za głupotę tych ćpunów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.