Paget Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja Witam.Jestem przed zakupem roweu MTB do jazdy po mieście i na krótkie wypady za miasto (wiem lepszy byłby cross). Zależy mi na wygodnej (w miarę wyprostowanej) pozycji. Oglądając rowery zwracam uwagę na wymiar TT i STACK. Jeśli dobrze myślę to im większy wymiar STACK tym bardziej wyprostowana pozycja? Podstawą jest chyba dobór TT do wzrostu (183 cm) czyli chyba L ? Czy jest jeszcze jakiś ważny wymiar, który mam brać pod uwagę? Mam jeszcze pytanie o napęd. Skłaniam się ku 2x a to dlatego że w 1x łańcuch ma duże przekoszenie a w 2x jest ciut prościej (czyli ciszej i mniejsze zużycie). Dobór właściwego napędu jest bardzo ważny bo mam duuuże problemy z podjazdami nawet pod nie bardzo strome wzniesienia (szybko się męczę). Aktualnie jeżdżę na rowerze marketowym 3x7. Może jakieś propozycje rowerów z odpowiednią geometrią tak do 4000 pln? Z góry dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja Ten rower zapewni Ci w miarę wyprostowaną pozycję: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrder-am-100-hardtail/_/R-p-331946 Na przełożeniu 30x51 powinieneś spokojnie wszystko podjechać. Wagowo jest OK - 13,5 kg. Amortyzator jest trochę słaby, ale przynajmniej powietrzny, więc będziesz mógł łatwo ustawić go pod siebie, zmieniając ciśnienie w komorze powietrznej. W przyszłości możesz go zmienić na Yariego liub Revelationa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja 1 godzinę temu, Paget napisał: Aktualnie jeżdżę na rowerze marketowym 3x7. To zapewne wolnobieg 28t max. 34t (?), więc na większości nowoczesnych będzie Ci łatwiej podjeżdżać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja 3 godziny temu, Galvatron napisał: Na przełożeniu 30x51 powinieneś spokojnie wszystko podjechać. Współczuję jazdy na takim rowerze nawet po prostej z wiatrem, nie mówiąc już o nawet niewielkich zjazdach typu 2-3% nachylenia na skrajnym przełożeniu 30/11. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 19 Maja Udostępnij Napisano 19 Maja Ja jeżdżę trailówka z napędem 1x, 30z z przodu, 51-10 z tyłu i uważam, że jest to bardzo uniwersalny napęd w rowerze MTB. Na płaskich dojazdówkach i ścieżkach rowerowych w zależności od opon, spokojnie mam prędkość przelotowa miedzy 24-28 km/h, z najmniejszych koronek prawie nie korzystam. W zeszłym roku jechałem Transalpa. Taki napęd umożliwia spokojne podjazdy o nachyleniu ok. 15 proc. W środkowym etapie wyprawy zjeżdżaliśmy z Lokve (niecały 1000 m.n.p.m.) do Triestu (0 m.n.p.m.;)), pod koniec głównie asfaltem. Prawdę mówiąc jak się jedzie ponad 65 km/h to ostatnie o czym myślałem to " a może bym dokręcił do 76 km/h". Bardziej się zastanawiałem czy na kolejnym zakręcie nie będzie samochodu nie na swoim pasie, albo odrobiny piasku na poboczu. Ja się nie ścigam, jeżdżę krajoznawczo, więc nie w głowie mi dokręcanie na płaskim, więc uważam że jak autor nie potrzebuje wyższych biegów, wybiera MTB do zastosowań drogowych to powinien mieć tego świadomość. Jeszcze dodam że jak w ostatnią majówkę zjeżdżałem z Pradziada, to też przez tłum ludzi po drodze, bardziej myślałem by przypadkiem nie jechać za szybko niż, docisnąć do 70. Fakt faktem, że jak ktoś jest zawodnikiem DH i w górach musi cisnąć powyżej 42 km/h to taki napęd jak mój nie umożliwi mu "dopedałowania" z górki. Także dziękuję za współczucie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paget Napisano 21 Maja Autor Udostępnij Napisano 21 Maja W dniu 17.05.2024 o 13:53, Galvatron napisał: Ten rower zapewni Ci w miarę wyprostowaną pozycję: https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-all-mountain-rockrder-am-100-hardtail/_/R-p-331946 Na przełożeniu 30x51 powinieneś spokojnie wszystko podjechać. Wagowo jest OK - 13,5 kg. Amortyzator jest trochę słaby, ale przynajmniej powietrzny, więc będziesz mógł łatwo ustawić go pod siebie, zmieniając ciśnienie w komorze powietrznej. W przyszłości możesz go zmienić na Yariego liub Revelationa. Ciekawa propozycja aczkolwiek zdecydowałem, że chcę napęd 2x, nie zależy mi na prędkości, bardziej na łatwiejszym pokonywaniu wzniesień. Amorek nie musi być powietrzny bo i tak nie wykorzystam jego potencjału. Zostaje więc wybór odpowiedniej geometrii Zastanawiam się nad takim https://www.superbike24.pl/-rowery-scott/348-rower-scott-aspect-930-pearl-white-model-2022.html Ma całkiem inną geometrię niż Rockrder. Jest też cięższy. Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 21 Maja Udostępnij Napisano 21 Maja (edytowane) Myślę że w 2024 roku, w tej cenie kupowanie roweru MTB bez taperowanej główki ramy jest bez sensu. Edytowane 21 Maja przez NerfMe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 22 Maja Udostępnij Napisano 22 Maja 18 godzin temu, Paget napisał: nie zależy mi na prędkości, bardziej na łatwiejszym pokonywaniu wzniesień Tak informacyjnie - polecany AM100 z napędem 30 x 11-51 ma miększe przełożenia niż Scott z 36-26 x 11-42. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paget Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja W dniu 22.05.2024 Chudzicki napisał: Tak informacyjnie - polecany AM100 z napędem 30 x 11-51 ma miększe przełożenia niż Scott z 36-26 x 11-42. Wydaje się dla mnie (jako nowicjusza) że im mniejszy blat z przodu tym miększe przełożenia. Proszę wytłumacz mi dlaczego 30x będzie miększe niż 26x Obejrzałem kilka filmów na yt i zdania są mocno podzielone czy do jazdy rekreacyjnej lepszy 1x czy 2x. W dniu 21.05.2024 o 21:18, NerfMe napisał: Myślę że w 2024 roku, w tej cenie kupowanie roweru MTB bez taperowanej główki ramy jest bez sensu. Chociaż nie wiem co daje taperowana główka to myślę że to bardzo cenna rada. W jednym z filmów znalazła się informacja że tańszy rower lepiej kupić na dobrych v-brakeach niż na tarczówkach które są słabe w takich rowerach ale wszystkie obejrzane rowery są na tarczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja (edytowane) Nie możesz liczyć przełożenia patrząc tylko na przód... 30:51 a 26:42 - im mniejszy iloraz tym lżejsze przełożenie. Jeżeli użytkuje się rower zgodnie z przeznaczeniem to, wg mnie, najlepszy jest napęd 1x. W Twoim przypadku albo szukaj roweru gdzie wejdzie z przodu zębatka co najmniej 34t (najlepiej 36t) albo z napędem 2x. https://www.google.com/search?q=taperowana+główka+ramy&sca_esv=8a43c4591a19e45c&sca_upv=1&rlz=1C1YTUH_plPL1061PL1061&sxsrf=ADLYWIIdbvuRYOKeoqsT7Kbnle5m9Xcgeg%3A1716906347388&ei=a-lVZu-pF4njxc8PvLibgAw&udm=&oq=taperowan&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAaAhgCIgl0YXBlcm93YW4qAggAMggQABiABBjkBTIFEAAYgAQyCBAAGIAEGOQFMggQABiABBjkBTIFEAAYgAQyBBAAGB4yCRAAGOQFGAUYHjIJEAAY5AUYBRgeMggQABiiBBiJBTIIEAAYgAQYogRIlBhQAFj7CnAAeAGQAQCYAWqgAZwGqgEDNy4yuAEByAEA-AEBmAIJoALoBsICChAjGIAEGCcYigXCAgoQABiABBhDGIoFwgILEAAYgAQYsQMYgwHCAg4QABiABBixAxiDARiKBcICBBAjGCfCAg0QABiABBhDGOQFGIoFwgIOEAAYgAQYsQMY5AUYiwPCAgsQABiABBjkBRiLA8ICERAAGIAEGLEDGIMBGOQFGIsDwgITEAAYgAQYsQMYQxiDARiKBRiLA8ICCBAAGIAEGIsDwgIaEC4YgAQYsQMY0QMY0gMYgwEYxwEYqAMYiwPCAhQQLhiABBixAxjkBRioAxiLAxifA8ICFBAAGIAEGLEDGOQFGKYDGKgDGIsDwgILEAAYgAQYsQMYiwPCAg0QABiABBjkBRgKGIsDwgIKEAAY5AUYiwMYHsICEBAuGKIFGKgDGIsDGJ0DGB7CAgcQABiLAxgemAMAkgcDNi4zoAfYQw&sclient=gws-wiz-serp Odnośnie hamulców to wg mnie głupota. Jak kupisz v-brake to jesteś do nich uwiązany, a jak kupisz nawet najgorsze tarczówki to bezproblemowo możesz wymienić na lepsze. Edytowane 28 Maja przez chudzinki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 28 Maja Udostępnij Napisano 28 Maja 41 minut temu, Paget napisał: W jednym z filmów znalazła się informacja że tańszy rower lepiej kupić na dobrych v-brakeach niż na tarczówkach które są słabe w takich rowerach ale wszystkie obejrzane rowery są na tarczach. To film chyba był sprzed 10 lat, obecnie nawet podstawowe hamulce tarczowe jak np. MT200 będą lepsze niż jakiekolwiek v-brake. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paget Napisano 28 Maja Autor Udostępnij Napisano 28 Maja Bardzo dziękuję panowie. Otrzymałem chyba najważniejsze informacje. Zostaje mi udać się do Decathlona i przymierzyć się do AM 100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.